Die verdraaide T-shirts toch altijd...
zondag 3 oktober 2010 om 18:18
Ik heb net een nieuw T-shirt, net twee keer gewassen (en in de droger gedroogd) en het is verdraaid, dus de zijnaden lopen niet meer recht naar beneden, maar schuin naar voren en naar achteren...
Komt dat nou door de wasmachine, de droger of door de stof van het shirt? Ik heb dit echt zo vaak! Irritant zeg...
Wie herkent het?
Komt dat nou door de wasmachine, de droger of door de stof van het shirt? Ik heb dit echt zo vaak! Irritant zeg...
Wie herkent het?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
zondag 3 oktober 2010 om 18:41
zondag 3 oktober 2010 om 19:00
Dit zijn niet altijd goedkope shirts. Ik heb ook dure shirts van replay of CK die lelijk scheef zijn gestikt. Het heeft met het uitknippen van de stof te maken. Soms liggen de lappen niet goed recht oonder het patroon en dan wordt er scheef geknpit waardoor de hele pasvorm niet meer klopt.
En ik strijk ook t-shirts, en het is echt niet m'n hobby. Ik heb een hekel aan gekreukte kleding.
En ik strijk ook t-shirts, en het is echt niet m'n hobby. Ik heb een hekel aan gekreukte kleding.
zondag 3 oktober 2010 om 19:42
Bedankt voor de reacties! Ik heb dit jaargetijde toevallig veel shirts van de Hema waar het me bij opviel. Maar het gebeurt me ook wel bij Esprit shirts of bij andere 'merken'.
Bij het strijken heb ik er nauwelijks last van, want dat probeer ik zo weinig mogelijk te doen.
Alleen bij het vouwen alleen al is het gewoon rottig.
Nou ja, niet wassen is ook geen oplossing, dus ik moet er maar wat meer aan wennen. Ben blij dat ik niet de enige ben.
Bij het strijken heb ik er nauwelijks last van, want dat probeer ik zo weinig mogelijk te doen.
Alleen bij het vouwen alleen al is het gewoon rottig.
Nou ja, niet wassen is ook geen oplossing, dus ik moet er maar wat meer aan wennen. Ben blij dat ik niet de enige ben.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
maandag 4 oktober 2010 om 08:56
Nou Gamuza, ik denk dat het aan de Hema ligt. Ik heb daar eens een keer een joggingbroek gekocht, echt niet overdreven, die was zo scheef dat aan de onderkant de naad van de buitenkant naar binnen viel zeg maar, dus de naad liep helemaal schuin over m'n been. Geen gezicht natuurlijk.
Ik heb geen droger trouwens.
Ik heb geen droger trouwens.
maandag 4 oktober 2010 om 09:12
Het ligt aan de stof en het stikken.
Voor T-shirts wordt voornamelijk gebruik gemaakt van rondbreisels. Deze stof is daarom uit zichzelf nooit helemaal recht, eigenlijk is het een lange spiraal van breisteken.
In tegenstelling tot geweven stoffen die altijd plat zijn en een haakse schering en inslag hebben.
Vandaar dat het bij t-shirtstof (en ander rondgebreide stof) er een kans bestaat dat het scheef trekt.
Voor T-shirts wordt voornamelijk gebruik gemaakt van rondbreisels. Deze stof is daarom uit zichzelf nooit helemaal recht, eigenlijk is het een lange spiraal van breisteken.
In tegenstelling tot geweven stoffen die altijd plat zijn en een haakse schering en inslag hebben.
Vandaar dat het bij t-shirtstof (en ander rondgebreide stof) er een kans bestaat dat het scheef trekt.