castreren katertje

11-08-2010 20:24 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat van 1 jaar oud was al 3 dagen niet thuis gekomen, dus ik ongerust dierenambulance gebeld om te vragen of ze hem hebben gevonden maar nee. Nou ging ik weer zoeken in de buurt en jaa, ik vond hem ergens in de bosjes maar hij wou niet mee :S toen kwam er een andere buurtbewoonster en vroeg wat er aan de hand was, ik vertelde het verhaal en ze zei dat hij verliefd zou kunnen zijn. En vroeg of die gecastreerd is, maar hij is nog niet gecastreerd :S omdat we het zielig voor hem vonden. Maar ik heb hem met eten gelokt om naar huis te krijgen. En ik wil hem laten castreren maar vind dat zo zielig voor hem. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat gerust stellen zodat ik een afspraak voor hem maak.
quote:Juliet86 schreef op 12 augustus 2010 @ 13:24:

Oke hopelijk komt alles goed , maar nu maak ik me zorgen dat hij aids heeft :S hoe kunnen we daar achter komen, ik heb totaal geen verstand van katten deze kat is mijn eerste kat en heb hem gekregen vandaar dat ik er niet zoveel verstand van heb , en owja 1 van de redenen dat we hem niet gecastreerd hebben is vanwege ons geloof pfffff maar hij gaat nou dinsdag ochtend gecastreerd wordenbloedtestje vragen. Is ie wel gevaccineerd? Geloof is prima, maar ik denk dat onze lieve heer ook niet blij is met de overvolle asiels
ja hij is wel gevaccineerd, oke dan vraag ik om een bloedtest
Nou Mickey heeft nou huisarrest dat betekent dat hij alleen ff in de tuin mag spelen dagelijks, we houden hem goed in de gaten haha, maar hij loopt ook niet weg, net alsof hij begrijpt dat we voor zijn eigen best wil hem niet buiten willen laten. En gister nacht was die heeeeeeeeeel lief meneertje kwam tussen ons in liggen slapen, en maar knorren en knorren, zo lief was die.
.
Mijn lieverd is nou bij de dierenarts, oo wat keek hij zielig :(:( de hele nacht heeft hij me wakker gemaakt voor eten maar hij mocht niet eten voor de castratie :( en dat begreep hij natuurlijk niet en maar jammeren om eten ooww dat vond ik zo zieligg :(:(
succes, ook na de operatie niet buiten laten hoor!
succes, ook na de operatie niet bioten laten hoor!
En vraag aan de dierenarts of assistente(s) meteen wat advies als je hem op gaat halen.

- Wat eet een kat? En wat mag hij nu, na zijn operatie?

- Hoe kan ik zien hoe mijn kat ziek is?

- Veranderd zijn gedrag nu, nu hij geholpen is?

- Hoeveel dagen moet ik hem nu binnen houden?

- Gaan de hechtingen er vanzelf uit of moet ik terug komen?

Iedereen moet leren van eerste "dingen." Maar dat is geen excuus om jezelf niet te informeren. Internet, je DA, het asiel, dierenwinkel. Overal kan je vragen stellen en leren hoe je je kat moet verzorgen.

Enne, mijn mening: hou je kat lekker bij jezelf in huis en eigen tuin. Als je buren ook een kat hadden gewild in hun tuin, dan hadden ze er zelf wel 1 aangeschaft.

Buiten dat moet je er niet aan denken, dat je 's avonds thuiskomt en je je kat plat op de weg vindt, overreden door buslijn 20 of erger door je buurvrouw met de kinderen in de auto die ze net opgehaald had van school.

Maar dat ben ik, ik bedenk altijd dat soort drama's en hou mijn katten daarom lekker binnen en alleen buiten als ik er ook bij ben.
Nope
Oja: natuurlijk beterschap voor je ahum-kater

En heel veel plezier van je huisdier nog!
Nope
Nou we hebben hem opgehaald en ik moest bijna huilen zeg wat zielig voor hem:(:( hij kijkt ons raar aan en hij is heel slap maar probeert te lopen hij lijkt wel dronken oow ik vind het zo sneu voor hem:(:(
quote:Juliet86 schreef op 17 augustus 2010 @ 13:36:

Nou we hebben hem opgehaald en ik moest bijna huilen zeg wat zielig voor hem:(:( hij kijkt ons raar aan en hij is heel slap maar probeert te lopen hij lijkt wel dronken oow ik vind het zo sneu voor hem:(:(Ik vind het echt lief van je dat je zoveel van je katertje houdt, maar is dit niet wat overdreven? Hij weet er echt niks van, voelt zich nu effe niet zo happy maar dat is zo weer over hoor. Kom op, even stoer zijn!
Komt vanzelf goed hoor, lekker vertroetelen en dan is hij zo weer de oude.
:(:( ja ik kan er niks aan doen, hij is net een kindje van ons echt zo lief is hij :( bedankt voor jullie berichtjes ik voel me al wat beter hierdoor
quote:meds schreef op 17 augustus 2010 @ 10:55:

succes, ook na de operatie niet bioten laten hoor!Nee hij mag sowieso 2 dagen niet naar buiten van de DA, we latem hem ook niet buiten
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 17 augustus 2010 @ 11:15:

Oja: natuurlijk beterschap voor je ahum-kater

En heel veel plezier van je huisdier nog!Dankjewel
Hi Juliet,

De kater is het eerder vergeten dan jij hoor....

Ik heb ooit mijn poes laten steriliseren (dat is nog een echte buikoperatie), zij sprong 's avonds alweer op het aanrecht, omdat ze honger had!!

Iemand hier in de flat vond een paar weken geleden een loslopende hongerige kater. Was niet gechipt. Hij heeft hem mee naar huis genomen en het klikte goed met de andere twee katten en de hond. Nergens melding van een vermiste kat.

De man heeft de kater laten inenten en castreren, omdat hij ging sproeien. Een paar weken later duikt de eigenaar toch weer op.... mensen blij natuurlijk. Ze hebben alles keurig betaald en de kat weer mee teruggenomen.

Vertroetel je kater maar lekker vanmiddag!

Groetjes, Beter Laat
Mijn lieverd is weer wat opgeknapt en hij springt al rond :D hij sprong zonet op mijn schoot en dat deed ie vroeger nooit :D en hij smeekte voor eten en ik heb hem een heel klein beetje brokjes gegeven maar ik zag dat ie niet alles heeft opgegeten .

Beter laat ja ik ga hem strax ff lekker knuffelen nu is hij nog aan het bijkomen van de operatie :D
.
Kan best hoor dat ik wat kinderachtig overkom, maar ik denk dat het komt door mijn gevoelens voor mijn kat, het is net een gezinslid van ons. En ja ik had me allang al geinformeerd over katten en bij de eerste afspraak bij de DA had ze al gezegd dat hij beter gecastreerd kon worden , maar dat wilden wij toen niet omdat wij het zielig voor hem vonden en niet hadden gedacht dat hij vaak weg van huis zou zijn etc.
quote:Juliet86 schreef op 18 augustus 2010 @ 22:17:

En ja ik had me allang al geinformeerd over katten en bij de eerste afspraak bij de DA had ze al gezegd dat hij beter gecastreerd kon worden , maar dat wilden wij toen niet omdat wij het zielig voor hem vonden en niet hadden gedacht dat hij vaak weg van huis zou zijn etc.Dat komt anders niet erg goed geïnformeerd over. Heb je niet de consequenties van het niet laten castreren van je kat bekeken?
Hij is al gecastreerd:D dus no worries
Ja dat weet ik, ik bedoel dat jouw opmerkingen nou niet echt laten zien dat je zo goed geinformeerd bent.
Komt wel goed hoor, ze hebben er weinig last van, geen zorgen, je katertje is binnen 2 daagjes weer de oude. Misschien wel beter even een weekje binnen laten ivm infectiegevaar...
je moet de kat zeker drie weken binnenhouden hij is nl niet meteen steriel
Nachtspook hij wou meteen al toen die thuis was naar buiten maar dat mag niet van de DA , hij moet 2 dagen thuis blijven van de DA. Maar hij is nog moe van de operatie denk ik want hij slaapt heel veel. Meds 3 weken is wel erg veel:D De da heeft ons 2 dagen gezegd:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven