Dichte keuken, saaie woonkamer

31-08-2017 12:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijd ben ik ontevreden over mijn woonkamer. Ik heb een aparte keuken waar de eettafel staat. In mijn woonkamer heb ik een grote hoekbank en wat kasten staan. Ik mis de sfeer in de woonkamer. Liefst had ik gewoon een open keuken bij nader inzien zodat ik een grote eettafel kan plaatsen waar je ook gezellig met vrienden aan kan zitten. Nu is het vaak in de keuken zitten en dat is het toch net niet. Zeker met spelletjes spelen of iets.

Wie heeft er ook een apart woonkamer? En heb je daar een eettafel in staan? En dan in de keuken zelf ook nog?
Ik zit zelf te denken een ronde eettafel in de woonkamer te plaatsen. het zou wel kunnen qua ruimte de vraag is alleen of het niet te propperig wordt allemaal dan.
Ben dus op zoek naar tips of ervaringen van mensen met een aparte woonkamer en keuken.
Mijn woonkamer is ongeveer 12 meter diep en 5 meter breed.
Alle reacties Link kopieren
thx voor de reacties.

Ik kan inderdaad de keukentafel in de woonkamer zetten. Heb ik laatst een keer gedaan nou ja laatst met Pasen. Maar die tafel is dan weer echt te groot en ik denk dat ik dan voor in de kamer voor een ronde ga.

Het uittekenen is een goed plan maar ik ben er en slecht in en dan nog kan ik het moeilijk inschatten haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een dichte keuken en een woonkamer van 30m2 (de helft van jou dus)
Ik het een eettafel van 180*70cm in m'n woonkamer staan en dat past gewoon, wordt niet propperig
Dus, teken je woonkamer op schaal op een vel papier en knip dan je bank, stoelen, kasten en eettafel (ook op schaal natuurlijk) uit en ga daar mee aan de slag. Je zal zien dat dat best gaat lukken, met die afmetingen die jij hebt.
Succes
Alle reacties Link kopieren
watervrouwtje1980 schreef:
31-08-2017 13:22


Het uittekenen is een goed plan maar ik ben er en slecht in en dan nog kan ik het moeilijk inschatten haha.
daarom moet je de hoogte in.
Heb je niet een kampeertafel (te leen?)
Ik ben juist super blij met mijn open keuken. En stinken naar eten? Echt nooit last van; en nee niet omdat ik het gewend ben, gasten vinden ons huis juist altijd zo fijn schoon en fris :) kwestie van een goede afzuigkap en alles lekker laten luchten. Ik vind het juist gezellig om contact met iedereen te kunnen hebben wanneer ik aan het koken ben.. maar iedereen zo zijn smaak gelukkig.
En ontopic; het maken van een 'faketafel' vind ik wel een goede tip.. qua afmeting lijkt het wel groot genoeg (afhankelijk wat he erin hebt staan natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Ja goed plan ik ga een fake tafel maken met stoelen! Mooi klusje voor de zaterdag! zal wel ff fotootje plaatsen.

iig bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
12 bij 5 dat moet wel passen (leefde ik tot met man en twee kinderen op 11*5).

Nu eetkeuken met grote tafel, en in de aparte woonkamer heb ik een klein houten bankje met kussen gemaakt aan een boekenkast vast. Daarbij een ronde tafel van 110 cm doorsnee en een paar kleine cafestoelen. Tapijt eronder. Zo is het meer een lees/speeltafel dan den losse eettafel in de ruimte.

Zoek maar op pinterest op 'bench table nook' ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
31-08-2017 12:40
Een woonkamer van 12 bij 5 en dan vraag je je af of daar een eettafel bij in kan?! De gemiddelde Nederlandse woonkamer is 7 bij 4...en daar moet de eettafel bij in omdat er in de keuken geen plaats voor is.
Dit idd. ik snap dat je sfeer mist in zo'n balzaal :-D
Mijn woonkamer is 10 bij 5 en ik heb ook een grote hoekbank, en een eettafel van 3 meter. Echt heerlijk vind ik mijn eethoek met aan een kant een bank tegen de muur en aan de andere kant 4 stoelen. ik zit er iedere dag en vaker dan op de hoekbank. En het past makkelijk in de kamer.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fijne leef keuken met 6 persoons tafel.
De keuken is half open. Zodat je wel de gezelligheid hebt van beide kanten (keuken en kamer). Onze kamer gaat 4 treden omlaag. En als we om het hoekje zitten. S avonds bijVoorbeeld, zitten we toch niet de keuken in te kijken.
Alle reacties Link kopieren
@ daenerys79
Wat een leuk idee inderdaad een bank tegen de muur en dan 4 stoelen bij mij zullen dan dan 2 stoelen worden denk ik. Heb je eventueel een foto er van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven