correctienota eneco!

03-06-2012 21:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg van het weekend opeens 2 correctienota's van Eneco! de ene van bijna 600 euro, de andere bijna 900 euro. volgens mij is de ene van 2009 - 2010 en de ander 2010 - 2011. Ik schrok hier erg van, en ga morgen gelijk bellen. we zijn met zijn tweeen, klein huis, betalen zo'n 120 euro p/m. (wat ik al veel vind) en nu moeten we beide bedragen opeens bijbetalen. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? kunnen ze zomaar ineens 2 nota's sturen van 2 jaren?
Kloppen de standen met je meter?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen ervaring mee, maar ik schrik mij wel een sombrero.

Zit ook bij Eneco. Vanaf nu schietgebedjes.
Zijn de brieven wel van Eneco?

Edit: en geen oplichtersbende
Dan zou je afgelopen jaar voor 195 euro per maand afgenomen moeten hebben. Dat lijkt me wel heel veel. Oud huis?
quote:Primabella schreef op 03 juni 2012 @ 21:23:

Zijn de brieven wel van Eneco?

Edit: en geen oplichtersbendeDat is een hele mooie vraag.
Klopt het rekeningnummer waarop je de bedragen moet overmaken wel met het normale rekeningnummer?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
wow, da's een hoop!

Ik zou er zeker even over bellen, en zoek zelf het nummer van eneco op internet op dan, niet van de brief overnemen (voor het geval het inderdaad oplichterij betreft)
Zeker weten dat je dit moet betalen, dat het niet is dat je dit terug krijgt? Ik vind 120 euro per maand namelijk al best veel met een klein huis!
Zeg maar Spijker.
hmm wij hebben het al twee keer met Eneco mee gemaakt. En twee keer klopte het helaas! wij hadden (nieuw huis etc) niet in de gaten dat we te weinig betaalden en dan loopt het in een jaar soms heel snel op.

ik hoop voor jullie dat het niet klopt, inderdaad even de meterstanden bekijken. Wij hebben het in termijnen verspreid over een jaar terug kunnen betalen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
ik heb net even de oude nota's erbij gepakt, en de verwijsnr's kloppen... en het verschil zit hem ook vooral in de belasting toeslag (de oude 200 euro, de correctie nota 600). Ik ben erg bang dat het klopt. Oud huis idd....wel nieuwe cv ketel, maar wel een aquarium, droger, airco. dus denk dat we maar wat minder in de droger gaan stoppen, en toch wat zuiniger gaan leven.

en maar in delen terug betalen..
Heeft eneco niet zoiets als de verbruiksmanager?

Wij zitten bij essentie en wij krijgen 4x per jaar een mails waarbij we ons verbruik (meterstanden).tot nu toe kunnen invullen.

Dan berekend hij of je nog goed zit met hetgeen je betaald en stelt evt een nieuw bedrag voor.

Wij betalen 150euro per maand, net die verbruiksmanager ingevuld en hij stelt een bedrag van 113euro voor de overige maanden voor.

Dat doen wij expres niet en krijgen dan aan het eind van het jaar en leuk centje terug.

Soort van sparen zegmaar!

Maar het is wel flink balen voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven