Crochet Along - 2015

02-01-2015 16:41 271 berichten
Wie doet dit jaar ook (weer) mee?

Voor links naar dit haakproject:

Terrays blog

Jolanda's blog
Alle reacties Link kopieren
Oma-leeftijd.
Oh gelukkig, ik ben het niet
quote:Aztec schreef op 03 januari 2015 @ 20:23:

Vraagt er iemand op fb: Uuhm mensen,... misschien een dom vraagje ofzo hoor. Maar,.. Waarom is iedereen exact dezelfde vierkantjes aan het haken?

Echt, je kon me opvegen na al die trotse vierkantjes Mijn broek zakte ook af. Overigens ben ik de warme truiendag trui aan het breien. Patroon is op naalden 10.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wanneer je met restjes werkt.

Haak of brei toeren met verschillende draden tegelijk die dan samen dus ongeveer dezelfde dikte hebben als je dikste garen.
Ik heb helaas al een half jaar niet meer gehaakt door zwangerschapskwaaltjes, mijn CAL ligt te wachten en ik lig hopeloos achter.

De FB meldingen heb ik gelijk in januari al uitgezet, ik werd moe van dat gemiep.

Valt me trouwens ook op bij andere haakgroepen, constant gezeur en gemekker over van alles en nog wat. Vooral op mensen die de hele voorraad van een winkel opkopen en dan alle "dames" die daar over vallen.

Ik ben eind februari uitgerekend en ik wilde graag een babydekentje (af)maken, maar nu kan ik de bijbehorende nr 8 haaknaald nergens meer vinden. Manlief heeft al de hele benedenverdieping op de kop gezet voor me, maar niks. Misschien van de week maar even een nieuwe bestellen. Elke dag een half uurtje haken lukt me waarschijnlijk wel.

Ik ga dus niet beginnen aan een CAL voorlopig, ik heb nog veel teveel projecten liggen.
Zag een tip voor mensen die Stonewashed te duur vinden. Pak een mooie acryldraad en haak die samen met een heel dun draadje in een lichte/witte kleur, zelfde effect.
quote:Fame schreef op 04 januari 2015 @ 00:26:

Wanneer je met restjes werkt.

Haak of brei toeren met verschillende draden tegelijk die dan samen dus ongeveer dezelfde dikte hebben als je dikste garen.Dat is slim!
quote:Fame schreef op 04 januari 2015 @ 00:20:

[...]

Mijn broek zakte ook af. Overigens ben ik de warme truiendag trui aan het breien. Patroon is op naalden 10.Is dat vergelijkbaar met een haaknaald 10? Zo jz, dN gaat het lekker vlot :-)
quote:Lexie85 schreef op 04 januari 2015 @ 00:38:

Ik ben eind februari uitgerekend en ik wilde graag een babydekentje (af)maken, maar nu kan ik de bijbehorende nr 8 haaknaald nergens meer vinden. Manlief heeft al de hele benedenverdieping op de kop gezet voor me, maar niks. Misschien van de week maar even een nieuwe bestellen. .Bij de action verkopen ze kokertjes met 5 haaknaalden en dat zit dan 3,5, 4, 5, 6 , 8 en 10 in. Kost weinig en je hebt met direct in huis :-)
quote:SilverShadow schreef op 03 januari 2015 @ 21:37:

Ik heb acryl gehaald, Kartopu Gonca en twee Miracle bolletjes. Ben ondertussen bijna aan het einde van mijn Scheepjes CAL, nog twee vierkantjes en dan aan elkaar maken.

En jij Aztec?Ik ga maandag bolletjes acryl halen bij de goedkope winkels. Het is voor het eerst dat ik zo'n groot project maak. Eerst maar eens kijken of ik verder kom dan week 4
quote:Aztec schreef op 04 januari 2015 @ 09:12:

[...]

Is dat vergelijkbaar met een haaknaald 10? Zo jz, dN gaat het lekker vlot :-)Ja.
Of mooi (rood) makkelijk niks aan gedaan toen ik uit de douche kwam haar

Ik heb ook de meldingen uit staan.

Ik haak niet zo lang en eigenlijk alleen simpele rustige dingen, ik haat (te veel) kleurtjes. Ik wil de cal 2014 eigenlijk wel proberen of die van 2015 in rustige tinten.
quote:Aztec schreef op 04 januari 2015 @ 09:10:

[...]

Dat is slim!

En leuk om te zien:

http://www.pinterest.com/pin/337136722080030686/
quote:Lexie85 schreef op 04 januari 2015 @ 00:38:

Ik heb helaas al een half jaar niet meer gehaakt door zwangerschapskwaaltjes, mijn CAL ligt te wachten en ik lig hopeloos achter.

De FB meldingen heb ik gelijk in januari al uitgezet, ik werd moe van dat gemiep.

Valt me trouwens ook op bij andere haakgroepen, constant gezeur en gemekker over van alles en nog wat. Vooral op mensen die de hele voorraad van een winkel opkopen en dan alle "dames" die daar over vallen.

Ik ben eind februari uitgerekend en ik wilde graag een babydekentje (af)maken, maar nu kan ik de bijbehorende nr 8 haaknaald nergens meer vinden. Manlief heeft al de hele benedenverdieping op de kop gezet voor me, maar niks. Misschien van de week maar even een nieuwe bestellen. Elke dag een half uurtje haken lukt me waarschijnlijk wel.

Ik ga dus niet beginnen aan een CAL voorlopig, ik heb nog veel teveel projecten liggen.Oh ja geweldig had iemand de lokale Zeeman geplunderd vonden ze dat asociaal voor anderen of voor mensen die geen geld hadden
Ik heb trouwens al snel die duurdere ergonomische haaknaalden gekocht (knitpro, ongeveer 3,25 per stuk). Dat vond ik echt een verademing
quote:Aztec schreef op 04 januari 2015 @ 09:15:

[...]

Bij de action verkopen ze kokertjes met 5 haaknaalden en dat zit dan 3,5, 4, 5, 6 , 8 en 10 in. Kost weinig en je hebt met direct in huis :-)Goede tip, maar ik heb hem niet meer nodig. Man heeft onze bank nog even grondig onder handen genomen en toen kwam hij tevoorschijn

Straks even kijken of ik het nog een beetje vol kan houden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 januari 2015 @ 13:16:

Ik heb trouwens al snel die duurdere ergonomische haaknaalden gekocht (knitpro, ongeveer 3,25 per stuk). Dat vond ik echt een verademing Probeer maar niet Clover Amour, dan ga je voor gaas! En die zijn ¤7 à ¤8.
quote:SpringDing schreef op 04 januari 2015 @ 13:29:

[...]

Probeer maar niet Clover Amour, dan ga je voor gaas! En die zijn ¤7 à ¤8. Die van knitpro zijn hetzelfde als de clover amour!
Knitpro, rond

Clover amour, platte bovenkant

Daarnaast is de maatgeving bij Knitpro erop gedrukt en dat slijt tijdens het haken. Die van Clover zijn er in gestanst, altijd zichtbaar. Ik vind het de investering absoluut waard om voor de Clover Amour te gaan (geen aandelen )
Ik heb 2 Clover Amours: 3,5 en 4. Dat zijn de haaknaalden waar ik het meeste mee werk. Alle anderen zijn gewoon goedkoop. Als ik de CAL in 5 ga haken, koop ik daarvoor ook een ergonomische haaknaald. Het haakt net even wat lekkerder. En bij zo'n project mag het wel lekker aanvoelen in de hand.
Ik ga de cal2015 misschien halen met allemaal bolletjes soft van zeeman, die ik vorig jaar gekocht heb. Maar ben nu vooral bezig met de cal2014 van Lookwhatimade. Mooie grote granny squares. Mijn schoonzusje wilde hem gaan haken & ik doe gewoon gezellig met haar mee.
Juist, én CA is geen hard plastic maar soort rubber.

Ik wou dat ik aandelen had!
Ik heb een set van Knitpro en een losse naald van Clover amour, en ik vind ze beide prettig haken. Als er eentje van de Knitpro stuk gaat of kwijtraakt en kwijt blijft dan vervang ik hem voor een Clover. Bij mij zijn er trouwens nog geen nummertjes afgesleten.
Ik heb net besloten (nadat ik 3 andere dekens af heb gemaakt) dat ik de CAL2014 ook ga maken met Stonewashed. Ik vind het zo ontzettend mooi en bedenk me net dat ik nog 40 euro aan bonnen heb voor Pipo's. Kom ik heel eind! *blij blij blij*
quote:SilverShadow schreef op 04 januari 2015 @ 15:28:

Knitpro, rond

[afbeelding]

Clover amour, platte bovenkant

[afbeelding]

Daarnaast is de maatgeving bij Knitpro erop gedrukt en dat slijt tijdens het haken. Die van Clover zijn er in gestanst, altijd zichtbaar. Ik vind het de investering absoluut waard om voor de Clover Amour te gaan (geen aandelen )Nee, die knitpro zijn ook plat aan de bovenkant! Slijten van de nummers heb ik nu na een jaar intensief gebruik (nog) geen last van. Mijn moeder heeft de clover, maar ik voel niet echt verschil. De clover zijn een haartje korter, maar dat merk je verder niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven