Crochet Along - 2015
maandag 5 januari 2015 om 15:06
Wolletjes zijn gehaald, het is toch wol van de Zeeman geworden. En ik heb een Clover nr 5 gekocht. Ik ga vanmiddag of vanavond aan de slag.
Ik vind het wel ontzettend grappig, die fb-site. 'Ik val nu in een zwart gat, want ik heb mijn pannenlap af. Wat moet ik nou toch de rest van de week doen...'
Er stond vandaag ook een foto op van een uiltjesdeken, die was dan wel echt waanzinnig mooi!
Ik vind het wel ontzettend grappig, die fb-site. 'Ik val nu in een zwart gat, want ik heb mijn pannenlap af. Wat moet ik nou toch de rest van de week doen...'
Er stond vandaag ook een foto op van een uiltjesdeken, die was dan wel echt waanzinnig mooi!
maandag 5 januari 2015 om 17:01
quote:Aztec schreef op 05 januari 2015 @ 15:06:
Ik vind het wel ontzettend grappig, die fb-site. 'Ik val nu in een zwart gat, want ik heb mijn pannenlap af. Wat moet ik nou toch de rest van de week doen...' Nou als ik soms de inrichtingen zie dan zou ik voorstellen om eens wat aan die takkebende in die huiskamer te doen
Ik vind het wel ontzettend grappig, die fb-site. 'Ik val nu in een zwart gat, want ik heb mijn pannenlap af. Wat moet ik nou toch de rest van de week doen...' Nou als ik soms de inrichtingen zie dan zou ik voorstellen om eens wat aan die takkebende in die huiskamer te doen
woensdag 7 januari 2015 om 21:08
Ik val in een zwart gat! Hij is af. Ik was begonnen met hkn 5, maar dat begon na een paar toeren al enorm te trekken. Ik heb hem nu met hkn 4 gemaakt.
Wel leuk is dat ik zo'n samengehaakt stokje nog nooit eerder had gedaan.
Ik lees wel eens dingen op die fb-site dat ik denk: heb jij ooit eerder gehaakt?
Mijn dochter van 4 vond het maar een klein dekentje, toen ik vanmiddag tegen een vriendin zei dat ik klaar was.
Wel leuk is dat ik zo'n samengehaakt stokje nog nooit eerder had gedaan.
Ik lees wel eens dingen op die fb-site dat ik denk: heb jij ooit eerder gehaakt?
Mijn dochter van 4 vond het maar een klein dekentje, toen ik vanmiddag tegen een vriendin zei dat ik klaar was.
woensdag 7 januari 2015 om 21:49
Het aan- en afhechten was ook nieuw voor mij en dat scheelt wel in het afwerken, omdat ik nu elke keer met het afhechten al met de naald in mijn handen zat. Ik had hem gisteren al af, maar heb dan weer geen moment getwijfeld of ik nog een tweede zou maken. Ik hoor in elk geval niet bij het groepje op de FB-groep
vrijdag 9 januari 2015 om 19:05
Er waren vrouwen die vannacht al vanaf 3 uur aan het posten waren. Ze waren zoooooooo benieuwd naar de nieuwe toeren. En dan om 10 uur al melden dat ze alles af hebben en zoooooooo lang moeten wachten tot volgende week. Dubbele
Nee, die groep dat is niet best. Wat mij nog meer stoort dan het meeste gezeur is dat er zoveel andere dingen voorbij komen. Cal2014, granny's en dan ook nog andere, gehaakte spullen. Daar mag wat mij betreft wel op gemodereerd worden.
Anyway, ik heb mijn huiswerk ook al af. Leuke nieuwe steek, de kruisjessteek.
Nee, die groep dat is niet best. Wat mij nog meer stoort dan het meeste gezeur is dat er zoveel andere dingen voorbij komen. Cal2014, granny's en dan ook nog andere, gehaakte spullen. Daar mag wat mij betreft wel op gemodereerd worden.
Anyway, ik heb mijn huiswerk ook al af. Leuke nieuwe steek, de kruisjessteek.
vrijdag 9 januari 2015 om 19:47
Ik snap ook niet dat ze niet gewoon een nieuwe Facebookpagina hebben aangemaakt voor deze CAL. Dan kan de CAL2014 gewoon doorgaan en de mensen die aan de nieuwe beginnen melden zich aan voor de nieuwe groep.
Niet zo heel slim gedaan. En zo filter je meteen die 11.000 leden weg die allang niet meer komen.
Maar ja... wie ben ik
Niet zo heel slim gedaan. En zo filter je meteen die 11.000 leden weg die allang niet meer komen.
Maar ja... wie ben ik
vrijdag 9 januari 2015 om 21:29
Ik heb de CAL 2014 bijna af, maar er komt steeds wat anders tussendoor, had hem trouwens al eerder in het vizeir en heb het engelse patroon gemaakt. Er is trouwens nog een verschrikkelijke mutsverkoopster op facebook, haak je gek ofzo, die wol van ICE yarns verkoopt. Die durfde te beweren dat antbacteriele wol wel heel goed voor zieke kindjes zou zijn. Daar koop ik dus nooit meer wat, wat een doos (heb ik haar ook verteld hoor).
Idee voor de vivacal: iedereen zoekt zijn favoriete steek uit en die worden dan achter elkaar gehaakt. Ik wil er trouwens best nog even verder over nadenken voor velgend jaar. een rechthoekige deken bedenken is helemaal neit zo heel moeilijk.
Idee voor de vivacal: iedereen zoekt zijn favoriete steek uit en die worden dan achter elkaar gehaakt. Ik wil er trouwens best nog even verder over nadenken voor velgend jaar. een rechthoekige deken bedenken is helemaal neit zo heel moeilijk.
zaterdag 10 januari 2015 om 21:39
Hoe heet de FB-groep van de CAL eigenlijk? Ik heb vorig jaar getwijfeld over CAL 2014, maar niet mee gedaan. Wel was ik lid geworden van die FB-groep, maar mèn wat een zeikerds!!
In het begin nog best grappig, maar daarna werd het zo irritant op mijn tijdlijn, dat ik me weer afgemeld heb.
En nu wil ik weer even kijken wat de CAL 2015 brengt (en me weer even verkneukelen
)
In het begin nog best grappig, maar daarna werd het zo irritant op mijn tijdlijn, dat ik me weer afgemeld heb.
En nu wil ik weer even kijken wat de CAL 2015 brengt (en me weer even verkneukelen
zaterdag 10 januari 2015 om 23:36
Helaas moet ik je meedelen dat het dezelfde FB groep is, ik heb alle meldingen uitstaan, negeer de joekels van taalfouten, het geneuzel en getrut en kijk naar wat ik er nog voor leuks uit kan halen qua nieuwe steken en kleurencombi's.
Dutch crochet, a granny a day. De CAL 2014 en die van dit jaar lopen dus door elkaar plus wat iedereen nog wil laten zien aan ander zelfgemaakt spul.
Succes
Dutch crochet, a granny a day. De CAL 2014 en die van dit jaar lopen dus door elkaar plus wat iedereen nog wil laten zien aan ander zelfgemaakt spul.
Succes
zondag 11 januari 2015 om 19:07
Ik lees alleen maar dat het zo'n gezellige groep is. En als je iets anders oppert, dan ben je de enige. Ik vond het vaste topic met de foto's een geniale ingeving. Maar daar blijkt nu ook heel veel op tegen te zijn.
Wat ik prettig vind is dat er op de eerste dag er mooie resultaten op staan en ook lees je al direct waar mensen tegenaan lopen. Daarna kijk ik er niet meer op. Zoveel offtopic, zogenaamd grappig of zielig. Ik hoef dat allemaal niet te lezen.
Ik zou liever zien dat er een nieuwe groep CAL2015 zou komen, dat maakt het overzichtelijker. Maar ik durf in die groep echt geen idee aan te dragen.
Wat ik prettig vind is dat er op de eerste dag er mooie resultaten op staan en ook lees je al direct waar mensen tegenaan lopen. Daarna kijk ik er niet meer op. Zoveel offtopic, zogenaamd grappig of zielig. Ik hoef dat allemaal niet te lezen.
Ik zou liever zien dat er een nieuwe groep CAL2015 zou komen, dat maakt het overzichtelijker. Maar ik durf in die groep echt geen idee aan te dragen.
maandag 12 januari 2015 om 22:24
Ik ben hem ook aan het maken. Kom er niet helemaal uit maar krijg morgen hulp.
Het is nu een alles hakengroep geworden op fb. Persoonlijk stoor ik mij er niet aan.
ps: ik zou niet gaan kielhalen als er iets over gezegd word.
idd er zijn vrouwen die volgens mij alle tijd van de wereld hebben en binnen no-time zo'n granny afhebben. Niet zeuren ga er dan meerdere maken.
Het is nu een alles hakengroep geworden op fb. Persoonlijk stoor ik mij er niet aan.
ps: ik zou niet gaan kielhalen als er iets over gezegd word.
idd er zijn vrouwen die volgens mij alle tijd van de wereld hebben en binnen no-time zo'n granny afhebben. Niet zeuren ga er dan meerdere maken.
dinsdag 13 januari 2015 om 00:52
Ik zie net een poll voorbij komen, hoe oud iedereen is. Verbaas ik me dan weer over dat iedereen dan ook nog in een reactie zegt hoe oud ze zijn. En een enthousiasteling die dan verteld dat ze juf is, en moeder van twee kinderen, en bezig is met de CAL 2014 en met die van 2015 en 39 jaar is. Who cares...