Cadeau voor lastige ouder

17-12-2013 12:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik wil een cadeau voor mijn ouders kopen om ze te bedanken.

Ik ben aan het verhuizen en ze hebben enorm geholpen met klussen, heen en weer rijden voor het kopen van spullen etc.

Het lastige is alleen dat mijn ouders:

1. zeggen dat ze niets willen hebben

2. wat mijn vader leuk vindt, vindt mijn moeder maar niks of te duur

3. wat mijn moeder leuk vindt, is niet mijn vaders smaak of te goedkope 'pruttel' (denk aan kaarsen, kerststukje etc.)

We gaan al uit eten op mijn kosten met alle familie etc. die geholpen heeft (ouders dus ook) dus een etentje valt af.

Hebben jullie nog ideeën? Ik geef liever geen geld of pluim omdat dat bij de vijgen in de pot gaat of een bon wordt doorgegeven als verjaardagscadeau voor een ander.

Budget is overigens max. 100 euro.
Kaartjes voor het theater? Of de bios als ze graag films kijken?
Voor alletwee iets kleins? Het hoeft toch geen gezamenlijk cadeau te zijn?

Of vind je vader alleen cadeaus leuk van ¤100+?

Je kan toch voor je moeder best een kerstjurkje kopen (want vindt zij tenslotte leuk) en voor je vader iets wat hij leuk vindt?
Ik bedoel natuurlijk een kerststukje:)
Allebei een eigen cadeau.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat ik bedoel qua geld is dat mijn moeder 10 euro voor een cadeau ontzettend duur vindt, terwijl mijn vader best een keertje in een sterrenrestaurant zou willen eten of een kookboek zou willen (denk aan 30-50 euro).

Het leek me leuk om een cadeau voor hen samen te geven, omdat ik (weer) uit huis ga en ze nu dus weer gezellig samen zijn, maar misschien moet ik maar gewoon voor ieder apart een cadeau kopen.

Kerststukjes hebben we trouwens door het hele huis verspreid staan, als ik er nog een koop ben ik bang dat mijn vader het in de container gooit

Mijn vader zou het theater wel leuk vinden, maar kan niet alleen omdat hij niet mag autorijden en mijn moeder vindt daar weer niets aan. En zo gaat het bij heel veel dingen, dus ik denk dat het maar 2 aparte cadeaus worden.

Zucht, ik zal het al helemaal voor me, samen een cadeau openen waar ze ook samen iets aan zouden hebben / leuk zouden vinden... Gaat het toch niet worden denk ik
Maakt toch niet uit of je moeder het duur vindt? Jij betaalt.

Een kookboek is al een goed idee. Nou nog een prulletje voor je moeder en klaar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ga og eens apart met ze uit eten?

Kook iets speciaals voor ze?

Ik denk dat ouders het vooral fijn vinden tijd met hun (schoon) kinderen door te brengen.
Nope
Ik koop vaak cadeaus voor mijn ouders, maar zelden iets voor hen samen. Ik wil hen alletwee blij maken, dus de ene keer heeft de één er wat meer aan, de andere keer de ander.

En als ik echt iets voor hen samen wil, wordt et een etentje/weekendje weg/avondje uit.

Maar apart is net zo leuk, het zijn ook twee aparte mensen.

Je kan ook samen met je vader een avondje theater doen. Ook leuk.
@Nouschi, ook al betaal ik, als het 'duur' is vindt ze het niet mooi meer en kan ze er niet van genieten

Ik denk dat ik voor mijn vader een kookboek koop dat hij al een tijd wil hebben. Misschien voor mijn moeder een dagje samen weg en gezellig iets leuks doen. Edit: dan vindt ik eigenlijk dat ik met beide ouders iets moet ondernemen, geen kookboek maar naar een theater, museum, misschien kookworkshop met mijn vader.

Ik moet zo trouwens naar mijn werk, ik kom vanavond weer terug in het topic, maar tips (vooral voor 'goedkope' niet te kitscherige cadeaus voor mijn moeder) blijven welkom.
Is er geen theatervoorstelling te vinden waar je moeder ook wat aan vindt? Volgens mij is er momenteel oa Baantjer in het Theater (draait door het hele land), en er draait in Amsterdam ook een stuk van Maria Goos, vinden vrouwen vaak ook leuker. Of een cabaretier die ze op tv heel leuk vinden... En je ouders hoeven niet met de auto, ze kunnen ook met de trein (geef er gewoon treinkaartjes bij, regelmatig te koop bij bv Kruitvat, en kies een theater dat een beetje bereikbaar is met het OV). Bij de Hema verkopen ze bonnen voor dingen als 'een dagje sauna' of 'hotelovernachting'. Wie weet is dat ook nog iets?

Alternatief: een 'jullie zijn weer gezellig samen-pakket'. Stop erin: dvd om samen te kijken, voor ieder een boek(je)/tijdschrift, lekkere koffie/thee, fles wijn/drank (of sap, als ze geen alcohol gebruiken), zoutjes...
Dan koop je iets duurs maar lieg je over de prijs, zeg je: het was een goedkope aanbieding echt niet normaal! Meepakkertje! En voila: iedereen tevreden
Zeg maar Spijker.
Hebben ze een tuin? Zo ja, een leuk (fruit)boompje.

En anders voor allebei een appart cadeau.
Een abonnement op een ouwelullentijdschrift?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien een kookboek voor je vader en een mooie schaal, mooi bord, mooi couvert etc voor je moeder? Dan kan hetgene wat je vader kookt bijv. opgediend worden in de schaal van je moeder.
Je neemt ze al mee uiteten, dus misschien een symbolisch kado?

een 'gouden'spijker oid?
Ik denk dat ouders vaak zeggen dat ze geen cadeautje hoeven, omdat ze dit soort dingen uit liefde doen. Maar wil je hun naast dat etentje toch nog iets persoonlijks geven, doe dan inderdaad voor beiden een kleinigheidje wat hun leuk vinden. Je zou nog kunnen denken aan een boek of cd of een leuk mandje met dingen erin die zij lekker vinden.
Een ontbijt op bed en dat thuis.

Kan je met kerst doen of zo. Of anders een andere bijzondere dag, maar wel iets dat past bij de activiteit waarbij ze geholpen hebben.

Dat kan ook een voetmassage zijn (die jullie zelf geven) bijvoorbeeld. Geld is voor hen dus duidelijk niet belangrijk.

Wat misschien wel leuk kan zijn dat is een klein sieraad met een inscriptie of zo. Dus iets persoonlijks en laat dat budget maar zitten. Het gaat ze echt om het gebaar wat er achter zit.

Je zou ook een bijzondere gezinsfoto kunnen laten maken tijdens het etentje door iemand die daar goed in is. En er dan een bijzonder fotolijstje om heen doen. Zoiets als een herinnering aan dat etentje. Wel een leuk lijstje kiezen.
Oh wat een goede ideeën allemaal! Super bedankt voor alle tips. Ik hoor allerlei tips dat het niet duur hoeft, maar omdat ze het niet breed hebben wilde ik eigenlijk iets geven wat ze normaal zelf niet zouden kopen/doen.

Daar nog maar even over nadenken. Ik weet wel dat ze het uit liefde doen en dat ze er niets voor terug hoeven. Het etentje is leuk maar ik wil mijn ouders graag iets extra's geven.

Misschien een uitje met daarnaast een zelf samengesteld kerstpakket met daarin allemaal kleine dingen om samen van te genieten (fles wijn, toastjes, tijdschrift, etc.). Of is een kerstpakket erg afgezaagd?
Weet niet hoe sentimenteel jouw ouders zijn maar een mooie foto? uitvergroot of op canvas oid. Zo'n foto van een goede fotograaf bedoel ik. Of eentje van jou als baby (als ze die al niet hebben) Zoiets van "jullie hebben geen last meer van me maar ben toch nog in de buurt"
Ik heb zelf wel eens een soort van ontbijt mee genomen van een vakantie. We waren met de auto en dan kan je dat makkelijker doen. Het ontbijt was samengesteld uit allerlei bijzondere producten. Dat was voor een lastige schoonmoeder en daar was niets goed genoeg voor. Anders moeilijk dus.

(Zelf was ze ongelooflijk pinnig....)

Maar wij vonden het een leuk cadeau en het waren meerdere bijzonder kaasjes, stokbrood en zo. Het werd in ons geval wel meteen op gegeten en we waren er zelf bij. Dus wel goed besteed.

Maar je zou ook een kleine foto kunnen doen - groot vind ik wel zo opdringerig. Bescheidenheid siert de mens.

Die kleine foto samen met een setje cadeaubonnen - aandringen dat ze niet verlopen!!!!! - voor zaken waar ze anders ook wel eens iets kopen. Een bloemenbon, boekenbon, VVV-bon of wat dan ook. Bijna iedere keten heeft ze.

Geef ze toch iets extra's en is het geen - zonde van.....

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven