Creatieve hobby's, praat gezellig mee!

01-01-2023 21:25 1729 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt geen idee of dit een vruchtbaar topic gaat worden maar ga het proberen

Ik ben van nature creatief maar door gezinsleven, werkleven en huishouden is er afgelopen jaren weinig meer uit m'n handen gekomen dan een haarwerkje tijdens het netflixen.

Ik merk echter dat is steeds minder gefocust kan zijn bij wederom een netflixserie en vaak denk aan een creatieve hobby. Maar strand dan in wat te doen, waar te beginnen etc.

Ik vind het leuk om met m'n handen bezig te zijn maar wat is dus de vraag. Daarom dit topic met eigenlijk de vraag: wat heb jij voor creatieve hobby waar je echt lekker rustig voor kan zitten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2023 09:14
Reden: Titel aangepast op verzoek to.
0.00% gewijzigd
Kluitje schreef:
27-10-2025 12:38
Ik ben bezig met de "ancient library", een booknook die te koop is bij de action voor 10 euro. https://www.action.com/nl-nl/p/3200519/ ... miniatuur/
Het is leuk en goed te doen, alleen ik vind het niet leuk om hem precies volgens voorbeeld te maken.
Ik maak er een deserted library van.
Daarvoor pas ik de vloeren en muren aan (plak er andere dingen op dan het meegeleverde papier). ik laat de wenteltrap weg want die vind ik niet mooi (met name de railing daarvan), op de bovenverdieping maak ik een andere railing langs de rand want degene die er bij zit vind ik te grof. Verder maak ik alles "oud", en sommige dingen kapot.

Ik heb al wel ervaring met poppenhuis-spullen schaal 1:12 te maken, zo'n bouwpakket huisje is nieuw voor mij.

Ik ben direct naar de Action geracet. Wat leuk dit! Wel ongelooflijk veel onderdeeltjes, dat had ik niet verwacht. Welke lijm gebruik jij?
Ik hou van hobbies :heart: Ik heb een eigen hobby-/ werkkamer. Laatste tijd veel haken, maar ook wel breien, naaien, schilderen, dingen maken van fineer.
Ladylola2022 schreef:
27-10-2025 12:21

Ik heb het inderdaad besteld, twee mooie schilderijen op nummer.
Die ga ik zeker op de overloop van de eerste verdieping ophangen.
Wij hebben een heel grote overloop, en daar hang al een en ander en daar zou dit heel mooi bij passen.
En nog genoeg ruimte om als ik wil iets kwijt te kunnen.

Het lijkt me ook heel erg leuk om een wandkleed te maken.
Maar, eerst maar het schilderen weer oppakken.

Had een loeplamp, echter ik kan hem nergens vinden ( zijn onlangs verhuisd ) dus die heb ik er ook meteen maar bijbesteld.

Ik kan niet wachten tot alles binnen is.

Ik overweeg ook nog een diy huisje/winkeltje.

Iemand daar ervaring mee?
Ja. Het is of geweldig of verschrikkelijk denk ik. Ik vond het verschrikkelijk, dat gekloothommel met mini meubeltjes en frutseltjes en de muren die steeds om pleurden, aaaarghh!!!! Het eind resultaat is wel super leuk (als je het niet woest in de fik zet zoals ik).
Ugli schreef:
07-11-2025 22:55
Ja. Het is of geweldig of verschrikkelijk denk ik. Ik vond het verschrikkelijk, dat gekloothommel met mini meubeltjes en frutseltjes en de muren die steeds om pleurden, aaaarghh!!!! Het eind resultaat is wel super leuk (als je het niet woest in de fik zet zoals ik).
Hahahaha, nou ik vind het tot nog toe heel leuk.

Mijn dochter sloopt ze ook in no time, zij puzzelt graag, en daar wordt ik juist krank jorum van :rofl:

Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn "schilderen op nummer" schilderijen, zo balen dat die levertijden ( China natuurlijk) belachelijk lang zijn.

Ik hoop over een poosje ( we zijn druk met een verbouwing) ook een deel van de logeerkamer als hobbykamer in te kunnen richten.
Mijn stiefzoontje is ook heel creatief, dan kunnen we daar samen zitten zonder alles steeds op te hoeven ruimen.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven