De hondenwandelwagen
woensdag 16 oktober 2013 om 12:01
We hebben een yorkshire terrier die niet van regen en sneeuw houdt.
Ook is hij dol op wandelen en winkelen.
Toen zag ik deze superdeluxe hondenwandelwagen.
Zou je daarmee wel de supermarkt in mogen?
Superdeluxe wandelwagen voor je hond
Geschikt voor honden tot 25 kg
Ruime opbergmand aanwezig
één hands-inklapsysteem, zeer eenvoudig
Ook is hij dol op wandelen en winkelen.
Toen zag ik deze superdeluxe hondenwandelwagen.
Zou je daarmee wel de supermarkt in mogen?
Superdeluxe wandelwagen voor je hond
Geschikt voor honden tot 25 kg
Ruime opbergmand aanwezig
één hands-inklapsysteem, zeer eenvoudig
woensdag 16 oktober 2013 om 12:47
Oh ik weet dat t raar klnkt dat een hond gek ik op winkelen maar dat kan echt! Een van mijn honden is ook gek op winkelen. Nou ja, zaterdag naar de markt gaan en dan ergens koffie drinken dus, want een kledingwinkel of supermarkt mag hij natuurlijk niet in. Hij houdt van drukte en rondkijken en door allerlei mensen geaaid worden.
Overigens houdt hij ook van door het bos racen en in de modder graven. We gaan dus meestal op zaterdag eerst winkelen, en daana het bos in, want zouden we het andersom doen dan werd zijn moddersnuitje door veel minder mensen geaaid en daar snapt hij niets van en dan is hij teleurgesteld
Overigens houdt hij ook van door het bos racen en in de modder graven. We gaan dus meestal op zaterdag eerst winkelen, en daana het bos in, want zouden we het andersom doen dan werd zijn moddersnuitje door veel minder mensen geaaid en daar snapt hij niets van en dan is hij teleurgesteld
Zeg maar Spijker.
woensdag 16 oktober 2013 om 12:47
Onze yorkshire vind het veel te heerlijk om in het bos rond te snuffelen en met andere honden te snuffelen.
En gelukkig kan hij er heel goed tegen om alleen thuis te zijn,zodra hij ziet dat ik mijn tas en sleutels pak en nee schudt weet hij dat hij niet mee kan en gaat hij op zijn kussen op de bank liggen.
Dus ik heb geen hondenwandelwagen nodig
Maar ik vind het best wel leuk om te zien en naast een rollator kunnen ouderen dit ook gebruiken om toch met hun hond mee uit wandelen te gaan en boodschappen doen.
En gelukkig kan hij er heel goed tegen om alleen thuis te zijn,zodra hij ziet dat ik mijn tas en sleutels pak en nee schudt weet hij dat hij niet mee kan en gaat hij op zijn kussen op de bank liggen.
Maar ik vind het best wel leuk om te zien en naast een rollator kunnen ouderen dit ook gebruiken om toch met hun hond mee uit wandelen te gaan en boodschappen doen.
woensdag 16 oktober 2013 om 12:51
quote:ElleMichelle schreef op 16 oktober 2013 @ 12:47:
Onze yorkshire vind het veel te heerlijk om in het bos rond te snuffelen en met andere honden te snuffelen.
Maar ik vind het best wel leuk om te zien en naast een rollator kunnen ouderen dit ook gebruiken om toch met hun hond mee uit wandelen te gaan en boodschappen doen. Ow is het een rollator plus?
Maar ik vind het best wel leuk om te zien en naast een rollator kunnen ouderen dit ook gebruiken om toch met hun hond mee uit wandelen te gaan en boodschappen doen. Ow is het een rollator plus?
woensdag 16 oktober 2013 om 12:53
Ik zie ze tegenwoordig regelmatig voorbij komen de hondenwandelwagens.
En elke keer denk ik waarom????
Ik vind het zielig voor zo'n beestje.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 16 oktober 2013 om 12:57
Ik vind het echt vreselijk. Hier in de tokkiewijk waar ik woon is het helemaal hip. Liefst roze natuurlijk en dan een of twee van die cavia's erin. En dan loopt er iemand achter met een dikke plamuurlaag op het gezicht, met een te dikke kont in een joggingbroek. Echt te cliché voor woorden, maar het is zo. Ik zie er zelfs een voorbij komen op dit moment
woensdag 16 oktober 2013 om 13:05
Het wordt hoog tijd voor een andere mening, bij deze.
Mijn vorige hond, een kleine lieve hond van ongeveer 8 kg, was hartpatient en de laatste maanden kon hij niet ver meer lopen.
Om te voorkomen dat hij dus alleen maar de groenstrook aan de overkant zag, ben ik een hondenbuggy gaan gebruiken.
Niet om mee naar de stad te gaan of naar de winkel.
Puur voor de buitenlucht en het kontakt met andere honden. Tijdens zijn laatste vakantie op de Veluwe kon hij dus gewoon mee op een wandeling van 1,5 uur. Hij heeft daarvan genoten en wij hebben er een mooie herinnering aan overgehouden.
Dus die karretjes worden ook gebruikt voor zieke honden.
@ ElleMichelle : ik weet niet hoe zwaar jouw hondje is, maar ik denk dat deze kar veel te groot is voor een Yorkshire.
Waarom moet hij mee naar de winkel?
Mijn vorige hond, een kleine lieve hond van ongeveer 8 kg, was hartpatient en de laatste maanden kon hij niet ver meer lopen.
Om te voorkomen dat hij dus alleen maar de groenstrook aan de overkant zag, ben ik een hondenbuggy gaan gebruiken.
Niet om mee naar de stad te gaan of naar de winkel.
Puur voor de buitenlucht en het kontakt met andere honden. Tijdens zijn laatste vakantie op de Veluwe kon hij dus gewoon mee op een wandeling van 1,5 uur. Hij heeft daarvan genoten en wij hebben er een mooie herinnering aan overgehouden.
Dus die karretjes worden ook gebruikt voor zieke honden.
@ ElleMichelle : ik weet niet hoe zwaar jouw hondje is, maar ik denk dat deze kar veel te groot is voor een Yorkshire.
Waarom moet hij mee naar de winkel?
woensdag 16 oktober 2013 om 13:09
quote:charlottew88 schreef op 16 oktober 2013 @ 12:53:
Zielig vind ik het niet want daarnaast worden die honden ook gewoon uitgelaten om hun behoeftes te doen.
Hier heb ik nog nooit zo'n hondenwandelwagen gezien dacht dat het wat nieuws was maar bij ons heb je alleen gewone dierenwinkels geen speciaal winkels waar ze bijzondere accesoires voor dieren verkopen.In het westen barst het daar zeker van?
Zielig vind ik het niet want daarnaast worden die honden ook gewoon uitgelaten om hun behoeftes te doen.
Hier heb ik nog nooit zo'n hondenwandelwagen gezien dacht dat het wat nieuws was maar bij ons heb je alleen gewone dierenwinkels geen speciaal winkels waar ze bijzondere accesoires voor dieren verkopen.In het westen barst het daar zeker van?
woensdag 16 oktober 2013 om 13:18
Beter Laat fijn dat je hond door de hondenwandelwagen nog kon genieten van zijn leven
Bij de openingspost had ik ook een erbij geplaatst dacht dat iedereen dan wel zou begrijpen dat het niet serieus bedoeld was.
Maar mijn hond houdt van winkelen(in mijn eigen winkel ) en de aandacht die hij krijgt van de klanten vooral van kinderen die hem net een speelgoedhond vinden.Soms mag hij mee als er lange tijd niemand anders thuis is maar meestal blijft hij gewoon thuis en dat vindt hij ook niet erg dan slaapt hij op zijn kussen op de bank of rolt op de bank heen en weer totdat alle losse kussens eraf zijn gevallen.
Bij de openingspost had ik ook een erbij geplaatst dacht dat iedereen dan wel zou begrijpen dat het niet serieus bedoeld was.
Maar mijn hond houdt van winkelen(in mijn eigen winkel ) en de aandacht die hij krijgt van de klanten vooral van kinderen die hem net een speelgoedhond vinden.Soms mag hij mee als er lange tijd niemand anders thuis is maar meestal blijft hij gewoon thuis en dat vindt hij ook niet erg dan slaapt hij op zijn kussen op de bank of rolt op de bank heen en weer totdat alle losse kussens eraf zijn gevallen.
woensdag 16 oktober 2013 om 13:42
Beste forummers,
Bij het openen van dit topic kregen sommigen een malware-waarschuwing.
Het plaatje dat de malware-melding veroorzaakte is inmiddels verwijderd. De afbeelding was afkomstig van de site faunalandwebwinkel punt nl.
Om verdere meldingen te voorkomen verzoeken wij jullie vriendelijk geen plaatjes meer te plakken die afkomstig zijn van genoemde website.
Met vriendelijke groet,
JuniorModeratorViva
Bij het openen van dit topic kregen sommigen een malware-waarschuwing.
Het plaatje dat de malware-melding veroorzaakte is inmiddels verwijderd. De afbeelding was afkomstig van de site faunalandwebwinkel punt nl.
Om verdere meldingen te voorkomen verzoeken wij jullie vriendelijk geen plaatjes meer te plakken die afkomstig zijn van genoemde website.
Met vriendelijke groet,
JuniorModeratorViva
woensdag 16 oktober 2013 om 14:42
Als het beestje door gezondheidsproblemen niet meer (lang) kan lopen, prima. Maar voor gezonde honden...
Hier loopt er elke dag een soort Barbie langs (idd met plamuurlaag, witgeblondeerd haar en joggingbroek) met 3 swiffers in zo'n bakkie en de 4e moet lopen. Ik vraag me altijd af of dat steeds dezelfde is of dat ze wisselend de pineut zijn
Maar goed, ik moet er altijd om grijnzen als ik haar weer voorbij zie komen
Hier loopt er elke dag een soort Barbie langs (idd met plamuurlaag, witgeblondeerd haar en joggingbroek) met 3 swiffers in zo'n bakkie en de 4e moet lopen. Ik vraag me altijd af of dat steeds dezelfde is of dat ze wisselend de pineut zijn
Maar goed, ik moet er altijd om grijnzen als ik haar weer voorbij zie komen
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 16 oktober 2013 om 14:47
Beterlaat.. tof dat je dan een wandelwagentje gebruikt voor je hond..Wanneer je je hond wanneer hij ziek is in zo;n karretje zet vind ik dat alleen maar en grote plus ! Tof om op die manier toch met je hond buiten te komen..
Maar het grootste grosss.. lees 99% van de kleine hondenbezitters , o.a York, chihuahaha gevalletjes.. Die beesten .. zijn gewoon H O N D E N .. Niet een kind ofzo die je in een wagentje moet zetten..
Ze hebben zoals iemand hier al schreef 4 poten gekregen om op te lopen. GEBRUIK die dan ook..
Vind het ook een trieste vertoning ik vraag dan ook Standaard aan mensen die ik voorbij zie komen met zo'n karretje.. Ooh is uw hond ernstig ziek ? Als ze dan nee zeggen dan zeg ik ook gerust.. nou laat m dan gewoon lopen ipv als een kind te behandelen..
Krijg ik nooit leuke blikken of reacties van maar vind t zo dieronvriendelijk eigenlijk bijna mishandeling !
Maar het grootste grosss.. lees 99% van de kleine hondenbezitters , o.a York, chihuahaha gevalletjes.. Die beesten .. zijn gewoon H O N D E N .. Niet een kind ofzo die je in een wagentje moet zetten..
Ze hebben zoals iemand hier al schreef 4 poten gekregen om op te lopen. GEBRUIK die dan ook..
Vind het ook een trieste vertoning ik vraag dan ook Standaard aan mensen die ik voorbij zie komen met zo'n karretje.. Ooh is uw hond ernstig ziek ? Als ze dan nee zeggen dan zeg ik ook gerust.. nou laat m dan gewoon lopen ipv als een kind te behandelen..
Krijg ik nooit leuke blikken of reacties van maar vind t zo dieronvriendelijk eigenlijk bijna mishandeling !
woensdag 16 oktober 2013 om 18:25
Tjonge, dan moet die van mij het toch met minder doen.
Als ze straks niet meer goed mee kan komen met de rest, gaat ze gewoon in de lazy bully wagon (ooit gemaakt voor een franse bulldog van een vriendin die als het warm was niet mee kon komen maar wel graag mee wou, inmiddels overleden).
Dat is gewoon een karretje op 2 wieltjes, met een lange hengel er aan waaraan je hem mee kunt trekken.
Als ze straks niet meer goed mee kan komen met de rest, gaat ze gewoon in de lazy bully wagon (ooit gemaakt voor een franse bulldog van een vriendin die als het warm was niet mee kon komen maar wel graag mee wou, inmiddels overleden).
Dat is gewoon een karretje op 2 wieltjes, met een lange hengel er aan waaraan je hem mee kunt trekken.
woensdag 16 oktober 2013 om 21:02
Tjonge, wat een ophef over een hondenwandelwagen.!
Ik vind het prima, liever dat een hond daarin zeikt/poept dan in het gras.
Ik had vroeguh mijn siamees altijd in zo'n hondenrugzak op de buik.(moest meneer meenemen als ik 1 nacht ging logeren elders, hij kon absoluut niet alleen zijn)
Kat blij, ik blij, en van de winkelier nooit negatieve uitspraken gehoord......integendeel.
Ik denk zo'n kar valt niet op, want iedereen denkt dat er een kind in zit:)
Ik vind het prima, liever dat een hond daarin zeikt/poept dan in het gras.
Ik had vroeguh mijn siamees altijd in zo'n hondenrugzak op de buik.(moest meneer meenemen als ik 1 nacht ging logeren elders, hij kon absoluut niet alleen zijn)
Kat blij, ik blij, en van de winkelier nooit negatieve uitspraken gehoord......integendeel.
Ik denk zo'n kar valt niet op, want iedereen denkt dat er een kind in zit:)
woensdag 16 oktober 2013 om 21:40
Ik heb ook een hondenbuggy. Ik heb hem eerst een tijdlang gebruikt voor mijn hoogbejaarde hond (17), zodat hij toch mee kon met de rest van de roedel. Kon hij stukjes wandelen en tussendoor weer een tijdje in de buggy uitrusten. Nu gebruik ik hem voor een andere hond met artrose. Hij kan mee en de rest kan toch een fikse wandeling maken. Overigens loopt de hond met artrose ook, maar als ik zie dat hij last krijgt -> hoppa de buggy in. Ik vind het een uitkomst.