Dagje niksen

09-01-2019 13:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een dagje helemaal niks te doen (buiten een wasje draaien). Ik verlang vaak naar dit soort dagen maar als ze dan eindelijk zijn aangebroken vind ik het niet legitiem van mezelf om lekker op de bank te netflixen oid. Ik kan me hier bijvoorbeeld op een zondag wel wat makkelijker bij neerleggen (letterlijk en figuurlijk ;-D )
Vooral met dit mooie weer denk ik dan dat ik toch nog even naar buiten moet ofzo.

Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
09-01-2019 14:50
Soms heb ik zoveel zin in heerlijk in bad te gaan en dan laat ik het bad vollopen en steek ik de kaarsjes aan in de badkamer en maak ik het gezellig...en dan lig ik nog geen 5 minuten en dan verveel ik me alweer en wil ik er weer uit, iets doen.
Maar goed, dat vind ik dan ook weer zonde van het water. O_o

Ben ik de enige die dat heeft of is dat herkenbaar?
Heb ik. In bad kan ik wel goed groot onderhoud doen (vijlen, knippen, scrubben, maskeren) dus dat doe ik maar. Maar stilzitten, nee.

Op mijn geplande niksdag (as vrijdag vrijgenomen) zal ik dus opstaan, kinderen helpen met aankleden, ontbijten en brood smeren, kinderen naar school brengen, hardlopen, terug via supermarkt, boodschappen, alles naar huis, bad aan, groot onderhoud, huispak aan, cappucchino maken, Netflix kijken, nog een koffie, wellicht kort slaapje, lunch maken, avondeten voorbereiden, wasje er in, en 15.00 de kinderen uit school. Word al moe als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan slecht niks doen. Ik kom uit een gezin waar mijn ouders een bedrijf hadden waar 7 dagen in de week gewerkt werd. En wij op vrije (mid)dagen altijd mee moesten helpen. Er was altijd wel iets te doen, ergens mee te helpen. Op zondagmiddag gingen wel eens de nette kleren aan, maar dan gingen we op bezoek. Verder altijd maar werken.

Die instelling heb ik van huis uit meegekregen en daar heb ik nu ook "last" van. Op vrije dagen moet ik altijd iets nuttigs doen en bezig zijn, ik kan slecht ontspannen. Een boek heb ik de rust niet voor. Ik hou van tuinieren, mag graag buiten zijn, vind klussen leuk. Maar een uur fietsen of wandelen voelt voor mij nutteloos, dus dat doe ik amper. Zomers ben ik eigenlijk altijd tot een uurtje of 10 wel buiten of bezig. Netflix series hooguit 2 achter elkaar, dan sta ik weer op en ga ik wat in het huis doen. Of ik netflix terwijl ik kook/strijk/was opvouw. Mijn partner kan rustig de hele middag voor de tv liggen en chips eten. Ik hou dat dus echt niet vol. Ik zit ook in tig besturen, ben altijd wel met iets bezig. Op vakantie hebben we altijd een doe vakantie, rondreizen in de USA bijvoorbeeld, elke dag er op uit en iets zien. Ik zou echt gillend gek worden van een week alleen maar naast een zwembad liggen!

Vind het ook wel lastig hoor, dat je altijd dat knagende gevoel maar hebt dat je bezig moet zijn, dat je iets nuttigs moet doen. Ik vind het erg lastig om dat te veranderen merk ik. Nee de wereld vergaat niet als ik een middag op mn gat zit, of eens uitslaap tot de lunch (kan ik niet eens), maar het voelt vaak wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je écht? Netflixen of naar buiten? Mensen halen "wat ik wil" en "wat ik denk dat ik zou moeten willen" soms door elkaar. Ga voor wat je WIL :-)
Herkenbaar TO, ik ben erg slecht in niks doen.
En idd ik sta het mezelf ook niet toe behalve op zondag.
(En dan is het nog lastig)

Ik word daar of onrustig of deprie van.
Geen idee waarom... ja ik moet vrij veel van mezelf...
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
09-01-2019 15:08
Nou dan wens ik je maar vast succes voor als de baby er eenmaal is ;-D toen mijn zoontje eenmaal geboren was kreeg ik algauw door dat huishouden met een kind, en dan vooral een mobiel kind dat zelf gaat eten, want het wordt eigenlijk alleen maar erger ipv dat het beter wordt :P, gewoon een gebed zonder end is. Ik ben elke dag minstens een uur kwijt. Minstens. Eindeloos duurt het. Dus ja, soms denk ik; fuuuuck het huishouden hij gaat niet dood van kruimels.
Haha ik heb al een zoon (destijds onder andere Nick zelfs met jou in in zwanger worden topic geschreven, in het begin zelfs met jouw oude Nick nog ;-)). Maar dat is wel herkenbaar ja, maar alleen als zoon thuis is. Dan kan ik prima bankhangen terwijl hij speelt (niet zo goed de vaatwasser uitruimen oid, want dan wil hij helpen, wat uiteindelijk geen helpen is). Maar nu zoon gewoon naar de opvang is en ik thuis, ‘moet’ ik vanalles van mezelf. Misschien zelfs wel extra omdat ik dan me niet schuldig hoef tr voelen dat ik vrij ben en hem toch wegbreng (wat ik in theorie heel goed kan beargumenteren, maar in de praktijk toch wel een beetje lastig vind).
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
09-01-2019 20:19
Haha ik heb al een zoon (destijds onder andere Nick zelfs met jou in in zwanger worden topic geschreven, in het begin zelfs met jouw oude Nick nog ;-)). Maar dat is wel herkenbaar ja, maar alleen als zoon thuis is. Dan kan ik prima bankhangen terwijl hij speelt (niet zo goed de vaatwasser uitruimen oid, want dan wil hij helpen, wat uiteindelijk geen helpen is). Maar nu zoon gewoon naar de opvang is en ik thuis, ‘moet’ ik vanalles van mezelf. Misschien zelfs wel extra omdat ik dan me niet schuldig hoef tr voelen dat ik vrij ben en hem toch wegbreng (wat ik in theorie heel goed kan beargumenteren, maar in de praktijk toch wel een beetje lastig vind).
Met mijn oude nick? In vj 2015 bedoel je? Zo da’s ff geleden. Wie ben jij dan?

Ik vind het heeeeerlijk om zoon naar de opvang te brengen als ik vrij ben haha. Ik vind het ook heerlijk om tijd met hem door te brengen hoor, maar god, een hele dag om helemaal te doen wat ík wil zonder gemama. Dat je gewoon heel even kunt zitten en denken aan zomaar wat je hoofd denkt ipv wat je dreumes denkt. Die van mij denkt iig of aan bananen, of aan treinen, of aan Kikker, dus heel enerverend is dat niet ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
09-01-2019 19:08
Wat wil je écht? Netflixen of naar buiten? Mensen halen "wat ik wil" en "wat ik denk dat ik zou moeten willen" soms door elkaar. Ga voor wat je WIL :-)
Wijze woorden. Ik heb vaak een innerlijke strijd tussen dat willen en 'moeten willen'. Deze winterdagen heb ik alleen maar behoefte aan binnen Netflixen en op de bank hangen en weer terug naar bed gaan. Ik doe het wel, want ik hoef momenteel niet zo heel veel, maar toch voelt het alsof ik dit niet zou mogen willen. Vermoeiend, zo'n innerlijke calvinist.
Ik moet een heleboel deze week, meeste al gehad. Maar morgen en zaterdag nog 2 dagen veel gemoetjes. ;-)

Maar vandaag moet ik dus tussen nu en 14.55 niets. Ik ga dus ook echt alleen dingen doen die ik leuk vind.

Koffiedrinken, lekker ontbijten, forummen, misschien hobby-en. Net of ik er zin in heb.

Netflixen zeker weten en misschien wel een tukkie want ik ben gewoon moe van alle moetjes en prikkels.

De was, stof en vaat wachten maar een dagje.

Of 2/3 daagjes...want zondag pas weer echt tijd om daar wat aan te doen. Maar gok dat ik dan ook zonder schuldgevoel een dagje 'niksen' pak. Of een dagje "alleen het noodzakelijke'.
:-D


Herken dat onrustige gevoel wel van vroeger. Maar toen ik vastliep omdat ik echt rust nodig heb en snel overprikkeld ben en maar gewoon doorging leer je het snel.
Ben blij dat ik dat gevoel niet meer heb. Ik kan echt bijna altijd instant rust voelen als ik ga zitten en besluit dat ik geen klusjes of sport of sociale activititeiten ga doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven