Budget inboedel
vrijdag 27 februari 2009 om 00:56
Ik woon in een klein appartement. Heb ongeveer 1500 euro aan de inrichting uitgegeven. Veel Ikea en Leen Bakker, maar ook kringloop en krijgertjes.
Wat bij mij goed heeft geholpen is aan iedereen vertellen dat je meubels zoekt. Zo heb ik een stoel gekregen van de oom van een vriend en een tafel van een collega van mijn vader. Heel veel mensen blijken nog wat op zolder/in de schuur te hebben staan.
Als je zelf kunt naaien is het trouwens ook een idee om de stof voor de gordijnen in een stoffenwinkel te kopen ipv bij een gordijn/tapijtwinkel. Je moet een beetje geluk hebben, maar er zitten soms heel mooie lappen stof tussen.
Wat bij mij goed heeft geholpen is aan iedereen vertellen dat je meubels zoekt. Zo heb ik een stoel gekregen van de oom van een vriend en een tafel van een collega van mijn vader. Heel veel mensen blijken nog wat op zolder/in de schuur te hebben staan.
Als je zelf kunt naaien is het trouwens ook een idee om de stof voor de gordijnen in een stoffenwinkel te kopen ipv bij een gordijn/tapijtwinkel. Je moet een beetje geluk hebben, maar er zitten soms heel mooie lappen stof tussen.

vrijdag 27 februari 2009 om 01:17
dit was de inrichting voor mijn appartementje:
- 2 hele mooie banken, 100 euro via marktplaats
- een 3 jaar oude koelkast 50 euro via marktplaats
- bestek en servies, pannen, gordijnen,75 euro ikea
- dekbed en overtrek 75 euro ikea
- eettafel en stoelen ikea 150 euro ikea
- kledingkasten 150 euro ikea
- bed en matrassen 150 euro ikea
- behang: 150 euro ikea
- zeil op de vloer 150 euro ergens
- schoonmaak en keuken spullen, 50 euro action
- 5 jaar oude wasmachine: 120 euro marktplaats
- accesoires voor inrichting in huis: 150 euro ikea en zenos.
- 2 hele mooie banken, 100 euro via marktplaats
- een 3 jaar oude koelkast 50 euro via marktplaats
- bestek en servies, pannen, gordijnen,75 euro ikea
- dekbed en overtrek 75 euro ikea
- eettafel en stoelen ikea 150 euro ikea
- kledingkasten 150 euro ikea
- bed en matrassen 150 euro ikea
- behang: 150 euro ikea
- zeil op de vloer 150 euro ergens
- schoonmaak en keuken spullen, 50 euro action
- 5 jaar oude wasmachine: 120 euro marktplaats
- accesoires voor inrichting in huis: 150 euro ikea en zenos.
vrijdag 27 februari 2009 om 08:42
Ik heb een mix van vanalles en nog wat staan, echt bij elkaar gesprokkeld. Van ikea alleen wat boekenkasten voor boven en een metalen kastje voor de stereo beneden.
Veel houten meubels tweedehands, die ik dan zelf helemaal heb opgeknapt. Veel werk, maar wel erg leuk effect.
Ik hou van design, en als je goed zoekt is dat soms nog best betaalbaar ook. En soms is het gewoon duur dus dan spaar ik ervoor want ik kan er echt van genieten. En soms moet je gewoon tegen dingen aanlopen, zo heb ik een hele mooie staande lamp gekregen van iemand die 'dat oude ding' toch maar op zolder had staan en 4 jaren-60 eettafelstoelen voor 10 gulden (in totaal!) van een tweedehandswinkeltje waar ze niet echt wisten wat die dingen waard zijn.
Ik vind bij elkaar sprokkelen en oud met nieuw combineren leuker en persoonlijker dan bij een winkel alles nieuw kopen. Steeds komt er wat bij of verandert er iets en zo wordt het echt mijn stijl.
Veel houten meubels tweedehands, die ik dan zelf helemaal heb opgeknapt. Veel werk, maar wel erg leuk effect.
Ik hou van design, en als je goed zoekt is dat soms nog best betaalbaar ook. En soms is het gewoon duur dus dan spaar ik ervoor want ik kan er echt van genieten. En soms moet je gewoon tegen dingen aanlopen, zo heb ik een hele mooie staande lamp gekregen van iemand die 'dat oude ding' toch maar op zolder had staan en 4 jaren-60 eettafelstoelen voor 10 gulden (in totaal!) van een tweedehandswinkeltje waar ze niet echt wisten wat die dingen waard zijn.
Ik vind bij elkaar sprokkelen en oud met nieuw combineren leuker en persoonlijker dan bij een winkel alles nieuw kopen. Steeds komt er wat bij of verandert er iets en zo wordt het echt mijn stijl.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
vrijdag 27 februari 2009 om 13:02
Vorig jaar mijn nieuwe huurhuisje ingericht met 10.000 euro spaargeld + opbrengsten marktplaatsverkoop van wat ik nog had. Ik ben behoorlijk wild van design- en retrospullen, en die kosten nieuw natuurlijk wel snel 2000-5000 euro, dus ik ben noodgedwongen op een soort minimalistisch interieur uitgekomen waarin de bank en de tafel de show stelen.
De IKEA-route doe ik uit principe niet meer. Het is onmogelijk je ermee te onderscheiden, en dan heb ik het nog niet eens over de brakke kwaliteit en het inhuren van chagrijnige vriendjes om het in elkaar te zetten.
De IKEA-route doe ik uit principe niet meer. Het is onmogelijk je ermee te onderscheiden, en dan heb ik het nog niet eens over de brakke kwaliteit en het inhuren van chagrijnige vriendjes om het in elkaar te zetten.