Diepvries ontdooit vanzelf?

14-09-2009 08:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vanmorgen de keuken in en daar bleek dat mijn diepvries besloten had zichzelf te ontdooien.. Grote plas water en ik kan alles weggooien.

De diepvries is onderdeel van een koel-vriescombi en de koelkast doet het nog gewoon. Nou is het wel zo dat ik gisteren de koelkast wat lager heb gezet vanwege ijsvorming achterin. Kan dit de oorzaak zijn? Of weet iemand hoe het anders kan?

(ik hoop natuurlijk op een reactie waaruit blijkt dat ik niet een hele nieuwe combi hoef te kopen.. )
Heeft de deur goed dichtgezeten? Had ik hier laatst aan de hand, had de deur op een kiertje gestaan en was die gaan ontdooien.

Je zou eens in de gebruiksaanwijzing (of op internet) kunnen kijken of de termostaat van de diepvries gekoppeld is aan de koelkast.
RTFM zoals ze in computerkringen zeggen....

(read the fucking manual!)

ik heb zelf in de koelkast een extra knopje zitten voor snelvriezen.

dat knopje raak ik geregeld per ongeluk aan.

heb jij misschien ook zo'n knopje ergens die precies het omgekeerde doet?
Heb het boekje niet, niet eerste eigenaar van dit huis.

Maar kan wel ff op internet zoeken idd. Deur zat goed dicht.
Was alles ontdooid in 1 nacht tijd terwijl de deur dicht zat? Apart.....alle bevroren spullen kunnen meestal wel zo'n nacht overleven, zeker vlees e.d.
Vlees kun je ook nog allemaal bakken en terug in de diepvries stoppen, dan hoef je het niet weg te gooien.
Heeft het apparaat TWEE stekkers, dan heeft het TWEE motoren en kan je ze apart van elkaar ontdooien/uitzetten.

Is dit niet zo dan zou je in principe de gehele combi uitmoeten zetten wil je de vriezer ontdooien.

Omdat bij jou de ijskast het wel doet denk ik dat het apart zit (dus twee motoren). Mocht je vriesgedeelte echt stuk zijn wordt het toch lastig om alleen dat deel te vervangen.
Als je mijn koelkast zachter zet (omdat ie gaat vriezen ofzo) wil de vriezer ook zachter en gaat dan soms dooien. Tsja oud ding, kwestie van evenwicht vinden. Gaat nu al een hele tijd goed
quote:Sarah Scott schreef op 14 september 2009 @ 08:31:

Was alles ontdooid in 1 nacht tijd terwijl de deur dicht zat? Apart.....alle bevroren spullen kunnen meestal wel zo'n nacht overleven, zeker vlees e.d.Alles was niet volledig ontdooid nee.. Maar weet natuurlijk niet of het pas vannacht begonnen is, misschien ook wel eerder gisteren ofzo. Merkte het pas vanmorgen door plas water.
quote:happymom schreef op 14 september 2009 @ 08:53:

Heeft het apparaat TWEE stekkers, dan heeft het TWEE motoren en kan je ze apart van elkaar ontdooien/uitzetten.

Is dit niet zo dan zou je in principe de gehele combi uitmoeten zetten wil je de vriezer ontdooien.

Omdat bij jou de ijskast het wel doet denk ik dat het apart zit (dus twee motoren). Mocht je vriesgedeelte echt stuk zijn wordt het toch lastig om alleen dat deel te vervangen.Hoe kom ik er achter of er 1 of 2 motoren inzitten? (het is een inbouw). Kan niet vinden wat het type is. Heb nog net het woordje Bosch gevonden in de koelkast maar nergens een nummer ofzo.
Ergens een kastje/lade naast je ijskast kijken of je daar toevallig de stekker ziet. Anders de plint van de keuken verwijderen en kijken of je daar de stekker ziet.

Nergens in je koelast een sticker met daarop de nummers (misschien ergens terhoogte van je lampje (koelkast)

Succes
Heb m uitgezet, schoongemaakt en nu weer aangezet en hij lijkt het zowaar te doen... Even de thermometer in de gaten houden of het echt zo is.

Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven