Cadeaubon Amazon.nl

16-10-2021 23:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang zoeken heb ik eindelijk een blu-ray-dvd gevonden die ik al lang zocht. Blijkbaar moet hij uit Spanje komen.

Ik heb echter nog niet eerder bij Amazon.nl besteld en zie geen "achteraf betalen" zoals ik altijd bij bol.com doe.

Werken cadeaubonnen/kaarten precies hetzelfde als bij bol.com? Kopen bij Primera of supermarkt en de code ergens invoeren?

Ik heb geen Ideal/internetbankieren.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 17-10-2021 18:43
0.64% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
O wow, hoe doe je dat zonder internetbankieren en dan bedoel ik niet met die bon maar gewoon met alles! Ik heb het best lang weten uit te stellen, dat internetbankieren ( meer vanuit een anti-gevoel omdat het zo door je strot werd gedouwd ) maar kon er uiteindelijk echt niet meer onderuit!

Ik heb geen idee hoe het werkt met zo'n bon. Je kunt altijd internetbankieren aanvragen, het is wel ( zoals ze zeggen ;-D ) stukken makkelijker en dan werkt het met die bon vrij simpel. Heb je dat gedoe niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt hetzelfde inderdaad, gewoon toevoegen aan je account en klaar. De bon is zelfs 10 jaar geldig bij Amazon.
Je kunt geen fysieke amazon.nl bon kopen. Wel kun je een fysieke vvv cadeaubon kopen en die omzetten naar een amazon tegoed.

https://www.vvvcadeaukaarten.nl/amazon
Alle reacties Link kopieren
Top, bedankt voor de reacties!

En leven zonder internetbankieren...
Mijn man is bijzonder wantrouwig richting "systemen" en ik kan hem er inmiddels gelijk in geven.

Geen internetbankieren geeft wel rust, niet constant hoeven opletten of iets wel of niet klopt. Pinnen doe ik uiteraard wel, mijn man vrijwel nooit. Die heeft misschien tien keer gepind sinds 1998 ofzo en dan ging het bijvorbeeld om auto's.

Als er meer elektronisch gaat, worden veel dingen óók lastiger. De supermarkt die de deuren sluit vanwege een internetstoring bijvoorbeeld. Niemand kon nog pinnen. Dat zag ik ook eens bij AH. 9 op de 10 klanten konden niet afrekenen.
Vorige week zijn er een aantal grote storingen geweest. Als je dan met contanten aan kunt komen zetten wordt de rode loper nog net niet voor je uitgerold.

Maar iets kopen op marktplaats, lesgeld voor dansen, yoga, talencursus, whatever. Gewoon even mailen of bellen en ik ben er met aanbieders altijd uitgekomen.

Alleen met collecteren voor mijn zwangere collega weet ik niet hoe dat straks gaat. Misschien een andere collega hiervoor inschakelen die met Tikkies werkt, dit soort dingen werkt wel lastiger.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Goffer, ik heb dit nog niet geplaatst of ik ontvang al reclame via Chrome "besteed je vvv-bon bij Amazon".

Big Brother...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-10-2021 08:06
Goffer, ik heb dit nog niet geplaatst of ik ontvang al reclame via Chrome "besteed je vvv-bon bij Amazon".

Big Brother...

Neem een addblocker, ik zie geen enkele reclame.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-10-2021 08:39
Neem een addblocker, ik zie geen enkele reclame.
Lukt niet op telefoon (of is die er inmiddels?), mijn laptop heeft die wel
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-10-2021 09:11
Lukt niet op telefoon (of is die er inmiddels?), mijn laptop heeft die wel
:)

Ik forum alleen mobiel en heb een blocker. Geen idee meer hoe die heet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-10-2021 08:05
Top, bedankt voor de reacties!

En leven zonder internetbankieren...
Mijn man is bijzonder wantrouwig richting "systemen" en ik kan hem er inmiddels gelijk in geven.

Geen internetbankieren geeft wel rust, niet constant hoeven opletten of iets wel of niet klopt. Pinnen doe ik uiteraard wel, mijn man vrijwel nooit. Die heeft misschien tien keer gepind sinds 1998 ofzo en dan ging het bijvorbeeld om auto's.

Als er meer elektronisch gaat, worden veel dingen óók lastiger. De supermarkt die de deuren sluit vanwege een internetstoring bijvoorbeeld. Niemand kon nog pinnen. Dat zag ik ook eens bij AH. 9 op de 10 klanten konden niet afrekenen.
Vorige week zijn er een aantal grote storingen geweest. Als je dan met contanten aan kunt komen zetten wordt de rode loper nog net niet voor je uitgerold.

Maar iets kopen op marktplaats, lesgeld voor dansen, yoga, talencursus, whatever. Gewoon even mailen of bellen en ik ben er met aanbieders altijd uitgekomen.

Alleen met collecteren voor mijn zwangere collega weet ik niet hoe dat straks gaat. Misschien een andere collega hiervoor inschakelen die met Tikkies werkt, dit soort dingen werkt wel lastiger.
:)
Ik, en iedereen om mij heen, heb nog nooit gehad dat er iets niet klopte met internetbankieren. Waarom zou het met cadeaukaarten en acceptgiro's wel goed gaan en met internetbankieren niet?
Echt, ga aan het internetbankieren, dit hou je niet tot je dood vol (tenzij je al in de 70 of 80 bent).
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
17-10-2021 09:57
Ik, en iedereen om mij heen, heb nog nooit gehad dat er iets niet klopte met internetbankieren. Waarom zou het met cadeaukaarten en acceptgiro's wel goed gaan en met internetbankieren niet?
Echt, ga aan het internetbankieren, dit hou je niet tot je dood vol (tenzij je al in de 70 of 80 bent).

Ik heb ook nog nooit gehad dat iets fout ging. Bovendien is contant betalen een groter risico voor de onderneming, en duurder (afstorten, overval, fouten bij geld terug geven, vals geld etc).

Ik heb altijd 20,- in mijn tas/telefoonhoesje zitten en heb thuis ook nog wel contact geld (voor een verjaardag oid). Dus ik red me prima bij een sporadische storing.

Maar TO pint dus blijkbaar geld voor haar man, dus dan mag/moet zij wel met ‘de systemen’ werken, die haar man zo wantrouwt.

TO, hoe doe je het met de hypotheek, ziektekostenverzekering, vaste lasten etc betalen? Pin je dat en ga je dat persoonlijk contant langsbrengen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alleen de hypotheek wordt automatisch afgeschreven, voor de rest sturen ze maar een nota.
Ik vind het ook wel fijn dat we meewerken aan banenbehoud.

Bij de Rabobank kreeg ik destijds (begin jaren '90 geen vaste baan omdat ze het personeel af willen stoten. Dat is me destijds ook eerlijk gezegd.

Ook maar vijf-en-een-halve maand contract want bij zes maanden zou ik WW krijgen. Gelukkig had ik daarvóór ook al WW opgebouwd.

Ik weet dat we ooit aan internetbankieren zullen moeten, maar dan maar zo laat mogelijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou Snoesje666, wie weet kom je nog met foto en al in de krant als laatste vrouw die een acceptgiro post bij de bank :D
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
17-10-2021 12:38
Nou Snoesje666, wie weet kom je nog met foto en al in de krant als laatste vrouw die een acceptgiro post bij de bank :D
Dat mocht al niet meer bij de bank, maar moest in een envelopje.
Het bankfiliaal is hier inmiddels ook weg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Off topic maar heb je er dan geen last van dat je maar 5 (of 6?) keer per jaar geld uit de automaat kan halen en de rest van het jaar daarvoor betaalt? Voor acceptgiro's betaal je toch ook?

Amazon is ook niet het meest vriendelijke bedrijf als het gaat om goed voor medewerkers zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Amazon nog niet, maar deze dvd is moeilijk te vinden. Een musical uit de jaren '50.

Hoe ze in Spanje met hun personeel omgaan, geen idee. Zullen er veel minderjarigen uitgebuit worden voor het produceren van een dvd?

Als ik deze gewoon bij de MediaMarkt of de Witte Boekenwinkel had kunnen halen, dan had ik dat wel gedaan. Goedkoper dan goedkoop is de dvd in elk geval niet, 20 euro.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven