Budget nieuwe keuken
zaterdag 28 augustus 2010 om 08:21
Wij gaan een nieuwe keuken laten plaatsen en hebben hiervoor een stelpost met de aannemer afgesproken van ¤3500 excl. btw, dus dat is ¤4200 netto.
Wij hoeven niets super-de-luxe maar willen uiteraard wel een mooi en praktische keuken met iig een inbouw koelkast, combi-magnetron en vaatwasser.
Het liefst een hoekkeuken, 3 meter recht en dan nog 1 meter na de hoek.
Nu heb ik wat rond zitten te snuffelen op het internet en nu lijkt mij het budget nogal onrealistisch, voor een beetje keuken ben je toch wel zo'n ¤6000 kwijt.
Vogens de aannemer is het best te doen voor de ¤4200 maar is dat werkelijk zo?
Hij werkt veelal samen met een keukenbedrijf waar wij volgende week een afspraak hebben om het eea door te nemen.
Uiteraard zijn wij niet verplicht hier ook daadwerkelijk onze keuken aan te schaffen.
Graag jullie input over het budget.
Dank alvast!
Wij hoeven niets super-de-luxe maar willen uiteraard wel een mooi en praktische keuken met iig een inbouw koelkast, combi-magnetron en vaatwasser.
Het liefst een hoekkeuken, 3 meter recht en dan nog 1 meter na de hoek.
Nu heb ik wat rond zitten te snuffelen op het internet en nu lijkt mij het budget nogal onrealistisch, voor een beetje keuken ben je toch wel zo'n ¤6000 kwijt.
Vogens de aannemer is het best te doen voor de ¤4200 maar is dat werkelijk zo?
Hij werkt veelal samen met een keukenbedrijf waar wij volgende week een afspraak hebben om het eea door te nemen.
Uiteraard zijn wij niet verplicht hier ook daadwerkelijk onze keuken aan te schaffen.
Graag jullie input over het budget.
Dank alvast!
zaterdag 28 augustus 2010 om 10:46
Hmm, doet het dus ook niet, maar als je op www.ostermann.de kijkt zie je meerdere keukens die binnen je budget vallen.
zaterdag 28 augustus 2010 om 11:04
wij hebben in die 7500 ook een granieten blad zitten, itho afzuigkap (hypermodern geluidsmarm met glas), etna gaskookplaat (6 pits), siemans vaatwasser luxe model, oven en magnetron van whirlpool.. Apparatuur via Internet besteld bij via de keukenleverancier (jaja.. die man wilde best de keuken leveren en liefst ook apparatuur maar had al snel door dat hij te duur was met apparatuur.. dus overstag.. hij mocht keuken ex apparatuur leveren, maar HIJ heeft de apparatuur besteld (vraag me niet waarom) en wij hebben de internet prijs betaald.. en dat scheelt heeel veel..
zaterdag 28 augustus 2010 om 11:10
zaterdag 28 augustus 2010 om 13:00
Wij hebben een paar maanden geleden een keuken gekocht bij Ikea. Waren rond de 6000 kwijt maar daar zit dan wel echt alles in: 2 ovens (regulier en stoomoven) inbouw expresso apperaat, magnetron, gasfornuis, kraan, vaatwasmachine, koelkast, vriezer, afzuigkap.
Hebben sommige dingen wel op maat laten maken enzo en dan kwam je wat duurder uit.
Mijn familie heeft hem prima in elkaar gezet! Al met al vielen de kosten dus best mee (zeker als je het verglijkt met mijn badkamer maar dat gaat het dit topic niet over)
Hebben sommige dingen wel op maat laten maken enzo en dan kwam je wat duurder uit.
Mijn familie heeft hem prima in elkaar gezet! Al met al vielen de kosten dus best mee (zeker als je het verglijkt met mijn badkamer maar dat gaat het dit topic niet over)
zaterdag 28 augustus 2010 om 13:56
Zelf in elkaar zetten in geen optie, dan komt het fornuis aan het plafond
.
