Derde konijn erbij?
woensdag 12 juni 2019 om 23:22
Ik zou het niet doen. Als het mis gaat dan heb je 3 'losse' konijnen. Dan kan je jouw huidig koppeltje met nieuwe konijnen koppelen.
Konijnen zijn daarmee lastig, als het mis gaat zijn ze bijna niet meer opnieuw te koppelen.
Konijnen zijn daarmee lastig, als het mis gaat zijn ze bijna niet meer opnieuw te koppelen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
~ In loving memory of AnnA.
woensdag 12 juni 2019 om 23:40
donderdag 13 juni 2019 om 01:34
donderdag 13 juni 2019 om 03:46
Had je ze toen ook bij elkaar gezet of apart in een eigen ruimte? Even logeren gaat wel vaker goed, tot de 'nieuwe' begint te irriteren.Cookieholic schreef: ↑13-06-2019 01:34Ik zou het ook niet doen. Maar begrijp ik uit je post dat je ze al eerder bij elkaar hebt gehad en dat dat goed ging? Dat is best bijzonder, konijnen zijn gesteld op hun eigen territorium.
Zou verwachten dat ze elkaar de tent uitvechten. Zeker binnen in een toch beperkte ruimte..
Bij twijfel niet doen in dit soort gevallen; de twijfel die je voelt komt niet uit de lucht vallen.
Het is wel degelijk meer werk, als ze een ziekte oppikken en elkaar aansteken heb je een hogere da-rekening en als je na een half jaar moet besluiten dat ze toch weer weg moet heb je er alleen maar ellende en verdriet van gehad.
Of stel dat er een vechtpartij uitbreekt als je er niet bij bent, ze kunnen elkaar vreselijk toetakelen.
Ik zou het niet doen, je hebt nu 2 leuke diertjes, het gaat goed, houden zo!
donderdag 13 juni 2019 om 07:55
donderdag 13 juni 2019 om 08:16
Natuurlijk ga je geen nestje fokken!
Ik zou niet drie konijnen bij elkaar zetten. De kans dat dat goed gaat is niet zo groot. Als je er een of meer konijnen bij wil ga dan meteen voor een grote groep, dat gaat vaak wel goed (ik had in het verleden zes konijnen en dat ging onderling allemaal prima). Ik zou niet de dynamiek tussen je huidige stelletje gaan verstoren door er een derde bij te zetten, dat is vragen om ellende. Daarnaast vind ik dat konijnen lekker buiten horen (in een grote ren waar ze kunnen rennen en springen), en niet binnen in de hitte en de herrie.
donderdag 13 juni 2019 om 08:24
Ik zou het niet (nog eens) doen. Ik heb dit ook een keer gedaan en zoals hierboven al werd geschreven, kan het je huidig koppel verstoren. Dit is met mijn koppel gebeurd.
Uiteindelijk moest ik mijn koppel uit elkaar halen en ze allemaal op nieuw koppelen en zat ik met 4 konijnen, 2 losse koppeltjes. Was toen niet een groot probleem, maar het was ook niet mijn intentie.
Uiteindelijk moest ik mijn koppel uit elkaar halen en ze allemaal op nieuw koppelen en zat ik met 4 konijnen, 2 losse koppeltjes. Was toen niet een groot probleem, maar het was ook niet mijn intentie.
donderdag 13 juni 2019 om 09:29
donderdag 13 juni 2019 om 15:50
Welke regio woon je?Masha123 schreef: ↑13-06-2019 15:43Bedankt voor alle reacties. Het rare is dat ik niet weet waarom ik zo twijfel. Maar ik kan het inderdaad beter niet doen. Zit er wel aan te denken het konijn tijdelijk in huis te nemen, zodat ik er dan een goed baasje voor kan zoeken aangezien ze niet zo lang meer bij die kennis kan blijven. Dan is er meer tijd om te kijken naar een goede plek voor het konijn. Zoals hier genoemd is, een opvang kan natuurlijk ook. Maar die zitten al zo vol en zeker vlak voor de vakantie tijd. Het lijkt mij dus het beste eerst zelf te kijken of iemand haar wil overnemen waar ze gekoppeld kan worden. Ik weet nog niet zeker of ik dit doe hoor
De geur van een ander konijn in huis kan ook de relatie tussen je eigen konijnen verstoren.
De bedoeling is goed maar ik zou het niet doen.
donderdag 13 juni 2019 om 18:28
Een groep van 3 is onstabiel. Ruzie kan leiden tot het volledig uit elkaar vallen van de groep. Dan heb je 3 konijnen die niet meer samen kunnen.
Ik zou het alleen doen als je het niet erg vindt om eventueel 2 koppels te moeten maken als het mislukt (en je het risico dat je 3 singles krijgt aanvaardt). Dat betekent 4 konijnen en 2 leefomgeving en. Dat is best wel veel voor binnen, dus dan moet je daar wel echt ruimte voor hebben.
Ik kan ook een 3e krijgen omdat het zusje overleden is maar ik durf het niet aan. Mijn huisje is te klein voor 2 koppels en hun huidige verblijf is te krap voor 3 konijnen vind ik zelf, een groep van 3 moet echt de ruimte hebben.
Ik zou het alleen doen als je het niet erg vindt om eventueel 2 koppels te moeten maken als het mislukt (en je het risico dat je 3 singles krijgt aanvaardt). Dat betekent 4 konijnen en 2 leefomgeving en. Dat is best wel veel voor binnen, dus dan moet je daar wel echt ruimte voor hebben.
Ik kan ook een 3e krijgen omdat het zusje overleden is maar ik durf het niet aan. Mijn huisje is te klein voor 2 koppels en hun huidige verblijf is te krap voor 3 konijnen vind ik zelf, een groep van 3 moet echt de ruimte hebben.
Jij hebt geen idee waar je over praat.
zaterdag 15 juni 2019 om 16:40
OMG...
Niets te beleven aan konijnen?
Alleen als je er goed geld mee kan verdienen?
Begin aub nooit aan iets van een huisdier. Nog geen goudvis...
Nope
zondag 16 juni 2019 om 09:37
Ik heb twee konijnen buiten, en die zitten in een ruime ren met 2 binnenverblijven. Maar daar durf ik er geen bij te zetten want dan breken ze de kiet af en elkaar ook.
Maar in het verleden is het goed gegaan tussen jouw konijnen en die van haar goed gegaan. Dus je kunt het best proberen.
Op voorwaarde dat als het niet lukt, dat ze haar konijn terug neemt. Waarom wil ze het dier eigenlijk weg doen? Waarom houdt ze het niet gewoon?
Maar in het verleden is het goed gegaan tussen jouw konijnen en die van haar goed gegaan. Dus je kunt het best proberen.
Op voorwaarde dat als het niet lukt, dat ze haar konijn terug neemt. Waarom wil ze het dier eigenlijk weg doen? Waarom houdt ze het niet gewoon?