cocon verplaatsen?

28-11-2013 16:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde met de kinderstoel naar binnen zetten die al twee dagen op mijn balkon staat, maar nu zag ik dat er een cocon aan hing. Ik wil de beginnende vlinder niet doodmaken. Iemand enig idee of ik dat er af kan halen er ergens kan neerleggen? Hij hangt namelijk echt.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik denk dat je de cocon het beste voorzichtig kunt verwijderen en op een beschut plekje op het balkon leggen. Als ie nog moet uitkomen in het voorjaar moet ie koel blijven. En mss zit er iets anders in dan een vlinder...
Haha nee echt een vlinder, ik heb de rups zien aan komen lopen op me balkon. Niet wetende dat ie aan de kinderstoel ging hangen. Arm kind krijg nu eten op de grond haha. Ben echt bang dat ik m doodmaak.

Nou, dan kind maar leren in een gewone stoel te zitten? Of een nieuwe kinderstoel?
Die kun je prima op het balkon leggen. Op een plek waar hij niet weg kan waaien of af kan rollen. Het liefst op iets zachts.
Haha was een grapje hoor, ze zit op een klein stoeltje. Maar nu met die cocon, zou ik het er echt af kunnen halen?
Eigenlijk wil het na verstoring vaak niet meer goed lukken, je kunt hem eraf halen met een mesje, zacht opvangen en met een naald/tapeje ergens anders ophangen maar wel net zo beschut ed:) En dan hopen:)
Hm hoelang duurt dat ontpoppen?
Hoe doe je dat masque? Hij hangt echt aan een soort puntje van 1 mm. Kan ik het niet met me vinger pakken? Moet ik het er echt aftikken en op een papiertje laten vallen?
Er af pakken en aan hetzelfde puntje met lijm ergens vastplakken. Een vlinder moet er namelijk goed uit kunnen kruipen, anders plakt hij vast aan zijn omgeving.
Vlinderstichting bellen / mailen om.te vragen wat te doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Je kunt het wel met je vingers pakken maar de cocon is van eiwitten en die zijn erg kwetsbaar voor de eiwitten ed van je vinger. Miss met van die plastic handschoenen, en niet knijpen:) Een cocon die hangt moet blijft hangen anders kan de vlinder idd niet uitsluipen. Dus bovenin mey een naald door de huid van de cocon in een stukje hout prikken:)
Ontpoppen duurt minstens tot het voorjaar, wanneer er genoeg voedsel voor de rups 'groeit' zal hij eruit komen
Leuk topic, word ik een beetje warm van van binnen
Ja, lief! Fijn dat er mensen zijn die moeite doen om zoiets te beschermen en er niet achteloos mee omspringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven