Budget inboedel
dinsdag 24 februari 2009 om 18:52
Als je bij ons 'IKEA' roept valt echt bijna alles in elkaar.
Verder veel gekregen, en ook veel van marktplaats.
Wat zij vaak deden was bij de ikea gaan kijken en dan datgene wat we graag wilden, eerst even zoeken op marktplaats om te kijken of het nog wat goedkoper kon, en zo hebben we heel veel spulletjes bij elkaar gesprokkeld.
Verder veel gekregen, en ook veel van marktplaats.
Wat zij vaak deden was bij de ikea gaan kijken en dan datgene wat we graag wilden, eerst even zoeken op marktplaats om te kijken of het nog wat goedkoper kon, en zo hebben we heel veel spulletjes bij elkaar gesprokkeld.
dinsdag 24 februari 2009 om 18:53
Van harte met je voorgenomen huwelijk!
Het is lastig voor mij om prijzen te noemen omdat wij het huis van mij moeder zijn ingetrokken nadat zij is overleden. Tenminstte wij woonde daar al en toen overleed zij. We hebben dus een aantal dingen nog van haar laten staan.
Maar zoals net al genoemd hebben wij veel van markplaats gehaald. Leuke dingen voor nog leukere prijzen. Bij ikea is het meestal ook goed te doen. (laatst nog een nieuwe boekenkast gehaald voor nog geen 15 euro)
De leen bakker is meestal erg fijn met gordijnen en vloeren, goed betaaldbaar en vrij goede kwaliteit. Hebben ook regelmatig een aanbieding waarbij ze de gordijnen gratis maken.
Verder de kringloopwinkels. Pas daar wel een beetje mee op, soms zijn ze nog erg duur. Afdingen is vaak mogelijk, maar dat moet je dan wel durven.
Succes ermee!
Het is lastig voor mij om prijzen te noemen omdat wij het huis van mij moeder zijn ingetrokken nadat zij is overleden. Tenminstte wij woonde daar al en toen overleed zij. We hebben dus een aantal dingen nog van haar laten staan.
Maar zoals net al genoemd hebben wij veel van markplaats gehaald. Leuke dingen voor nog leukere prijzen. Bij ikea is het meestal ook goed te doen. (laatst nog een nieuwe boekenkast gehaald voor nog geen 15 euro)
De leen bakker is meestal erg fijn met gordijnen en vloeren, goed betaaldbaar en vrij goede kwaliteit. Hebben ook regelmatig een aanbieding waarbij ze de gordijnen gratis maken.
Verder de kringloopwinkels. Pas daar wel een beetje mee op, soms zijn ze nog erg duur. Afdingen is vaak mogelijk, maar dat moet je dan wel durven.
Succes ermee!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
dinsdag 24 februari 2009 om 18:58
Wij gaan ook deze zomer verhuizen en hebben een budget van 10.000 euro.
Dan kopen we wel veel en geen Ikea, misschien wat moois tweedehands maar zeker geen troepjes.
Tot nu toe staan op de planning om te kopen:
Tafel ¤ 900,00
Kast woonkamer ¤ 800,00
Kast slaapkamer ¤ 900,00
Bank ¤ 1.750,00
Eettafelstoelen ¤ 1.000,00
Koelkast ¤ 300,00
Wasmachine ¤ 350,00
Lamp ¤ 225,00
Gordijnen ¤ 150,00
Servies ¤ 150,00
Bed ¤ 2.500,00
Dat is zo'n 9000 euro en ruim begroot en dan nog wat voor wat losse spullen (nieuwe pannen enzo).
Dan kopen we wel veel en geen Ikea, misschien wat moois tweedehands maar zeker geen troepjes.
Tafel ¤ 900,00
Kast woonkamer ¤ 800,00
Kast slaapkamer ¤ 900,00
Bank ¤ 1.750,00
Koelkast ¤ 300,00
Wasmachine ¤ 350,00
Lamp ¤ 225,00
Gordijnen ¤ 150,00
Servies ¤ 150,00
Bed ¤ 2.500,00
Dat is zo'n 9000 euro en ruim begroot en dan nog wat voor wat losse spullen (nieuwe pannen enzo).
dinsdag 24 februari 2009 om 19:05
Wij hebben er nu zon 2.000 euro staan. Als we onze caravan verkopen nog eens 2100 euro. Verder hebben wij al veel meubels vooraf gekocht bij de leen bakker, ook koffie zet apparaat keukengerei handdoeken etc, hebben wij gelukkig al in het bezit.
Ook de slaapkamer hebben wij al compleet ( tv voor beneden en dvd speler etc.)
Ook de slaapkamer hebben wij al compleet ( tv voor beneden en dvd speler etc.)
dinsdag 24 februari 2009 om 19:06
Brenda, Als je zo vaak als ik van interieur veranderd is Ikea en Marktplaats een uitkomst
Maar waarom een wasmachine van 350,- ?
De rest bezuinig je niet echt op maar wel op een wasmachine.
Ik zou investeren in een goede wasmachine want een wasmachine van 350,- gaat niet lang mee kan ik je uit ervaring vertellen.
Maar waarom een wasmachine van 350,- ?
De rest bezuinig je niet echt op maar wel op een wasmachine.
Ik zou investeren in een goede wasmachine want een wasmachine van 350,- gaat niet lang mee kan ik je uit ervaring vertellen.
dinsdag 24 februari 2009 om 19:20

dinsdag 24 februari 2009 om 19:22
quote:Brenda_L schreef op 24 februari 2009 @ 18:58:
Tafel ¤ 900,00
Kast woonkamer ¤ 800,00
Kast slaapkamer ¤ 900,00
Bank ¤ 1.750,00
Koelkast ¤ 300,00
Wasmachine ¤ 350,00
Lamp ¤ 225,00
Gordijnen ¤ 150,00
Servies ¤ 150,00
Bed ¤ 2.500,00
Waarom wil je alles nieuw? Had je nog geen mooie spullen?
Ik snap dat nooit zo. Ik hou best van nieuwe dingen kopen, maar om alles in 1 keer te vervangen... dat voelt zo onpersoonlijk vt-wonen-achtig aan.
Tafel ¤ 900,00
Kast woonkamer ¤ 800,00
Kast slaapkamer ¤ 900,00
Bank ¤ 1.750,00
Koelkast ¤ 300,00
Wasmachine ¤ 350,00
Lamp ¤ 225,00
Gordijnen ¤ 150,00
Servies ¤ 150,00
Bed ¤ 2.500,00
Ik snap dat nooit zo. Ik hou best van nieuwe dingen kopen, maar om alles in 1 keer te vervangen... dat voelt zo onpersoonlijk vt-wonen-achtig aan.
dinsdag 24 februari 2009 om 19:41
Goh zal er eens een vergelijking bij zetten voor het idee;quote:Brenda_L schreef op 24 februari 2009 @ 18:58:
Tafel ¤ 900,00 zelfbouw 3 tientjes
Kast woonkamer ¤ 800,00 zelfbouw +/- 400,- (is 260 hoog bij 4 meter)
Kast slaapkamer ¤ 900,00 iets van 300 dacht ik, pax van ikea
Bank ¤ 1.750,00 600 euro Leenbakkert
Eettafelstoelen ¤ 1.000,00 75 euro voor 4
Koelkast ¤ 300,00 weet ik niet, ook zoiets
Wasmachine ¤ 350,00 wederom check
Lamp ¤ 225,00 een nieuwe staande lamp 30 euro in de aanbieding, rest hadden we nog
Gordijnen ¤ 150,00 35 euro plusgordijnroede
Servies ¤ 150,00 weet niet meer wat de ikea starterkit kost; 40 euro?
Bed ¤ 2.500,00 ook een dure hier; 900 euro
Dat is zo'n 9000 euro en ruim begroot en dan nog wat voor wat losse spullen (nieuwe pannen enzo).totaal; 3150 ongeveer. Hier ook nog een droger erbij .
Tafel ¤ 900,00 zelfbouw 3 tientjes
Kast woonkamer ¤ 800,00 zelfbouw +/- 400,- (is 260 hoog bij 4 meter)
Kast slaapkamer ¤ 900,00 iets van 300 dacht ik, pax van ikea
Bank ¤ 1.750,00 600 euro Leenbakkert
Eettafelstoelen ¤ 1.000,00 75 euro voor 4
Koelkast ¤ 300,00 weet ik niet, ook zoiets
Wasmachine ¤ 350,00 wederom check
Lamp ¤ 225,00 een nieuwe staande lamp 30 euro in de aanbieding, rest hadden we nog
Gordijnen ¤ 150,00 35 euro plusgordijnroede
Servies ¤ 150,00 weet niet meer wat de ikea starterkit kost; 40 euro?
Bed ¤ 2.500,00 ook een dure hier; 900 euro
Dat is zo'n 9000 euro en ruim begroot en dan nog wat voor wat losse spullen (nieuwe pannen enzo).totaal; 3150 ongeveer. Hier ook nog een droger erbij .
dinsdag 24 februari 2009 om 20:38
quote:tilalia2 schreef op 24 februari 2009 @ 19:22:
Wij hebben nu alles al wel, en bijna alles gaat mee, behalve de eettafel en stoelen (ouwe tweedehands retro) en het bed (maar dat is alleen een lattenbodem en 2 goedkope Ikea-matrassen). Wij willen nu juist alles nieuw en ook meteen goed en duurzaam kopen. Tot nu toe hadden we daar het geld niet voor (studenten) maar nu kunnen we du wat beters kopen.
Ik zal nog eens kijken naar ons budget voor een wasmachine, ik had gehoopt wel tussen de 300 en 400 uit te komen maar als een goede (en vooral zuinige) duurder is dan gaan we daarvoor
Wij hebben nu alles al wel, en bijna alles gaat mee, behalve de eettafel en stoelen (ouwe tweedehands retro) en het bed (maar dat is alleen een lattenbodem en 2 goedkope Ikea-matrassen). Wij willen nu juist alles nieuw en ook meteen goed en duurzaam kopen. Tot nu toe hadden we daar het geld niet voor (studenten) maar nu kunnen we du wat beters kopen.
Ik zal nog eens kijken naar ons budget voor een wasmachine, ik had gehoopt wel tussen de 300 en 400 uit te komen maar als een goede (en vooral zuinige) duurder is dan gaan we daarvoor

woensdag 25 februari 2009 om 12:02
woensdag 25 februari 2009 om 15:20
O, ja, ik heb recent een nieuw bed gekocht bij de Wehkamp. Boxspring student 2-persoons voor 300 eurootjes. Verde rheb ik de oude (Dure verstelbare met mogelijkheid tot jet omhoogzetten van voeten en hoofdeind) lattenbodems naar de kringloop gebracht. Dus die kan je daar weer voor een prikje kopen. Doekje met een sopje erover en klaar ben je weer voor weinig. Hou je meer geld over voor een goed matras.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 25 februari 2009 om 17:03
TO: Het is maar net wat je ervoor uit wil geven. Gezien je budget kun je bij Ikea etc hele leuke dingen kopen en echt niet allemaal prut-kwaliteit. Op termijn kun je dan eventueel wat dingen vervangen voor wat duurdere/betere (als je dat al wilt, want duurder is niet altijd beter).
Brenda_L: ik vind je verdeling ook wat krom. Je reserveert aardig hoge bedragen voor een eettafel en stoelen en bv een lamp, maar daarentegen weinig voor een wasmachine en gordijnen. Ik weet niet hoeveel ramen jij hebt, maar ik heb zojuist gordijnen besteld en die zijn duurder dan je denkt. Aangezien je aangeeft dat je nu alles juist wat duurder/beter wilt omdat je er nu het geld voor hebt, zou ik het nog eens nakijken. De wasmachine vind ik ook wat weinig voor gereserveerd (is de oude stuk overigens? anders zou ik hem helemaal niet vervangen).
Voor 150,- servies en een lamp van 225,- vind ik dan weer veel. Mag ieder natuurlijk zelf weten wat hij/zij bereid is daarvoor uit te geven, maar denk niet dat je dan een kwalitatief betere lamp hebt. Je betaalt echt alleen voor een naam of ontwerp.
ik ben zelf meer van de af en toe iets vervangen en als het om apparaten enzo gaat ga ik echt voor de wat betere en voor de rest een beetje ertussenin. Ik hoef geen bank die 20 jaar meegaat, want ik ben er tussendoor allang op uitgekeken en een goedkopere bank vervang je dan gewoon een keer!
Brenda_L: ik vind je verdeling ook wat krom. Je reserveert aardig hoge bedragen voor een eettafel en stoelen en bv een lamp, maar daarentegen weinig voor een wasmachine en gordijnen. Ik weet niet hoeveel ramen jij hebt, maar ik heb zojuist gordijnen besteld en die zijn duurder dan je denkt. Aangezien je aangeeft dat je nu alles juist wat duurder/beter wilt omdat je er nu het geld voor hebt, zou ik het nog eens nakijken. De wasmachine vind ik ook wat weinig voor gereserveerd (is de oude stuk overigens? anders zou ik hem helemaal niet vervangen).
Voor 150,- servies en een lamp van 225,- vind ik dan weer veel. Mag ieder natuurlijk zelf weten wat hij/zij bereid is daarvoor uit te geven, maar denk niet dat je dan een kwalitatief betere lamp hebt. Je betaalt echt alleen voor een naam of ontwerp.
ik ben zelf meer van de af en toe iets vervangen en als het om apparaten enzo gaat ga ik echt voor de wat betere en voor de rest een beetje ertussenin. Ik hoef geen bank die 20 jaar meegaat, want ik ben er tussendoor allang op uitgekeken en een goedkopere bank vervang je dan gewoon een keer!
woensdag 25 februari 2009 om 18:06
quote:DTJ schreef op 25 februari 2009 @ 17:03:
We hebben inderdaad maar 1 raam waar een gordijn voor moet komen. Heb bij de hema een mooie stof gezien en geschat hoe duur het zou worden. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik nog meer kan kijken voor gordijnen. Ik zou het liefst wel van biologische katoen willen maar dat kan ik echt nergens vinden.
We hebben nu geen eigen wasmachine, wonen nu in een soort studentenhuis met gedeelde voorzieningen dus die moet er wel komen, ik ga daar wel wat meer voor reserveren als ik jullie zo hoor.
En ja sommige dingen kopen we wel duur maar dat zijn gewoon spullen die we heel erg mooi vinden, zoals servies van de wereldwinkel en een tafel van Abai maar we kopen echt alleen wat we écht heel mooi vinden en ik vind Ikea gewoon écht niet mooi.
We hebben inderdaad maar 1 raam waar een gordijn voor moet komen. Heb bij de hema een mooie stof gezien en geschat hoe duur het zou worden. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik nog meer kan kijken voor gordijnen. Ik zou het liefst wel van biologische katoen willen maar dat kan ik echt nergens vinden.
We hebben nu geen eigen wasmachine, wonen nu in een soort studentenhuis met gedeelde voorzieningen dus die moet er wel komen, ik ga daar wel wat meer voor reserveren als ik jullie zo hoor.
En ja sommige dingen kopen we wel duur maar dat zijn gewoon spullen die we heel erg mooi vinden, zoals servies van de wereldwinkel en een tafel van Abai maar we kopen echt alleen wat we écht heel mooi vinden en ik vind Ikea gewoon écht niet mooi.
woensdag 25 februari 2009 om 18:48
donderdag 26 februari 2009 om 22:35
Ben 20 jaar geleden begonnen met 0 budget. Had bijna niks en wat ik had waren krijgertjes.
Geen idee wat de waarde is van wat er nu allemaal staat, maar nu geven we bv rustig 1000 euro uit voor een tafel. En dat zullen sommige mensen nog niet eens veel vinden.
En als het zou moeten zou ik het nu weer met praktisch 0 kunnen doen. Marktplaats, kringloop, wat lapjes van de markt, etc.
Geen idee wat de waarde is van wat er nu allemaal staat, maar nu geven we bv rustig 1000 euro uit voor een tafel. En dat zullen sommige mensen nog niet eens veel vinden.
En als het zou moeten zou ik het nu weer met praktisch 0 kunnen doen. Marktplaats, kringloop, wat lapjes van de markt, etc.