We zijn het er inmiddels wel over eens dat we het budget gaan uppen naar ¤6000. We gaan eerst maar 's praten maar zie nu wel in dat het initiële bedrag niet toerijkend zal zijn voor wat wij willen.
Zelf dachten we ook nog aan een rechte keuken van 3 meter met een kookeiland maar dan zónder wasbak of apparatuur, alleen dus om op te werken en voor de looks.
Iig bedankt allemaal voor jullie adviezen.
We zijn het er inmiddels wel over eens dat we het budget gaan uppen naar ¤6000. We gaan eerst maar 's praten maar zie nu wel in dat het initiële bedrag niet toerijkend zal zijn voor wat wij willen.
Zelf dachten we ook nog aan een rechte keuken van 3 meter met een kookeiland maar dan zónder wasbak of apparatuur, alleen dus om op te werken en voor de looks.
Iig bedankt allemaal voor jullie adviezen.
zaterdag 28 augustus 2010 om 18:05
Wij hebben onlangs een keuken uitgezocht voor ongeveer 7000 euro. Dat is een hoekkeuken en iets groter dan die van jullie met alle inbouwapparateur en inclusief montage. Je kunt voor jouw bedrag mogelijk een keuken vinden, maar voldoet deze aan je wensen.
Ik zou eens gaan praten bij de keukenleverancier en eventueel ook zijn concurenten
Ik zou eens gaan praten bij de keukenleverancier en eventueel ook zijn concurenten
zondag 29 augustus 2010 om 10:23
zondag 29 augustus 2010 om 12:31
zondag 29 augustus 2010 om 15:04
quote:DTJ schreef op 28 augustus 2010 @ 20:13:
Als je de ruimte hebt om je budget wat te verhogen (wat je aangeeft te kunnen doen) dan zou ik dat zeker doen. Een keuken ga je niet na een paar jaar weer vervangen dus ik zou investeren in iets meer kwaliteit.
Heb ik ook gedaan. Dit wordt de laatste keuken. Heb 22.000 betaald.
Hij is niet heel groot, wel heel luxe, met werkelijk alles erop en eraan. Name it en het zit erin, quooker, stoomoven, espresso apparaaat, borreti 6pits met 2 ovens, zwart granieten blad en ingefreesde granieten gootsteen, een landelijke afzuigkap.
Landelijk, echt hout en omdat we een oud huis hebben, met oude details maar dan wel nieuw.
Hij wordt 15 sept geplaatst. Ik kan niet wachten.
Als je de ruimte hebt om je budget wat te verhogen (wat je aangeeft te kunnen doen) dan zou ik dat zeker doen. Een keuken ga je niet na een paar jaar weer vervangen dus ik zou investeren in iets meer kwaliteit.
Heb ik ook gedaan. Dit wordt de laatste keuken. Heb 22.000 betaald.
Hij is niet heel groot, wel heel luxe, met werkelijk alles erop en eraan. Name it en het zit erin, quooker, stoomoven, espresso apparaaat, borreti 6pits met 2 ovens, zwart granieten blad en ingefreesde granieten gootsteen, een landelijke afzuigkap.
Landelijk, echt hout en omdat we een oud huis hebben, met oude details maar dan wel nieuw.
Hij wordt 15 sept geplaatst. Ik kan niet wachten.
zondag 29 augustus 2010 om 15:10
quote:molie schreef op 28 augustus 2010 @ 09:21:
Haha, als we een krapper budget hadden was ik zeker naar IKEA gegaan!
Maar daar hebben ze geen combi-stoomovens en ik weet ook niet of ze daar composiet hebben.
Trouwens ik vraag me af of IKEA goedkoop blijft als je wat afwijkende maten wil. Bijvoorbeeld een dieper aanrechtblad.Je kunt de apparatuur toch ergens anders kopen?
Haha, als we een krapper budget hadden was ik zeker naar IKEA gegaan!
Maar daar hebben ze geen combi-stoomovens en ik weet ook niet of ze daar composiet hebben.
Trouwens ik vraag me af of IKEA goedkoop blijft als je wat afwijkende maten wil. Bijvoorbeeld een dieper aanrechtblad.Je kunt de apparatuur toch ergens anders kopen?
zondag 29 augustus 2010 om 16:40
Ja dat had gekund. Wij hebben hem gekocht bij een keukenzaak waar we 8 jaar terug al goede ervaringen mee hadden in ons vorige huis.
Ik kook graag, keuken komt in het verlengde van de woonkamer en het budget liet het toe om hem bij een gerenommeerde keukenzaak te halen.
Net als met banken, als we een ruim budget hebben, haal ik het liefst een bank van bijvoorbeeld montel, zitten we krapper, wordt het een ikea.
Ik kook graag, keuken komt in het verlengde van de woonkamer en het budget liet het toe om hem bij een gerenommeerde keukenzaak te halen.
Net als met banken, als we een ruim budget hebben, haal ik het liefst een bank van bijvoorbeeld montel, zitten we krapper, wordt het een ikea.
zondag 29 augustus 2010 om 16:46
Je moet de oude keuken eruit halen... misschien een buisje of draadje omleggen... nieuwe keuken moet geplaatst worden.. eventuele gaten voor de wasbak e.d. moeten erin gemaakt worden... eventueel nieuwe tegeltjes o.i.d. erachter...
Je kunt een keuken zo duur/goedkoop maken als je wilt met het soort werkblad en inbouwaparatuur
Maar nee.. 4200 euro incl, daar kom je niet ver mee. Je moet ook voor een simpele keuken denk ik meer uitgaan van 7000 euro
Je kunt een keuken zo duur/goedkoop maken als je wilt met het soort werkblad en inbouwaparatuur
Maar nee.. 4200 euro incl, daar kom je niet ver mee. Je moet ook voor een simpele keuken denk ik meer uitgaan van 7000 euro
zondag 29 augustus 2010 om 17:02
Lees het topic : HET 'NIEUWE KEUKEN' DOOLHOF
Hier staan veel goede tips m.b.t. het kopen van een nieuwe keuken, zeker als het gaat om de prijs. Teken in ieder geval nooit meteen een contract. Ik denk dat je budget best toereikend is en ik denk dus ook dat je aannemer gelijk heeft. Die man is ervaringsdeskundige, dus ik zou eerst zeker proberen je eerste budget aan te houden.
Hier staan veel goede tips m.b.t. het kopen van een nieuwe keuken, zeker als het gaat om de prijs. Teken in ieder geval nooit meteen een contract. Ik denk dat je budget best toereikend is en ik denk dus ook dat je aannemer gelijk heeft. Die man is ervaringsdeskundige, dus ik zou eerst zeker proberen je eerste budget aan te houden.
zondag 29 augustus 2010 om 18:03
Wij hebben een prachtige keuken van m....demakers. Zijn hier erg tevreden over. Prachtige kwaliteit voor een redelijke prijs. Extra verhoogd, hoogglans en greeploos, mooi blad van composiet.
En nee, ik ben er niet werkzaam en heb geen aandelen.....
Bedenk dat je er véél vanaf kunt praten. Dat is echt waar hoor, we hebben er wel 2000 euro op afgedongen (is dat een woord?), terwijl ze allereerst met een marktconforme prijs kwamen.
Groetjes, succes met de keuken, hè?
Trouwens: W.b.t. de duitse keukens: Hoe verder in Duitsland (vanaf de grens): hoe goedkoper, dat is waar.
En nee, ik ben er niet werkzaam en heb geen aandelen.....
Bedenk dat je er véél vanaf kunt praten. Dat is echt waar hoor, we hebben er wel 2000 euro op afgedongen (is dat een woord?), terwijl ze allereerst met een marktconforme prijs kwamen.
Groetjes, succes met de keuken, hè?
Trouwens: W.b.t. de duitse keukens: Hoe verder in Duitsland (vanaf de grens): hoe goedkoper, dat is waar.
Ik voel me zo moedellooos