Buren breiden feest uit naar onze tuin

22-07-2010 16:52 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had het al even opgenoemd in een ander topic, maar omdat ik deze uiteraard niet wil overnemen open ik er toch zelf maar één. Vooral omdat ik daar al wat meelevende reacties heb gehad

Ter inleiding: Ik woon samen met mijn vriend sinds 1,5 in een klein stadje, heel netjes, heel gezellig, autenthiek enzovoort. We wonen in een rij van 4 huizen op de hoek. De buren zijn oké, maar verder hebben we er niet veel mee en dan hoef ik ook niet. Als we buiten zitten en zij ook dan maken we wel een praatje enzo, maar we komen niet bij elkaar over de vloer. Ik ben daar ook helemaal niet van. Desalniettemin ben ik wel een aardige, flexibele buur, al zeg ik het zelf.

Onze tuin bestaat uit twee delen: één deel pal achter het huis, dan loopt er een horizontaal smal paadje (waardoor je naar de andere 3 huizen kunt komen en dan komt het tweede deel van onze tuin. Het ligt, op een rij coniveren na, vrij open. Iedereen zou daar bij kunnen.

Nu wil het dat wij dat tweede deel laatst helemaal opgeknapt hebben, nieuw tuinmeubilair, planten, hangmatje etc.

Tot zover begeleidende info.

Terug naar de buren: Gisteren was de buurman jarig. Wij hebben even onze felicitatie gebracht, maar moesten daarna weg wegens een sterfgeval in mijn familie.

Mijn schoonmoeder zou 'savonds langskomen om voor onze poezen te zorgen en de buitenplanten water te geven.

Vanochtend zegt ze dat ze niet de planten had kunnen doen, want er zaten "feestgangers" in onze tuin (het tweede deel, op het nieuwe meubilair, enzo). Het was erg druk op het feest van de buren en aangezien wij er toch niet waren konden ze ook wel aan onze tafel bbq-en. Wij wisten hier niets van.

Ik ontplofte, logischerwijs, en was in staat om naar ze toe te gaan. Vriend, echter, wil de lieve vrede bewaren en mocht het nou nog een keer gebeuren dan zeggen we er wel wat van. Ik wil ze laten weten dat ik het niet zo heel erg vind, maar wel op prijs had gesteld als het was gevraagd. Er kunnen wel veel gasten zijn, maar hoe had buur dat gedaan als wij wel thuis waren?

Het zijn gewoon nette mensen, een stel met een zoon van een jaar of 20. Nooit geen gedoe mee en des te meer kijk ik er van op dat ze zoiets doen. Ik ben daarom ook ietwat verbouwereerd en weet niet zo goed wat ik met de situatie aan moet.

Lang verhaal, maar hoe zouden jullie reageren?
Ik zou er wel iets van zeggen en ook dat je het niet op prijs stelt. Persoonlijk zou ik behoorlijk nijdig worden van zoiets.

Dergelijk akkefietje ooit gehad met onze oprit. Daar kunnen aan één kant van het huis zo'n 6 auto's staan. Het is precies 1 keer voorgekomen dat wij thuis kwamen en onze hele oprit/tuin vol stond met auto's van mensen van een feestje verderop. Wij waren zo lui geweest de poort niet dicht te doen... Vriend 2x naar de buren toe en gevraagd of die mensen alle auto's wilden weghalen want hij wou zijn eigen auto op zijn eigen oprit zetten. Hoop gedoe, moeilijk, moeilijk, ze wisten niet van wie die auto's waren, bla bla bla... Toen verderop in de straat bij hele aardige buren onze auto op de oprit gezet (uiteraard eerst netjes gevraagd) en onze poort fijn op slot gedaan met een briefje erop dat hij de volgende dag tussen 8.30 en 8.45 uur open was en de verder niet (want dan zouden wij er niet zijn). Nog een kwartiertje vanuit de studeerkamer van mijn vriend in de gaten gehouden of er nog iemand kwam (het was een uur of 1 's nachts) en toen naar bed gegaan met alle telefoons van de haak, mobiele telefoons op stil en de deurbel uit. Je raadt het al, een hoop consternatie voor onze poort rond een uur of half 3 's nachts...

Buren van het feestje nijdig, kwam de buurman even speciaal aan mij melden de volgende ochtend. Ben niet erg vriendelijk tegen hem geweest, tegenwoordig praat hij niet meer met me (heerlijk rustig!). Om 8.50 uur de volgende dag was de laatste er om zijn auto op te halen en die had nog een grote bek ook. Die heb ik met een honkbalknuppel duidelijk zichtbaar in de hand te woord gestaan (mijn ex gebruikte mij vroeger als boksbal dus ik zorg tegenwoordig wel dat ik iets heb om terug te kunnen meppen als het nodig is...). Ze laten het voortaan wel uit hun hoofd om hun auto bij ons op de oprit te parkeren. En wij doen sindsdien ook altijd de poort dicht, dat ook.

Niet dat jij nu gelijk met een honkbalknuppel naar de buren moet, maar ik zou er zeker wel iets van zeggen. Wel eerst even vragen of ze er van op de hoogte zijn, kan inderdaad zijn dat ze het niet eens gemerkt hebben. Maar zeker iets zeggen want voor je het weet is het straks nog de normaalste zaak van de wereld. En dan wordt jouw tuin straks een soort buurt tuin waar iedereen te pas en te onpas gebruik van maakt. Lijkt me dat je daar niet op zit te wachten.
quote:lindy schreef op 22 juli 2010 @ 21:13:

Ha Nostradame. Wat een belachelijk mens.

Sommige mensen zijn zó asociaal. Laatst lag er een dikke vette hondendrol op mijn stoep, dus onze eigen stoep, niet de straat. Eigenaar was gewoon doorgelopen. Ik ben echt dol op honden en heb er jaren een gehad, maar come on, je kunt je hond zo makkelijk leren om niet op de stoep te kakken. En iedere week liggen er peuken en zakjes chips en pakjes drinken in de tuin. Heel normaal om dat gewoon in andermans tuin te kieperen.

Pffffff... maar het kan nog erger. Vorige flat gingen er hele winkelwagens en vuilniszakken over de balkons heen. Echt...God ja, hier hebben we ook al een strontplaag gehad. Midden op de stoep, elke dag weer,een enorme hoop! En mijn tuin ligt ook vol met bierblikjes en chipszakken. Ongelooflijk hoe aso sommige mensen zijn en hoe vaak dat voorkomt!
Olivia, heerlijk verhaal

Maar ook weer een onvoorstelbaar staaltje brutaliteit wat die mensen lieten zien.
.
quote:lindy schreef op 22 juli 2010 @ 21:55:

Ik weet niet hoor, maar ik zou niet eens bedénken om ergens bij mensen op hun eigen terrein te parkeren. Hoe komen die mensen erbij?Ik ook niet, ik voel me al bezwaard als ik mijn auto op de parkeerplaats recht voor het huis van de buren neerzet (openbare parkeerplaats dus) omdat er iemand op de parkeerplaats recht voor mijn huis staat. Wat heel vaak gebeurt en ik eigenlijk super irritant vind, omdat ik het toch stiekem als mijn parkeerplaats zie...
quote:nostradame schreef op 22 juli 2010 @ 21:01:

[...]

Jeetje. Hoe kwamen jullie daar achter?Mijn ouders hadden meerdere vrienden in die straat waar we toen nog woonden. Een van hen kwam het zeggen nadat we terug waren. En het stomme is, mijn ouders hadden het heus goed gevonden als ze het van tevoren aangekaart hadden. Maar nee hoor. Ze dachten waarschijnlijk: laten we het maar gewoon doen, merken we het achteraf wel, misschien komen ze er niet eens achter. De verhoudingen zijn daarna behoorlijk bekoeld.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Missprincesa schreef op 22 juli 2010 @ 22:00:

[...]

Ik ook niet, ik voel me al bezwaard als ik mijn auto op de parkeerplaats recht voor het huis van de buren neerzet (openbare parkeerplaats dus) omdat er iemand op de parkeerplaats recht voor mijn huis staat. Wat heel vaak gebeurt en ik eigenlijk super irritant vind, omdat ik het toch stiekem als mijn parkeerplaats zie...

Die buren zijn van het soort waar iedereen last van heeft. En hun vrienden zijn niet veel anders. Ik weet niet wat het precies is maar het lijkt wel alsof zij vinden dat ze overal "recht" op hebben, "plichten" kennen ze niet. Altijd zeuren over geld, iedereen heeft het altijd op ze voorzien blablabla. Altijd alles van een ander afkraken, mijn gloednieuwe auto was niks, hij reed liever merk x en dan ondertussen zelf al jaren in een oud barrel rondrijden. Of bijvoorbeeld wel met de buurt barbecue meedoen maar als ze dan hun financiële bijdrage moeten doen dan nooit geld hebben, altijd een ander smoesje, blablabla. Ik krijg nog steeds 20,00 euro van ze. Die zal ik nu wel nooit meer krijgen. Nou, ik hoop dat ze van die barbecue genoten hebben want de volgende keer worden ze niet meer uitgenodigd. De hele straat weet inmiddels beter dan contact met hen te onderhouden.

Buurman is bijna 2 meter lang, weegt ruim 120 kilo (of meer) als je het mij vraagt en heeft altijd overal een mening met bijbehorende grote mond over. En al kun je met 10 man aantonen dat hij fout zit, hij heeft toch gelijk. Pfff... En altijd schreeuwen, die man kan volgens mij niet normaal praten (tenzij hij stoned is, dat komt ook voor). Maar met schreeuwen zit je bij mij dus he-le-maal verkeerd. Want hoe harder hij schreeuwt des te kalmer en valser word ik. En mocht hij agressief worden, ik sla hem dan ook rustig met die honkbalknuppel waar ik hem maar kan raken. Ik laat me tegenwoordig niet meer intimideren, die tijd heb ik echt gehad.

Dit soort mensen verwacht je in achterbuurten en dat is deze buurt niet. Hier staan voornamelijk goed onderhouden vrijstaande huizen met een paar 2 onder 1 kap woningen en een blok van 4 rijtjeshuizen iets verderop waar dus die buren zitten. Gelukkig hebben we voor de rest allemaal hele normale, rustige en aardige mensen.
tja bij een ander op het terrein parkeren is niet netje, maar met een honkbalknuppel iemand te woord staan vind ik ook niet een uiting van fatsoen
quote:meds schreef op 23 juli 2010 @ 01:23:

tja bij een ander op het terrein parkeren is niet netje, maar met een honkbalknuppel iemand te woord staan vind ik ook niet een uiting van fatsoenAls ze heel groot en heel aso zijn en heel hard schreeuwen, schelden en dreigen je "die fratsen wel even af te leren" compleet met gebarentaal in de vorm van een opgeheven vuist? En mijn vriend die al naar zijn werk was? Reken maar dat ik dat knuppeltje erbij pak. Ik ben overigens de deuropening niet uit geweest, was niet nodig. Alleen al het feit dat ik de indruk maakte me door hem niet te laten intimideren was voldoende om hem in zijn auto te laten stappen en weg te rijden. Veel geschreeuw, grote mond maar als puntje bij paaltje komt ook niet meer dan dat...
Tja, als je nooit hommeles met ze hebt, ze je tuin netjes hebben achtergelaten, etc. zou ik het laten rusten (tenzij het weer een keer gebeurd). Ik kan me voorstellen dat je buren het zelf niet eens echt in de gaten hebben gehad, omdat ze te druk waren met andere dingen.
Laten rusten? die mensen gebruiken lekker je meubels en weet ik veel wat nog meer ongevraagd en jij zou dat laten gaan?

Ik zou meteen op de stoep staan om een verklaring te eisen, en er een goed woordje over te praten. Want zoiets gebeurd anders misschien wel nog eens, als je dit gedrag nu goedkeurd.
Hi allen,

Geinig dat het topic nog loopt. Heeerlijk, al die verhalen over asociale mensen

Ik heb zowel gister als vandaag een poging gedaan om de buren aan te spreken, maar ze zijn niet thuis. Gevlucht wellicht? Straks ga ik nog even kijken en als ze er dan niet zijn ga ik morgen, dan is er zeker weten iemand.

Nogmaals, de buren hebben wel geweten dat daar mensen zaten aangezien je dat zo kunt zien vanuit hun tuin. En het was nou ook weer niet dat er honderd man was waardoor ze het overzicht kwijt raakten. En daarbij: de buren die dáárnaast wonen waren ook op het feestje en die zaten o.a. op ons meubilair. Dus nog steeds een burengedoe

Ik ga hier weer posten als ik ze aangesproken heb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven