De reus.
maandag 19 maart 2012 om 10:55
Prachtig is hij, majestueus, oud, een gigant
En ik haat hem, grondig.
Hij kost me mijn uitzicht, geeft alleen maar troep (heel veel, echt heel veel troep) en in mijn hele tuin is gehuld in de schaduw.
Maar ben ook bang dat er ooit een storm komt die hem op ons dak gooit.
De gemeente vind hem mooi en laat hem staan.
Ookal kan niemand, behalve wij, ervan genieten.
Heb ze tot nu te nog niet van gedachte kunnen veranderen.
Hoe kan ik dit oplossen????????
Alle oplossingen zijn welkom
En ik haat hem, grondig.
Hij kost me mijn uitzicht, geeft alleen maar troep (heel veel, echt heel veel troep) en in mijn hele tuin is gehuld in de schaduw.
Maar ben ook bang dat er ooit een storm komt die hem op ons dak gooit.
De gemeente vind hem mooi en laat hem staan.
Ookal kan niemand, behalve wij, ervan genieten.
Heb ze tot nu te nog niet van gedachte kunnen veranderen.
Hoe kan ik dit oplossen????????
Alle oplossingen zijn welkom
maandag 19 maart 2012 om 11:08
Ik neem aan dat de boom er al stond voor jij er ging wonen, dus dit kon je zien aankomen.
Dus ik zou ook kiezen voor verhuizen. En tot die tijd een goede opstalverzekering afsluiten. Al zou ik me geen zorgen maken: zo'n boom staat heel stevig, hij heeft kennelijk al heel wat stormen doorstaan en als hij er al zo lang staat, dan blijft hij echt nog wel langer overeind staan.
Dus ik zou ook kiezen voor verhuizen. En tot die tijd een goede opstalverzekering afsluiten. Al zou ik me geen zorgen maken: zo'n boom staat heel stevig, hij heeft kennelijk al heel wat stormen doorstaan en als hij er al zo lang staat, dan blijft hij echt nog wel langer overeind staan.
Spreuken 18:2
maandag 19 maart 2012 om 12:14
Staat de boom op jullie eigen grond? Dan kun je een kapvergunning aanvragen, of flink snoeien. Zo niet, dan zul je moeten wennen, of verhuizen. De 'oplossingen' die verder aangedragen worden, mogen niet (verbazingwekkend hé ) en kunnen een hele flinke boete opleveren.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
maandag 19 maart 2012 om 12:50
quote:Maja82 schreef op 19 maart 2012 @ 12:44:
De boom is ouder dan TO dus waarom zou de boom voor TO moeten wijken.
Als je er last van heb verhuis je maar / had je er niet moeten gaan wonen.
Wat wanneer degene die de natuur geschonden heeft door op de plek waar jij nu woont het huis te bouwen waarin je woont?
Mensen zijn belangrijker dan bomen. Doe nou niet net alsof dat niet zo is.
De boom is ouder dan TO dus waarom zou de boom voor TO moeten wijken.
Als je er last van heb verhuis je maar / had je er niet moeten gaan wonen.
Wat wanneer degene die de natuur geschonden heeft door op de plek waar jij nu woont het huis te bouwen waarin je woont?
Mensen zijn belangrijker dan bomen. Doe nou niet net alsof dat niet zo is.
maandag 19 maart 2012 om 12:58
Misschien vind je een antwoord in deze uitzending van de rijdende rechter.
http://www.eerstehulpbijr ... jdende-rechter/13-09-2011
http://www.eerstehulpbijr ... jdende-rechter/13-09-2011
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 19 maart 2012 om 13:58
Boom is een eik en staat niet op onze grond, 1 meter er achter.
roestige spijkers is natuurlijk een oplossing, maar niet effectief. In onze gemeente is de boete erg hoog, schijnt, maar ben er nog niet achterheen gegaan. Roundup, is ook eng, want een een dode boom valt eerder om.
En ik wil niet verhuizen, want het s wel een heel leuk huis en kost nu gewoon teveel geld.
En natuurlijk is de natuur heilig en is de boom ouder dan ik ben.
Snap ik allemaal. Is ook de reden waarom er nog geen stiekem sneetje inzit. En huis is in de winter gekocht en eerlijk is eerlijk, we hebben er niet genoeg over nagedacht.
Met de bezuinigingen is er bij ons in de gemeente flink gesnoeid in de boomsnoeiers, dus de boom wordt sinds een jaar of twee minder gesnoeid, helaas.
roestige spijkers is natuurlijk een oplossing, maar niet effectief. In onze gemeente is de boete erg hoog, schijnt, maar ben er nog niet achterheen gegaan. Roundup, is ook eng, want een een dode boom valt eerder om.
En ik wil niet verhuizen, want het s wel een heel leuk huis en kost nu gewoon teveel geld.
En natuurlijk is de natuur heilig en is de boom ouder dan ik ben.
Snap ik allemaal. Is ook de reden waarom er nog geen stiekem sneetje inzit. En huis is in de winter gekocht en eerlijk is eerlijk, we hebben er niet genoeg over nagedacht.
Met de bezuinigingen is er bij ons in de gemeente flink gesnoeid in de boomsnoeiers, dus de boom wordt sinds een jaar of twee minder gesnoeid, helaas.
maandag 19 maart 2012 om 14:32
quote:amand1969 schreef op 19 maart 2012 @ 12:50:
[...]
Wat wanneer degene die de natuur geschonden heeft door op de plek waar jij nu woont het huis te bouwen waarin je woont?
Mensen zijn belangrijker dan bomen. Doe nou niet net alsof dat niet zo is.Goh, daar ben ik het toch wel grondig mee oneens. Ze gaat niet dood van die boom ofzo. Als daar al 100 jaar een boom staat, ook toen ze het kochten, dan weegt dat imo zwaarder dan vermeend woongenot. Dat is namelijk waar je het mee moet vergelijken en niet met een mens.
[...]
Wat wanneer degene die de natuur geschonden heeft door op de plek waar jij nu woont het huis te bouwen waarin je woont?
Mensen zijn belangrijker dan bomen. Doe nou niet net alsof dat niet zo is.Goh, daar ben ik het toch wel grondig mee oneens. Ze gaat niet dood van die boom ofzo. Als daar al 100 jaar een boom staat, ook toen ze het kochten, dan weegt dat imo zwaarder dan vermeend woongenot. Dat is namelijk waar je het mee moet vergelijken en niet met een mens.