Complimentenbord maken. Hoe???

06-10-2014 09:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna 20 jaar ga ik van baan wisselen.

Daar heb ik heel veel zin in, maar ik laat wel een dierbaar, vertrouwd team achter.

Als afscheidscadeau voor m'n collega's heb ik bedacht een complimentenbord te geven.

Dit omdat nu ik weg ga, er opeens waardering wordt uitgesproken die ik wel gevoeld heb maar nog nooit echt gehoord. En dat horen is gewoon leuk!

Zelf heb ik een Facebook duim 'vind ik leuk' achtig iets in gedachten op een prikbord, maar andere suggesties zijn welkom. Maar vooral....hoe maak ik zoiets? Of waar kan je dat bestellen? Ben niet zo creatief.

Wie kan helpen?
Een complimentenbord kan ik je geen advies mee geven. Maar je hebt bijvoorbeeld wel het kwaliteitenspel. Dat kunnen je collega's onderling als teambuilding doen. Je hebt ook het spel eigenwijsjes. Beide spellen zijn om iedereen bewust te maken van de kwaliteiten en positieve eigenschappen van elkaar.
Dat spel heb ik gezien en klinkt erg leuk. Ik zie het alleen niet in de praktijk gebeuren dat dit spel ook echt gespeeld gaat worden.

Zo'n compliment opschrijven werkt sneller, denk ik.

Ook kan je een compliment achterlaten voor de collega waar je geen diensten mee draait.
Is het wat om een grote plaat multiplex te bekleden met stof of te verven, daar fotolijstjes op te hangen en in die lijstjes foto's van je collega's te doen? Mooi houdertje erbij voor whiteboard stiften en dan kan er een compliment geschreven worden op het glas van het fotolijstje. En weer uitgewist voor iets nieuws natuurlijk.
Een voorbeeld dat ze op een basisschool gebruiken:

Complimentenboom
Je bent zelf een theepot
Een whiteboard versieren? Bij de xenos bijvoorbeeld een whiteboard halen en dan een mooie lijst eromheen knutselen? Of een complimenten systeem met zelfgemaakt magneetjes? Dat waren mijn ideeën eigenlijk, ik hoop echt dat je iets leuks kunt vinden. Ik vind je idee echt super trouwens, hartstikke lief dat je dit voor je collega's wilt doen!
Die boom is leuk!

Ik vind het leuk om briefjes te gebruiken. Die kan je laten hangen of meenemen.

Zo'n whiteboard veeg je alles echt weg. Dat vind ik jammer
Ik weet niet om hoeveel collega's het gaat maar als dat er niet heel veel zijn zou je foto's van ze kunnen maken en die in een leuk lijstje in de boom hangen.

De complimenten kunnen er dan bij.

Wel zorgen voor briefjes in de buurt, dat stimuleert denk ik
Je bent zelf een theepot
Ik keek net op pinterest op 'compliment board'' allerlei leuks. Ik kan het alleen niet goed hier plaatsen.

Wat een leuk idee!

Ik ga ook zoiets op mijn werk hangen.
We hebben een groot team zo'n 30 man, dus fotowand doen we maar niet

Ga gelijk op Printerest kijken, dank voor de tip!

Vind ik leuk
Gelukt! Ben even bij IKEA geweest en geslaagd!

Het is jammer dat ik geen plaatjes kan plakken, maar zal het omschrijven.

Het is een wit magneetbord geworden. Ook heeft IKEA leuke memo briefjes in de vorm van een praatwolkje, die heb ik er op geplakt.

Ook heb ik een FB-duim uitgeprint en deze in het midden van het magneetbord geplakt met plakfolue.

En bij vistaprint heb
...ik magnetische visitekaartjes besteld, blauw met duim en tekst 'vind ik leuk', deze dienen als magneetjes om de briefjes mee te bevestigen.

Ik ben helemaal tevreden. Hoop dat het cadeau in de smaak valt (duurt nog even).
Wat leuk!
Mooi om zo afscheid te nemen!
Je bent zelf een theepot
Dank jullie wel! Fijn om te lezen dat jullie het leuk vinden, dan zal het op het werk ook vast in de smaak vallen. Vind ik leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven