chiwuawua pups

14-10-2011 14:34 126 berichten
Hopelijk plaats ik het op de goede pijler. Na lang besluit willen we een hondje. Een klein pittig beestje en denken dat de chiwuawua het beste bij ons past. Ik weet velen vinden het geen hond maar we vinden het juist leuk zo mini hondje. Maar waar moeten we op letten? Hoe vinden we een betrouwbare fokker? En mss domme vraag hoe zit het met teefje als ze loops zijn. Of kunnen we beter voor een reutje. Bij de fokker praten ze natuurlijk alleen positief zodat je een hondje koopt maar we willen ook de negatieve kanten horen. Heb ook eens gelezen dat ze op de kattebak kunnen haha is dat zo? Alle antwoordem en ervaringem hoor ik graag.

Nog wat via marktplaats durfen we niet, stel dat we een hondje kopen waar een ander ras doorheen zit, dan loop je de kans dat het hondje eenmaal volgroeid een stuk groter uitpakt dan wat we haddem verwacht.
Die terugbrengregeling is bij het asiel in mijn buurt ook niet volgens mij. Maar van de andere kant: als je je hond niet meer wil, dan kun het het beste weer het asiel benaderen. Dat is dan wel terugbrengen, maar niet in de zin van 'garantie' ofzo. Dus wat jij zegt: om te voorkomen dat hij op MP komt e.d.

Waar ik die tweede rotweiler haalde, hadden ze deze afspraak met mij gemaakt. Daarmee wilden ze voorkomen dat er met hun dieren gesold werd. Ze hebben zo'n beestje dan liever terug, dan dat hij doorgegeven wordt bvb. Ook als ze ziek zou blijken te zijn en ik nam de beslissing om haar in te laten slapen, zou ik áltijd eerst dat asiel moeten inlichten. De eigenaren daar zagen hun dieren echt als bezit, het waren hun honden en katten. Dus ik begrijp hun redenatie wel. :-)

Wat mijn huidige honde betreft: ja, hij zat vier maanden in de badkamer omdat hij blafte. En hij was nog nooit uitgelaten. Ik ga nu even schelden: wat een akelig stom wijf was dat! Zó, da's eruit. Ik heb haar nog gemaild, om vergoeding te vragen voor alle kosten die ik heb gemaakt, en om te zeggen dat ze niet eerlijk gehandeld heeft. En ik vroeg ook of het opzet was of dat ze het zelf niet in de gaten had. Maar nooit meer een reactie gehad. Ze was dol op haar eigen hondje, maar 'mijn' hondje liet ze barsten. En het is toch zo'n lekker ding. Hij zit wederom naast me. :-) Hij heeft wel een gebruiksaanwijzing, maar ach... wie niet?

Hoe dan ook Momodoe: doe het lekker rustig aan en vooral: volg je gevoel. Want het zou jou ook kunnen gebeuren dat je verliefd wordt op een 'enge' hond! :-) Ik zie trouwens nóg de foto voor me, waarop ik gefotografeerd sta met die hond die ik net had en mijn kat. Ik sta er op als een bang vogeltje, ik heb de hond vast met één hand, maar ik wijk toch een beetje terug en lach een beetje gemaakt. En tóch moest ik háár hebben, dat voelde ik toen, zij was mijn grote liefde!

Succes Mom! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven