Die verdraaide T-shirts toch altijd...

03-10-2010 18:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een nieuw T-shirt, net twee keer gewassen (en in de droger gedroogd) en het is verdraaid, dus de zijnaden lopen niet meer recht naar beneden, maar schuin naar voren en naar achteren...

Komt dat nou door de wasmachine, de droger of door de stof van het shirt? Ik heb dit echt zo vaak! Irritant zeg...

Wie herkent het?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Dat is gewoon de slechte kwaliteit van de stof en op een foute manier in elkaar gezet. Jammer de bammer.
Waarschijnlijk slechte kwalitiet.

Maar veel t-shirts mogen/kunnen niet in de wasmachine. Als ik de etiketten lees.
Life is what happens to you while you are busy making other plans.
Van de H&M?
H&M is sowieso altijd vaak scheef gestikt.

En shirts in de droger zou ik gewoon niet doen, dat vermindert de houdbaarheid aanzienlijk
Goedkope shirts. Ik heb het zelf ook altijd, vooral met die van H&M inderdaad. Gelukkig zie je er niets meer van zodra je het aan hebt, dus ik vind het geen ramp. Een spijkerbroek met een draaipijp vind ik veel irritanter.
Komt omdat de stof scheef onder het patroon heeft gelegen, doe je niets aan.

Of terug brengen en geld terug vragen.

Zelfs als je em niet in de droger had gedaan was ie scheef geworden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als een t-shirt gedraaid is dan is het vooral erg rot strijken.
Aan goedkoop hoeft het niet te liggen.

Ik heb een t-shirt van de Aldi. En die blijft prima in model. (Gaat niet in de droger, want die heb ik niet tot mijn beschikking)

Twee voor 5 euro, dus bijna voor niks.
Ik dacht ook meteen H&M.

helemaal icm loslatende naadjes..
quote:Kikkerrr schreef op 03 oktober 2010 @ 18:38:

Als een t-shirt gedraaid is dan is het vooral erg rot strijken.Strijken is sowieso rot, daarom doe ik dat nooit.
Een T-shirt strijken?

Waarom zou je dat doen? Vind je strijken leuk dan?
Dit zijn niet altijd goedkope shirts. Ik heb ook dure shirts van replay of CK die lelijk scheef zijn gestikt. Het heeft met het uitknippen van de stof te maken. Soms liggen de lappen niet goed recht oonder het patroon en dan wordt er scheef geknpit waardoor de hele pasvorm niet meer klopt.

En ik strijk ook t-shirts, en het is echt niet m'n hobby. Ik heb een hekel aan gekreukte kleding.
Oh ik zie dat ik mosterd ben
Ik hang mijn shirts gewoon rechtstreeks uit de wasmachine op een kledinghanger en laat ze zo opdrogen, geen kreukels te zien zo, dan hoeft er niets gestreken te worden.
De kreukels gaan er wel uit als ik de kleding draag.

Je zou mijn kledingkast eens moeten zien. Laat ik het makkelijk zeggen kleding opvouwen is niet mijn sterkste kant.
heb dat ook zovaak, dacht altijd dat ik ze gewoon zo gekocht had, dat het "hoorde" (nouja, hoorde..).

Nooit bij stil gestaan dat het misschien aan het wassen en/of drogen kon liggen, hahaha

Maar idd, strijkt beroerd, maar eenmaal aan zie je er niets van.
Het komt door het wassen, en niet door de droger. ik heb nl geen droger en tóch soms scheve shirts. Van alle soorten merken overigens, Hennes, Kuyichi, Gsus, DKNY, Hema, noem maar op... margoed daar heb je niks aan natuurlijk
Bedankt voor de reacties! Ik heb dit jaargetijde toevallig veel shirts van de Hema waar het me bij opviel. Maar het gebeurt me ook wel bij Esprit shirts of bij andere 'merken'.

Bij het strijken heb ik er nauwelijks last van, want dat probeer ik zo weinig mogelijk te doen.

Alleen bij het vouwen alleen al is het gewoon rottig.

Nou ja, niet wassen is ook geen oplossing, dus ik moet er maar wat meer aan wennen. Ben blij dat ik niet de enige ben.
Nou Gamuza, ik denk dat het aan de Hema ligt. Ik heb daar eens een keer een joggingbroek gekocht, echt niet overdreven, die was zo scheef dat aan de onderkant de naad van de buitenkant naar binnen viel zeg maar, dus de naad liep helemaal schuin over m'n been. Geen gezicht natuurlijk.

Ik heb geen droger trouwens.
Het ligt aan de stof en het stikken.

Voor T-shirts wordt voornamelijk gebruik gemaakt van rondbreisels. Deze stof is daarom uit zichzelf nooit helemaal recht, eigenlijk is het een lange spiraal van breisteken.

In tegenstelling tot geweven stoffen die altijd plat zijn en een haakse schering en inslag hebben.

Vandaar dat het bij t-shirtstof (en ander rondgebreide stof) er een kans bestaat dat het scheef trekt.
Ah, thanks, banaanaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven