Dingen die je een andere naam geeft

27-10-2021 19:00 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een gesprek met een vriendin. Ik noem dingen vaak standaard anders dan ze heten. De waterkoker bijvoorbeeld. Die gebruiken we alleen voor thee dus ‘heet’ dat ding hier thuis het ‘thee apparaat’. Als in ‘schat, kun jij het theeapparaat even een zwengel geven voor me?’

Gebruiken jullie andere namen voor alledaagse dingen?
Alle reacties Link kopieren
De afstandsbediening is hier "het kaske" of "het bakske".
(En is standaard altijd verdwenen als je hem nodig hebt :-D.)

En tot ergernis van man heb ik een ijskas ipv een koelkast.

Ik eet overigens geen komkommers maar kwamkwammers.
En geraspte kaas is hier snipperkaas. Ik zet het zo ook op 't boodschappenlijstje.


Ik ben sowieso Vlaamse, dus waarschijnlijk heb ik nog een resem aan "vreemde" woorden.

Ik drink sowieso geen kop koffie, maar een tas koffie.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
De buggy heet de Broem, omdat ik "broem broem broem!" heb gezegd tijdens het allereerste ritje...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Afstandsbediening = knoppendoos 😬
Alle reacties Link kopieren
Chorizo = gore zooi ☺️
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto ( Suzuki)…kom, we gaan in de “ zoek”, ik ben met de “zoek”
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto heet de kanarie.
Alle reacties Link kopieren
Frituurpan=spetterpan
Onze katten = dikke Willen, dikke, spekkie, stink kat.
Theelepel=roersel
Alle reacties Link kopieren
Kippenvel = mierentietjes
Komkommer = krommekommer (omdat ik ze vaak in afwijkende vorm koop op de markt, want goedkoper)
Onderbroek = reetskeet
Jurk = huus (deze en deze hierboven omdat m'n moeder dat als klein meisje zo noemde)
Kapot = oeriewiepoeriewie
Pannenkoeken = oeheboehebah
Afstandsbediening voor het rolluik op m'n werk = pieper
Aardbeien = aarrebeijen

En vast nog veel meer, maar die zijn voor mij zo vanzelfsprekend dat ik er nu niet opkom.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, vroeger heette de afstandsbediening niet alleen het piepertje, maar mijn vader ging altijd piepers jassen (aardappelen schillen) en naar de tempel (de kerk).
Alle reacties Link kopieren
mijn telefoon opladen = aan het infuus leggen
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
27-10-2021 22:13
mijn telefoon opladen = aan het infuus leggen
Wij moeten dan aan het snoer. Niet het apparaat, maar wij/ik.
Alle reacties Link kopieren
Robot stofzuiger = robo-sucky
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
27-10-2021 19:13
Herkenbaar we hebben er vijf met prachtige namen. Maar in het dagelijkse leven heten ze: de bosaap, die bolle, de rooie, de maffioso en de adhder.

:rofl: die van ons had als bijnaam 'dikzak' (was 'ie niet) of Spike; in de zomer koelde ik hem vaak af door met een natte doek over zijn vacht heen te gaan en plukjes te maken.

Nu twee kittens die allebei een eigen naam hebben maar gezamenlijk spreek ik ze vaak aan met 'boefjes', 'stelletje ratten' of 'monsters'.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook wel een paar: kwamkwammer ipv komkommer, zeetakje ipv theezakje, klikker voor de afstandsbediening van de klik-aan-klik-uit schakelaars, koele kast ipv koelkast, kastje voor de afstandsbediening van de apple TV. En het woord unit wordt te pas en te onpas gebruikt, gelukkig blijven we elkaar begrijpen! Zijn we aan het koken dan kan het de oven, kookplaat, waterkoker, etc zijn… :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter noemen wij hier de ‘huiself’ omdat ze standaard vindt dat ze teveel in huis moet meehelpen. We maken grapjes als ze weer eens moeilijk doet over een verzoek als “wil je even de afwas uit je kamer brengen, de vaatwasser gaat zo aan” als ze dan zucht en klaagt roepen we naar elkaar “geef haar geen sok!!” en dan worden we getrakteerd op rollende ogen.
Alle reacties Link kopieren
amby schreef:
27-10-2021 22:20
Robot stofzuiger = robo-sucky
Die heet hier Charles. :mrgreen: en de Dyson Charlene.
Alle reacties Link kopieren
amby schreef:
27-10-2021 22:20
Robot stofzuiger = robo-sucky
Die van ons Karel
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
27-10-2021 22:27
Die heet hier Charles. :mrgreen: en de Dyson Charlene.
Hee de mijne ook :high5:

Sowieso krijgen alle auto’s en grotere apparaten een naam. De katten en het kind worden dan weer vrijwel nooit bij hun naam genoemd :-D
Alle reacties Link kopieren
De auto heet hier wrak-to omdat er altijd wel iets aan mankeert. Chocomel heet chokie, hagelslag is muizenstrontjes.
Poezen/katten noem ik poezel, ik heb ze zelf niet dus dat is de standaard begroeting voor de buurtkatten. De middagsnack noemen we een drie-uurtje.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Mijn afstandsbediening heet ' de zapper'.
Alle reacties Link kopieren
De zappie = afstandsbediening
Poppie = dochter (Als baby zeiden veel mensen wat een poppetje)
Alle knuffels in huis hebben namen, waarbij alle beren Ted heten (grote Ted, kleine Ted, andere Ted) behalve mister brown.
Soms is er iemand moppie = mopperig/ grumpy.
Als mensen dochter vragen wat haar hobby is : ik zit op ABC (naam van de club waaruit niet blijkt wat voor sport dat is).
Alle reacties Link kopieren
Hier staat regelmatig 'accuzuur' of 'slootwater' op het boodschappenlijstje. Man drinkt extra dark roast, dat spul waar maar mijn bescheiden mening de bodem van uit je maag valt. Ik drink fatsoenlijke, milde koffie. De beschrijvingen weerspiegelen hoe we over elkaars koffie denken.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer onze vogel los vliegt en ergens heeft gepoept noemen we dat punkepoep (hij heet punkyboy).

Mijn zoon was lang geleden op zoek naar het kistje waarin we onze medicijnen bewaren maar wist als peutertje niet goed uit te leggen wat hij bedoelde....
Na diverse pogingen noemde hij het supergefrustreerd 'de doos met de ziektes'. Zo heet ie sindsdien.

Mijn zoon vroeg altijd naar het weer een heet hier piet Paulusma.

Chipolata worstjes noemen we paardepiemels.
Toyota Starlet is de slet
Ford fiesta Ford feest
Televisie is hier de teletyfus
Afstandsbediening de affiebediennie...
janena wijzigde dit bericht op 27-10-2021 23:30
24.50% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
27-10-2021 21:06
Ikea-meubels spreek ik ook aan met hun naam. ‘Heb jij Beckvam gezien?’
Dit sowieso. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
De frituurpan heet vuurpan

Een rijstewafel heet een popcornkoek

(Zo noemde mijn kinderen het toen ze nog kleiner waren en dat hebben we erin gehouden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven