Maar allebei hebben ze heel ander blad. En ook niet van die jonge scheuten zoals jij op je foto's hebt. Conclusie: Wilde wingerd met een ander witbloeiende plant kamperfoelie er doorheen.
Shit, nu wil ik niet alleen een tuin, maar ook een wingerd.
Anoniem_110766
zondag 22 augustus 2010 om 16:44
@Paque tip: snoei hem in t voorjaar tot de grond af (liefst net na de vorstperiode, anders is het te laat). Zo groeit ie slechts 1 seizoen en kan je het binnen de perken houden. Bovendien wordt de schade aan je voegwerk niet zo groot.
Mijn buurman doet het zo al jaaaaren, aan 1 kant van zijn huis. Gaat heel goed! Snoeien is wel ff flink wat werk, maar tis wel beter.
Sarah, kan jouw buurman even langs gaan bij mijn buurman? Mijn buren hebben ook van die leuke wingerd. overgroeit mijn lekkere bramen en mijn mooie clematissen helemaal
Anoniem_110766
zondag 22 augustus 2010 om 16:53
Gewoon zelf snoeien! (Of stiekem wat eeh zoutzuur over de schutting)
Haha, ja dat heb ik gedaan, kliko was meteen vol. Geloof alleen niet dat het heel onopvallend was Zoutzuur bewaar ik denk ik voor hun bamboe, ook zo'n leuke plant
ik snoei mijn wingerd hooguit 1 keer in de drie jaar, en zeker niet tot de bodem. Zonde want in het voorjaar broeden de vogels erin.
Wingerd tast het voegwerk niet aanWingerd is wel slecht voor je muren. Het neemt namelijk via de zuignapjes kalk op. En dat verzwakt. Wel veel minder schadelijk dat klimop, dat wel. Maar volgens mij maakt het niet veel uit in dit geval, want bij TO groeit hij tegen een schutting.