diepvries

29-03-2014 17:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag diepvries lekker schoongemaakt.

maar hoe deel je hem zo overzichtelijk en goed in?

welk product leg je in welke lade?

iemand tips?
Nou, dat lijkt me geen hogere huishoudkunde

Doe gewoon wat je handig lijkt en als het niet bevalt deel je het anders in.

Ik heb een broodla, een groentela en een la voor de rest.
Ik leg soort bij soort. La voor vlees, la voor brood, la voor snacks, la voor ijs en la voor bakjes kliekjes. En dan nog 1 la voor overige dingen
Ik heb normaal gesproken brood in de onderste la. In het midden ijsjes en diepvriesfriet e.d. en bovenin vierkante pakken (groente of snacks). Normaal gesproken dus, want nu is een of andere 14-jarige onverlaat op het idee gekomen om een grote doos met druiven in de vriezer te leggen, waardoor mijn brood er niet meer bij paste en ik alles moest herschikken.
Gewoon zo het er in past. Ik kijk daarbij niet naar productsoort, maar naar formaat van de doosjes/zakjes.
Ik heb een diepvriesgroente-la, een brood- en gebak-la, een gemengde la, een kant- en klaar maaltijdenla en een la voor zelfgemaakte producten.

Dat is de basis. Maar in de praktijk komt er bijvoorbeeld gebak terecht in de groentela als daar een open plek is.

Na een poos wordt het wel weer opnieuw geordend.

Ik gebruik diepvrieszakken. Helaas zijn die nieuwe blauw. Ik gebruik zip-zakken om kleinere verpakkingen bij erkaar te houden. Die zipzakken kunnen hergebruikt worden en blijven altijd achter in de vriezer (ook leeg).
Als twee gerechten erg op elkaar lijken doe ik om het ene soort twee stripjes i.p.v. één om ze te onderscheiden. De datum zit ongeveer in mijn hoofd.
Redelijk overzichtelijk, bovenin ijs en voorvriezen, daaronder vlees, dan zijn er twee smalle lades voor brood met daarboven twee platte lades voor ijsklontjes, daaronder vis, daaronder groenten, daaronder maaltijden die ik zelf invries en onderin diversen, o.a. koelelementjes. Er verdwaalt weleens iets als er een lade te vol zit.
verba volant, scripta manent.
Ik heb het op de lade gezet wat er zo ongeveer in zit.

Bovenste la snelvriezen en ijs, daarna brood en bladerdeeg, pasta.

Een voor vegetarisch spul. een voor vlees, twee voor groente en fruit en een overig.
Ik heb allen een vriesvak in mijn koelkast. Dat is zo klein, daar kan je niet eens iets in rangschikken.
Ik heb 3 lades. In een la zit iig al het brood, en als er nog ruimte over is nog wat bakjes met ingevroren maaltijden. Lade twee zit helemaal vol met ingevroren porties ovenschotels/lasagnes etc. Lade drie is voor losse stukjes vlees en overige rommeldingetjes (bladerdeeg etc).
in de bovenste la zit brood, de tweede la groenten en kliekjes en in de onderste (kleinste) la bewaren we vlees en snacks.

Het brood zit bovenin omdat we die lade het meest gebruiken, de onderste la is het kleinst, dus daar passen geen tupperware bakjes in.

Dit is dus voor ons het meest logisch vanaf het begin en heb er nooit aan gedacht hier iets aan te veranderen.
Alles ligt gewoon lekker door elkaar.
Vriezer zonder laden wel net zo makkelijk en zuiniger
hier ook een la voor brood, een la voor "bevroren gekocht", een la voor "zelf ingevroren" (in zakjes, schrijf erop wat erin zit en welke datum, en hoeveel porties ongeveer), een overige voor als een van de andere 3 vol zit, en een hele dunne voor ijsblokjes enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven