De Winter Tetteraars
zondag 16 januari 2011 om 10:12
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!
Ons 17e deel en het blijft leuk.
We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.
Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.
Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:
En de link naar ons vorige topic
Ons 17e deel en het blijft leuk.
We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.
Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.
Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:
En de link naar ons vorige topic
zondag 16 januari 2011 om 13:13
Ha Lé
Hier ook zo'n waterrat die het niet netjes houdt.
Zwart Monster roert graag door zijn water en maakt daar een enorme bende van of hij gooit zijn speelgoedmuizen erin om ze te verdrinken en er daarna weer uit te vissen.
Bij mij is ook nu de drinkfontein kapot (maarrr garantie,dus de nieuwe pomp is onderweg!! )
In de tussentijd gooit hij alle water uit de drinkbak (staat ook op een placemat met een opstaande rand)
Grrrr
Maar wat bij ons werkt is de wasbak in de badkamer vullen met water.
Dan zit hij ernaast en kan hij lekker met water spelen,roeren en drinken.
Enige nadeel is dat de spiegel altijd onder de spetters zit
Hier ook zo'n waterrat die het niet netjes houdt.
Zwart Monster roert graag door zijn water en maakt daar een enorme bende van of hij gooit zijn speelgoedmuizen erin om ze te verdrinken en er daarna weer uit te vissen.
Bij mij is ook nu de drinkfontein kapot (maarrr garantie,dus de nieuwe pomp is onderweg!! )
In de tussentijd gooit hij alle water uit de drinkbak (staat ook op een placemat met een opstaande rand)
Grrrr
Maar wat bij ons werkt is de wasbak in de badkamer vullen met water.
Dan zit hij ernaast en kan hij lekker met water spelen,roeren en drinken.
Enige nadeel is dat de spiegel altijd onder de spetters zit
zondag 16 januari 2011 om 13:34
quote:Francisca_ schreef op 16 januari 2011 @ 13:23:
Bieb, hoe is de uitloop?
hmmm,ja die is er wel..kleine korreltjes.
Maar het ruikt oké (heel neutraal) en maakt goede klonten en droogt de keutels snel uit.
Maar als die van jou bevalt wil ik die ook wel proberen.
Zoek nog een goede die door Zooplus geleverd wordt...scheelt een hoop gesleep.
Bieb, hoe is de uitloop?
hmmm,ja die is er wel..kleine korreltjes.
Maar het ruikt oké (heel neutraal) en maakt goede klonten en droogt de keutels snel uit.
Maar als die van jou bevalt wil ik die ook wel proberen.
Zoek nog een goede die door Zooplus geleverd wordt...scheelt een hoop gesleep.
zondag 16 januari 2011 om 13:44
quote:biebelien schreef op 16 januari 2011 @ 13:20:
Hoe was Boy George? (leeft die nog?)
Ik dacht dat die in het gevang zat
En ik gebruik Foetsie-Bah als kattenbakvulling. Doe ik eigenlijk al vanaf dat ik zelf katten kreeg en heb nooit de neiging gehad om te veranderen. Lekkere grove korrels en stinkt niet zo, alhoewel dat niet zo uitmaakt, omdat de bakken buiten staan , behalve 1. Die ene bak binnen is eigenlijk in de loop van de jaren gekomen, omdat er altijd wel een ouwe zieke sul bijliep, die niet meer naar buiten wilde om te plassen en te poepen. Veel mensen vinden het een nadeel van Foetsie dat het een beetje rood afgeeft op de pootjes.
Hoe was Boy George? (leeft die nog?)
Ik dacht dat die in het gevang zat
En ik gebruik Foetsie-Bah als kattenbakvulling. Doe ik eigenlijk al vanaf dat ik zelf katten kreeg en heb nooit de neiging gehad om te veranderen. Lekkere grove korrels en stinkt niet zo, alhoewel dat niet zo uitmaakt, omdat de bakken buiten staan , behalve 1. Die ene bak binnen is eigenlijk in de loop van de jaren gekomen, omdat er altijd wel een ouwe zieke sul bijliep, die niet meer naar buiten wilde om te plassen en te poepen. Veel mensen vinden het een nadeel van Foetsie dat het een beetje rood afgeeft op de pootjes.
zondag 16 januari 2011 om 13:50
Jeetje Slof, ik zie nu pas hoe mooi mevrouw Mini is.
Ik heb kattenbakkorrels van de AH. 1 doos fijn grit is 1 kattenbak. Uitloop is belachelijk. Ik heb handdoekjes voor de bakken liggen maar dat helpt nog niet echt. Ik moet er bij zeggen dat vooral Medusa een graver is. En zij moet nogal eens piesen....
Hazzie, ik ben 42, woon in Zuid Holland, samen met K, Maculata, Medusa, Morgana en Tara. Af en toe komen er hier ook nog zoon en dochter over de vloer.
Tara:
Maculata (16.5 jaar)
Morgana (16.5)
Medusa (17 of 18)
Ik heb kattenbakkorrels van de AH. 1 doos fijn grit is 1 kattenbak. Uitloop is belachelijk. Ik heb handdoekjes voor de bakken liggen maar dat helpt nog niet echt. Ik moet er bij zeggen dat vooral Medusa een graver is. En zij moet nogal eens piesen....
Hazzie, ik ben 42, woon in Zuid Holland, samen met K, Maculata, Medusa, Morgana en Tara. Af en toe komen er hier ook nog zoon en dochter over de vloer.
Tara:
Maculata (16.5 jaar)
Morgana (16.5)
Medusa (17 of 18)
zondag 16 januari 2011 om 13:52
Pants! Boy Sjors, die is toch net zo dik geworden als de zanger van the Cure . Hmm, heb nu meteen Do you really want to hurt me in mijn hoofd
Hazzie, ik ben Talkinghead (ook wel gewoon TH) en ik ben een flink eind in de 30. Sommige mensen noemen het ook wel begin 40 . Ik woon al geruime tijd samen met THman en wij zijn het personeel van 3 katten
Olivier, onze rooie kater op leeftijd (over 4 maanden wordt ie 18)
Forest, oogt stoer maar is een echte held op sokken (wordt in mei 3)
En zijn tweelingzus Faith, ze kan heel schattig kijken (deze foto is iets ouder maar zo zit ze heel vaak) maar ook echt een duiveltje zijn
Hazzie, ik ben Talkinghead (ook wel gewoon TH) en ik ben een flink eind in de 30. Sommige mensen noemen het ook wel begin 40 . Ik woon al geruime tijd samen met THman en wij zijn het personeel van 3 katten
Olivier, onze rooie kater op leeftijd (over 4 maanden wordt ie 18)
Forest, oogt stoer maar is een echte held op sokken (wordt in mei 3)
En zijn tweelingzus Faith, ze kan heel schattig kijken (deze foto is iets ouder maar zo zit ze heel vaak) maar ook echt een duiveltje zijn
zondag 16 januari 2011 om 13:57
quote:Ratteke schreef op 16 januari 2011 @ 13:50:
Is gewoon een groot zwart konijn hoor En nu ziet ze er natuurlijk niet meer zo mooi uit, met dat kapotte koppie
Oh, wat leuk, jij hebt er nog de leeftijden bijgezet. Heb ik helemaal niet aan gedacht.
Hoe is het nu met zoon en dramaqueen?
Is gewoon een groot zwart konijn hoor En nu ziet ze er natuurlijk niet meer zo mooi uit, met dat kapotte koppie
Oh, wat leuk, jij hebt er nog de leeftijden bijgezet. Heb ik helemaal niet aan gedacht.
Hoe is het nu met zoon en dramaqueen?
zondag 16 januari 2011 om 13:58
Wij hebben al jaren grit van AH, schep en schoon in een pak met iets blauws erop. Dat graaft heel fijn en er ligt dus ook altijd wel iets voor de bak, op de vloer en op de trap. Het is vrij fijn en voor zover ik het kan overzien richt het weinig schade aan als je er zelf op gaat staan (hebben een houten trap).
Deze dus, het kost ¤ 4,21 voor 6 liter en ik denk dat wij zo'n 2 - 3 pakken per 2 weken verbruiken voor 3 katten en 3 bakken.
Deze dus, het kost ¤ 4,21 voor 6 liter en ik denk dat wij zo'n 2 - 3 pakken per 2 weken verbruiken voor 3 katten en 3 bakken.
zondag 16 januari 2011 om 14:07
Slofje Olivier heeft zo'n 1x per week nog wel eens een speelmomentje en soms daag ik m ook uit om achter een snoepje of korreltje hard voer aan te rennen. Moet ie alleen oppassen om niet onder de voet gelopen te worden door die andere 2. Dit speeltje is lang favoriet geweest om naast te slapen .
Je bijkletssessie met vriendin klinkt erg gezellig en het is maar goed dat je niet naar het asiel hoefde vandaag . Maar dat zijn altijd erg leuke avondjes!
Je bijkletssessie met vriendin klinkt erg gezellig en het is maar goed dat je niet naar het asiel hoefde vandaag . Maar dat zijn altijd erg leuke avondjes!