de haren van mijn kat

30-07-2010 20:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een paar maandjes hebben we een poes uit het asiel.

Toen ze bij ons kwam verhaarde ze enorm. Volgens ons omdat ze in de kou gezworven had en nu binnen zat. Maar nu blijft ze ruien.

Ik borstel haar dagelijks maar wordt stiekem een beetje gek van die haren overal.

Is er iets wat ik hieraan kan doen?

Bedankt voor het lezen,

Groetjes, Snoet
quote:Kletsmajoor schreef op 30 juli 2010 @ 22:39:

Weet iemand dan ook toevallig hoe een soort wisser voor kattenhaar heet?

Heel handig om bijvoorbeeld haren van de bank te halen. Als we ook over de furminator gaan beginnen. Oh die heb ik, werkt heeeeeel erg goed. Ook op tapijt. Boven hebben we (nog) gele vloerbedekking en met 3 donkere haarballen die hier rondlopen is ie vaak zwart. Maar hoe zo'n ding heet... Weet het niet meer. Staat het niet op Zooplus?
En koop een Dyson stofzuiger, je hebt een speciale voor huisdie!ren.

Ik heb trouwens ook altijd gehoord dat je katten niet te vaak moet borstelen. tenzij ze langharig zijn.

Zag laatst bij animal planet ook een goede tip voor (kortharige) katten; met een pantysok de kat aaien, dan blijven de haren aan de sok plakken
quote:dangeensuus schreef op 30 juli 2010 @ 22:36:

Hier komt de tsip van de week....

Haal een furminator. Een wat??!! Een furminator. Een speciaal kammetje waarbij je de topvacht van je kat laat zitten maar de ondervacht keurig bijwerkt

En haal hem via ebay.co.uk voor 15 euro inclusief verzendkosten ( in de gemiddelde dierenspeciaalzaak in Nederland kost De Furminator 35 euro of meer)Maar dat is dan alleen voor langharige katten, of niet?
borstelen maakt het alleen maar erger. Katten verharen nu eenmaal daar doe je weinig aan
quote:fladder schreef op 30 juli 2010 @ 23:22:

[...]

Maar dat is dan alleen voor langharige katten, of niet?Nee hoor, ik gebruik ze voor mijn kortharige katten. Echt ideaal dat ding!
quote:biebelie wrote on 30 July 2010 @ 21:18:

ik heb 3 katten

ééntje haart als de ziekte,al 10 jaar lang.

de andere een beetje,ook al 10 jaar lang en de derde haart bijna niet...

en allemaal hetzelfde voer...dussss..

gevalletje accepteren?Eh, nee?!
quote:fladder wrote on 30 July 2010 @ 23:22:

[...]

Maar dat is dan alleen voor langharige katten, of niet?

Die Furminator schijnt te veel haren weg te 'snijden', als ik de roddelsch mag geloven. Dat is ook de enige reden waarom ik het nog niet heb geprobeerd. Ik heb geen zin in kale katten..

Hier in huis is het nu ook dweilen met de kraan open (alsof borstelen en kammen nog helpt, zeg) wat haarverwijderen betreft, ik durf niemand binnen te laten nu ze allemaal (allemaal!) blijven verharen als de ziekte. 's Ochtends kan ik niet even lekker rustig wakker worden op mijn fijne bank, omdat het ding he-le-maal vol zit met die akelig, fijne MC-haartjes. Nee, ik moet éérst stofzuigen (speciaal mondstuk voor de bank, tsssk)...
quote:Ligeia schreef op 31 juli 2010 @ 00:36:

[...]

Die Furminator schijnt te veel haren weg te 'snijden', als ik de roddelsch mag geloven. Dat is ook de enige reden waarom ik het nog niet heb geprobeerd. Ik heb geen zin in kale katten..

Hier in huis is het nu ook dweilen met de kraan open (alsof borstelen en kammen nog helpt, zeg) wat haarverwijderen betreft, ik durf niemand binnen te laten nu ze allemaal (allemaal!) blijven verharen als de ziekte. 's Ochtends kan ik niet even lekker rustig wakker worden op mijn fijne bank, omdat het ding he-le-maal vol zit met die akelig, fijne MC-haartjes. Nee, ik moet éérst stofzuigen (speciaal mondstuk voor de bank, tsssk)...

Ik gebruik hem ook voor mijn kortharige katten en ze zijn nog steeds kortharig en dus niet kaal

Ik vind het echt een ideaal ding. Je ziet ook duidelijk dat je alleen de ondervacht weg kamt/borstelt.
Wat bij mij nog het beste werkt om de haren weg te halen van de bank is gewoon met een rubberen handschoen (zo'n schoonmaakhandschoen). Werkt perfect!
Mijnen hebben ook enorm lang verhaard deze zomer... maar volgens mij is het nu een beetje minder geworden. Als ik nu een aai over het ruggetje geef tenminste niet meer een hele pluk haar in mijn hand of door de lucht zwevend

Ik ga ook eens kijken voor zo'n statisch/plakroller van de Hema, die met die velletjes doen het wel perfect, maar de vellen vliegen erdoorheen!
Het nadeel van die rollers van de hema die je kan afspoelen is dat ze na het afspoelen nat zijn (duh) en eerst moeten opdrogen voordat je ze weer kan gebruiken.
Kun je ze niet afdrogen dan?
met katten in huis moet je gewoon

elke dag stofzuigen

geen wollen/ donkere kleren dragen

geen donkere meubels bij lichte katten en andersom

een verdomd goeie stofzuiger hebben

en niet al te panisch doen over haar
Mijn Siamees laat wolken blond haar achter, mijn Rus laat overal een grijze waas achter. De Siamees is gek op het plukken van haar vacht, dan trek ik gewoon zachtjes aan haar vacht, overal. Dat doe ik wel buiten, ze vind het overheerlijk. Bij de Rus helpt dat plukken eigenlijk niet, kammen ook niet.

Mijn katten liggen meestal op een fleecedekentje op de bank, die dekentjes gaan tijdens het ruien gewoon nog vaker in de was.

Verder gebruik ik vaak de kledingrollers van Ikea om me weer toonbaar te maken na een knuffelsessie. Volgens mij staat er in iedere kamer wel zo'n roller onderhand.
quote:Mozzarella schreef op 31 juli 2010 @ 11:58:

Kun je ze niet afdrogen dan?Met wat dan? Een handdoek? Dan zitten er gelijk weer pluisjes aan.
Nou, ik heb een van mn katten geborsteld met de furminator en dit is het resultaat:

haha, nee hoor, de furminator doet t prima
quote:meds schreef op 31 juli 2010 @ 13:56:

elke dag stofzuigen

en niet al te panisch doen over haarMee eens. Alleen zelfs een gitzwarte bank met gitzwarte katten werkt ook niet... Nog steeds duidelijk haar te zien... Ach ja, vaak stofzuigen idd, en plakrollertjes bij de hand voordat je de deur uitgaat...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:meds wrote on 31 July 2010 @ 13:56:

elke dag stofzuigen Check!

geen wollen/ donkere kleren dragen Check!

geen donkere meubels bij lichte katten en andersom Ik heb alle kleuren katten!

een verdomd goeie stofzuiger hebben Check!

en niet al te panisch doen over haar Watteh?!
quote:feeks schreef op 31 juli 2010 @ 15:22:

Nou, ik heb een van mn katten geborsteld met de furminator en dit is het resultaat:

[afbeelding]

haha, nee hoor, de furminator doet t primaHmmz...dit brengt me wel op een idee
Ik gebruik dat ding op alledrie mijn katten, twee korthaar en 1 langhaar en je ziet er niets van behalve dat ze veel minder verharen.
quote:meds schreef op 31 juli 2010 @ 13:56:

elke dag stofzuigen

en niet al te panisch doen over haarZo ook met honden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven