De kat krabt aan mn nieuwe leren bank!
zondag 2 mei 2010 om 21:08
Hallo allemaal!
Ik ben een week geleden verhuisd.
We hebben ook een nieuwe vank gekocht en de katten krabben af en toe aan de leuning!
Heel zonde natuurlijk het was geen goedkope bank.
De krabpaal van de katten heb ik expres naast de bank gezet zodat ze van de bank afblijven, Maar dat doen ze dus niet.
Ik heb ook een spray gekocht(naam weet ik ff zo snel niet) om op je bank te sprayen zodat ze het niet doen.
Maar het helpt dus niet. heeft iemand nog een tip om dit af te leren?
nageltjes heb ik ook al geknipt dus daar ligt het niet aan
Help me please
Ik ben een week geleden verhuisd.
We hebben ook een nieuwe vank gekocht en de katten krabben af en toe aan de leuning!
Heel zonde natuurlijk het was geen goedkope bank.
De krabpaal van de katten heb ik expres naast de bank gezet zodat ze van de bank afblijven, Maar dat doen ze dus niet.
Ik heb ook een spray gekocht(naam weet ik ff zo snel niet) om op je bank te sprayen zodat ze het niet doen.
Maar het helpt dus niet. heeft iemand nog een tip om dit af te leren?
nageltjes heb ik ook al geknipt dus daar ligt het niet aan
Help me please
zondag 2 mei 2010 om 21:20

zondag 2 mei 2010 om 21:23
vergeet het maar, het is de lederlucht waar ze op af komen.
Katten en lederen meubels gaan niet samen.
Wat je zou kunnen doen is een oppompbare plantenspuit kopen en hem op een straaltje zetten en telkens als een kat je bank wil bekrabben een straaltje water in z'n nek spuiten, dan leren ze het wel, af.
Katten en lederen meubels gaan niet samen.
Wat je zou kunnen doen is een oppompbare plantenspuit kopen en hem op een straaltje zetten en telkens als een kat je bank wil bekrabben een straaltje water in z'n nek spuiten, dan leren ze het wel, af.
zondag 2 mei 2010 om 21:24
Probeer eens wat valeriaan.Verkrijgbaar bij de apotheek.
Een paar druppeltjes op de krabpaal.
Poezen vinden het heerlijk.
En zet maar een plantenspuit bij de bank, zo dat poes m niet kan zien.
Als poes aanstalten maakt, de nagels in de de leuning te zetten, pssssst even spuiten, 't liefst zo dat poes jou niet ziet!
Succes!!
Een paar druppeltjes op de krabpaal.
Poezen vinden het heerlijk.
En zet maar een plantenspuit bij de bank, zo dat poes m niet kan zien.
Als poes aanstalten maakt, de nagels in de de leuning te zetten, pssssst even spuiten, 't liefst zo dat poes jou niet ziet!
Succes!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
zondag 2 mei 2010 om 21:26
Ik heb familie die aluminiumfolie over de bank deden als ze niet in de ruimte waren. Katten schijnen er een hekel aan te hebben en komen dan niet op de bank. Na een paar maanden consequent folie over de bank was het niet meer nodig, katten bleven eraf. (Of de lederlucht was minder sterk geworden, kan ook.)
...
zondag 2 mei 2010 om 21:29
quote:Cateautje schreef op 02 mei 2010 @ 21:23:
Wat je zou kunnen doen is een oppompbare plantenspuit kopen en hem op een straaltje zetten en telkens als een kat je bank wil bekrabben een straaltje water in z'n nek spuiten, dan leren ze het wel, af.Die van mij helaas niet. Die zien de plantenspuit als een uitdaging hun kattekwaad uit te halen op een moment dat ik even niet kijk.
Wat je zou kunnen doen is een oppompbare plantenspuit kopen en hem op een straaltje zetten en telkens als een kat je bank wil bekrabben een straaltje water in z'n nek spuiten, dan leren ze het wel, af.Die van mij helaas niet. Die zien de plantenspuit als een uitdaging hun kattekwaad uit te halen op een moment dat ik even niet kijk.
zondag 2 mei 2010 om 23:26
Kijk hier eens: http://www.omaweetraad.co ... riek=diverse&label=Katten
Hier zie ik allemaal tips van geuren waar katten een hekel aan hebben.Misschien kan je één van deze stoffen op je bank smeren? Geen ammoniak uiteraard maar misschien wel mentolzalf?
En die valeriaan werkt inderdaad. Mijn kat werd altijd helemaal "gek" als ik daarvan wat op de krabpaal deed. Ging ze er overheen schuren met haar rug, kopjes geven enz...
Succes.
Hier zie ik allemaal tips van geuren waar katten een hekel aan hebben.Misschien kan je één van deze stoffen op je bank smeren? Geen ammoniak uiteraard maar misschien wel mentolzalf?
En die valeriaan werkt inderdaad. Mijn kat werd altijd helemaal "gek" als ik daarvan wat op de krabpaal deed. Ging ze er overheen schuren met haar rug, kopjes geven enz...
Succes.