Buurman klagen

28-07-2016 11:38 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds 2 maanden in een seniorenflat. Heb altijd in een eengezinswoning gewoond. Ik heb 3 katten die nu hun energie op een andere manier kwijt moeten dus een paar x per dag rennen ze achter mekaar aan. Op een laminaatvloer klinkt dat wel door natuurlijk. De ondervloer heb ik overgenomen van de vorige bewoonster en de laminaat komt uit mijn oude huis. Nu net de onderbuurman aan de deur dat ze last hebben van mijn rennende katten en veel geloop van mij en visite. Ik heb altijd sloffen aan in huis wel met een kurkvoet. Dus zal ik zachte sloffen moeten kopen. Maar wat te doen met de katten? Ik vind dit echt zo'n vervelende situatie ik hou niet van burenruzie. Maar ik heb geen geld om een nieuwe vloer te kopen. Wie weet raad
quote:orkenflow schreef op 28 juli 2016 @ 12:02:

Sloffen kopen en een flinke bos bloemen/doos chocola voor de buurman. Geluid is namelijk veel minder gauw overlast als je de buren aardig vindt.Ik ga sowieso andere sloffen kopen. Verder ken ik die beste mensen niet dus weet niet of ze aardig zijn.
quote:Louise70 schreef op 28 juli 2016 @ 12:03:

Poezen hebben fluwelen voetjes..die hoor je echt niet... ik denk zeikerd die man.... sloffen aan in huis. Mijn katten.rennen ook en dat hoor je bijna nietNou mijn ene kat rent heel raar, bijna op zijn tenen en die hoor je echt rennen
quote:Monatala schreef op 28 juli 2016 @ 11:41:

Een flink kleed kopen? Vaker intensief met ze spelen? Kunnen ze niet naar buiten?Ja, tuurlijk. Gooi die beesten maar weer naar buiten. Lekker makkelijk. Kunnen buurtbewoners zich ergeren ipv de onderbuurman. Worden andere huisdieren ook altijd maar naar buiten gebonjourd?
quote:vivaratje schreef op 28 juli 2016 @ 12:04:

[...]

Ik ga sowieso andere sloffen kopen. Verder ken ik die beste mensen niet dus weet niet of ze aardig zijn.Het gaat er niet om of zij aardig zijn, ze moeten jou aardig vinden. Dan kunnen die katten door de vloer heen stampen en dan denken ze nog: o, dat zijn die schattige beestjes van die aardige buurvrouw.
In een.vliegtuig had een.baby zich van boven tot onder ondergescheten Zat tot aan zijn oksels. Bijna iedereen ging over zijn nek..zelfs de piloot kwam.vragen waar die lucht vandaan kwam....
Haha verkeerde topic.... Dit moet in het poeptopic.....
quote:Eelke85 schreef op 28 juli 2016 @ 11:50:

Denk dat zachte sloffen al enorm scheelt. Ik heb zelf ook bovenburen en word soms ook beetje gek als ze harde zolen aan hebben en rondlopen. (ga ik niet over klagen, want is miet constant gelukkig)

Visite met harde zolen en hakken vragen deze bij deur uit te doen. De 'renuurtjes' van de katten moet hij maar voor lief nemen na al jouw aanpassingen dan.Die is gek!
quote:Louise70 schreef op 28 juli 2016 @ 12:09:

Haha verkeerde topic.... Dit moet in het poeptopic.....

Poezen hebben fluwelen voetjes..die hoor je echt niet... ik denk zeikerd die man.... sloffen aan in huis. Mijn katten.rennen ook en dat hoor je bijna nietNou echt niet hoor. Als die van mij over de bovenverdieping racen dan hoor ik het beneden echt wel en dan hebben wij een huis met goede isolatie en (onder)vloer. Maar ik ken geen katten die de hele dag rennen dus zolang het de buren niet uit hun slaap houd ofzo hebben ze pech voor die 15 minuten per dag. Dan mag hij blij zijn dat het katten zijn die 20 uur op een dag slapen en niet een kind dat de hele dag in het rond loopt/rent/springt/speelt/valt/muziekles oefent.. Ik zou inderdaad wel andere sloffen kopen dat vind ik een kleine moeite en scheelt vaak echt wel.
quote:vivaratje schreef op 28 juli 2016 @ 11:56:

Ik heb niet veel visite over de vloer, in het begin wel omdat je net bent verhuisd maar valt nu wel mee. 1x per week ongeveer.

Luisteren bij de buren heeft geen zin want ik ben half doofVraag dan een vriendin om mee te gaan. Ik zou je buurman in ieder geval maar wat serieuzer nemen. Als jij je eigen leefgeluiden maar half hoort kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om echt zachtjes te doen, of te weten hoe dat klinkt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
hem adviseren om de batterijen uit zijn hoorapparaten te halen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ondervloer deugt niet, bij een goede ondervloer kan je bijna niks horen. Kan ook zijn dat het laminaat te strak is gelegd, dat het de muren raakt, geeft ook geluid door.

Het is heel vermoeiend als je dagelijks geconfronteerd wordt met leefgeluiden van je buren, al kan ik het niet goed beoordelen vanaf hier, maar voetstappen horen van je buren kan goed op je zenuwen werken. Zijn ook vrouwen die vinden dat ze het recht hebben om thuis met een laminaatvloer of tegelvloer op hakken te lopen, sorry maar dan heb je echt een draadje los of zijn asociaal.
katten slofjes:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:hamerhaai schreef op 28 juli 2016 @ 12:21:

hem adviseren om de batterijen uit zijn hoorapparaten te halen.

To, het kan ook zijn dat de geluiden harder klinken doordat je kamer nog niet helemaal 'aangekleed' is. Gordijnen een kleed, stoffen bank enz, zorgen ervoor dat geluiden sowieso harden klinken. Het hoeft dus niet aan de ondervloer te liggen. Laminaat is sowieso lawaaieriger dan tapijt, dat is nu eenmaal zo.

Maar inderdaad wat eerder aangekaart is, zorg dat ze je aardig vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:valparaiso schreef op 28 juli 2016 @ 12:22:

Ondervloer deugt niet, bij een goede ondervloer kan je bijna niks horen. Kan ook zijn dat het laminaat te strak is gelegd, dat het de muren raakt, geeft ook geluid door.

Het is heel vermoeiend als je dagelijks geconfronteerd wordt met leefgeluiden van je buren, al kan ik het niet goed beoordelen vanaf hier, maar voetstappen horen van je buren kan goed op je zenuwen werken. Zijn ook vrouwen die vinden dat ze het recht hebben om thuis met een laminaatvloer of tegelvloer op hakken te lopen, sorry maar dan heb je echt een draadje los of zijn asociaal.Gelukkig heeft TO sloffen en rennen de katten maar eventjes op een dag. Dus waarom dit soort dingen er bij gehaald moeten worden?
quote:dianaf schreef op 28 juli 2016 @ 12:27:

[...]

Je lacht erom maar soms staan ze ook echt heel scherp/hard afgesteld.
quote:viva-amber schreef op 28 juli 2016 @ 12:24:

katten slofjes: [img]http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB17QJ8IFXX ... es-PTZ.jpg[/img]Wat sneu voor die beestjes
quote:Goede-Fee schreef op 28 juli 2016 @ 12:28:

[...]

Je lacht erom maar soms staan ze ook echt heel scherp/hard afgesteld.Eensch hoor, mijn oma hoorde het stof vallen in het begin. Maar ik zie het voor me, dat je dat dan voorsteldt aan je buurman.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hoe hoor je in godsnaam katten rennen een verdieping lager, en HOE is dat storend .. 3 katten hier, die rennen flink achter mekaar aan soms, en storend? Die beesten wegen amper wat.. Wat een onzin.

Wellicht meneer eens even uitnodigen boven te komen kijken, dan ziet die dat het hoogstwaarschijnlijk heel erg meevalt. ( Kan toch haast niet anders ? ) Anders financiert hij toch een nieuwe vloer? Niet klagen maar dragen

Je kan ook een paar oordopjes bij hem door de bus pleuren..
Nothing worth having ever comes easy

Poezen hebben fluwelen voetjes..die hoor je echt niet... ik denk zeikerd die man.... sloffen aan in huis. Mijn katten.rennen ook en dat hoor je bijna niet

Mijn katten kunnen als een stel olifanten tekeer gaan. Rennen, rollen, springen en met een beetje pech valt er ook nog vanalles om.

Daar zijn ze toevallig nu mee bezig Maargoed, dat gaat om een dolle 5 minuten.

Als deze meneer je zelfs hoort lopen op het kunstgras van je balkon () dan zou ik het nog helemaal niet in overweging nemen om je vloer eruit te trekken. Misschien kun je onder het genot van een kopje koffie samen wat oplossingen bedenken. Hij voelt zich gehoord, jij kunt zeggen dat je wat hebt ondernomen.

Poezen hebben fluwelen voetjes..die hoor je echt niet... ik denk zeikerd die man.... sloffen aan in huis. Mijn katten.rennen ook en dat hoor je bijna nietAls mijn katten rennen roffelt dat echt hoor. In een slecht geïsoleerde flat zouden buren dat kunnen horen.
Ik zou eerst maar eens goed checken of hij qua vloer een punt heeft .
Ik denk ook dat het misschien wel aan de ondervloer ligt. Als je er lang wilt wonen zou ik eenmalig investeren in een goede ondervloer en niet met kleden aan de slag gaan. Als je ooit je vloer wilt vervangen kan de ondervloer blijven. Zet je de huidige op marktplaats, krijg je er misschien ook nog wat voor.

Hier een goede ondervloer uit speciaalzaak. We hebben rennende katten die soms klinken als olifanten, een kind, in een gehorige flat, maar vooralsnog geen klagende buren aan de deur.
Is de vloer wel zwevend gelegd? Dus ook geen direct contact met de wanden? Is de ondervloer van goede kwaliteit?

Ik zou toch eerst eens gaan luisteren, of in dit geval een vriendin laten luisteren.
quote:Dahlia74 schreef op 28 juli 2016 @ 13:37:

Is de vloer wel zwevend gelegd? Dus ook geen direct contact met de wanden? Is de ondervloer van goede kwaliteit?

Ik zou toch eerst eens gaan luisteren, of in dit geval een vriendin laten luisteren.

Zelf luisteren en vriendin laten lopen op je sloffen.

En dan vragen of hij alle/andere geluiden binnen en buiten zo hard hoort en of hij een gehoorapparaat heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven