Caffetiere/Percolator + soort schimmel?!

17-05-2012 08:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Google helpt me geen steek verder.

Misschien hebben de 'levengenieters' ;) onder jullie ook wel zo'n ding. Ik ben er dol op, vooral op de camping, want ik heb alleen een tent en oploskoffie gaat me te ver.

Helaas zit er niks anders op, want ik heb 2 van die dingen en in het onderste kannetje zit een rare soort 'schimmel' op de bodem. Het zijn een soort witte bobbeltjes en als je goed kijkt zit er ook wat groen tussen. Heel vies!! Kan ik hier iets aan doen? Ik heb al heet water en afwasmiddel en schoonmaakazijn geprobeerd. Als ik het goed afwas dan raakt het 'witte' wel een beetje los maar als het droog is, is het gewoon weer terug.

Help! Want het maakt wel de lekkerste koffie!
Wat soda met water,laten koken,en dan een uurtje of wat laten weken.Daar krijg ik zelfs de vieste pannen mee schoongeweekt.
Kan ik baking soda gebruiken?
Meeste percolators zijn van aluminium en dan schijnt soda niet zo goed te zijn. Soda schijnt het aluminium aan te kunnen tasten.

Verder weet ik ook geen oplossing, sorry!
Kan het ook gewoon oxidatie zijn? Dan krijg je het met zo'n metalen schuursponsje wel schoon.
zo ziet aluminiumcorrosie eruit:

om het te verwijderen schijnt er aluminiumpoets te bestaan, maar ik weet niet waar dat te krijgen is (mischien bij de betere fiets- of autohandel)
Het is inderdaad corrosie. Heeft geen invloed op je koffie. Onze percolator doet het ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven