Copyright

13-09-2012 11:26 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen m.b.t. tot dit onderwerp? Voor een speciale gelegenheid heb ik bij een site die kaartjes drukt 50 ansichtkaarten laten afdrukken. Ik had hiervoor een eigen foto gebruikt. In eerste instantie had ik per ongeluk een wallpaper met geupload. En daarna mijn eigen foto. Ergens is het mis gegaan, vooral mijn eigen domme schuld. Maar goed nu zit ik met 50 kaartjes (van wel een mooie wallpaper). Maar goed, wel ooit gemaakt door een fotograaf. Hoe zit dit met copyright? Betekent dit dat ik de kaarten in de prullenbak kan gooien? (bij wijze van spreken).
Here I am - now what are your other two wishes...
Even kijken of die wallpaper niet gewoon in het publieke domein is, of met een CC licentie die dit gebruik toestaat.

Daarnaast -- als jij de kaartjes gebruikt om naar mensen persoonlijk te sturen, dan kraait geen haan daar naar, natuurlijk.

Indien je de kaartjes publiek gaat verspreiden, en de licentie staat dit niet toe, dan zou ik het niet doen als de auteur Nederlands is. En anders wederom -- dan kraait geen haan daar naar.
Bedankt voor je reactie! Duidelijk antwoord. Ik zou de afbeelding nu niet meer kunnen herleiden. Een aantal jaren geleden eens gedonload op mijn computer (het is een afbeelding van stonehenge). Als ik de wallpaper upload naar google images zie ik deze ook niet meer terug. Dus kan niet zien wat voor licentie erop zit.

Maar het zou wel geen kwaad kunnen om de komende jaren mijn familie en vrienden te feliciteren d.m.v. een stonehenge-felicitatie kaart
Here I am - now what are your other two wishes...
Als je het prive gebruikt, kan het prima natuurlijk.

Ik gebruik ook vaak zat plaatjes die ik vind via Google. Voor een kaartje of ander persoonlijk drukwerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven