Do's and don'ts bij een nieuwe keuken

21-02-2024 19:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen een afspraak in een showroom van een keukenzaak (niet vanuit de Mandemakersbende). Eerlijke prijs, goede kwaliteit, goede ervaringen gehoord. Inmiddels een hoop te kiezen: afzuiger in fornuis of erboven, inbouwapparatuur, cooker etc. Graag hoor ik ervaringen. Wat is top en wat is nop?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe keuken van Kvik.

Wij vonden het volgende belangrijk:
-lades in de onderkasten
-caroussel voor hoekkast voor de pannen
-verzonken gootsteen.
-aluminium (Bokwerk) achterwand.
-apparatuur met label A of hoger als dat mogelijk was.
-goede verlichting onder de bovenkastjes
-inductieplaat 5 zones, 3 fasen (meterkast is aangepast, moest tochal ivm zonnepanelen).

Let goed op hoogte van je werkblad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op basis van je vraag, en niet op de eerder gegeven antwoorden:

Top vind ik onze Le Mans kast (hoekkeuken) ipv carrousel, onze kraan met ingebouwde 'slang' zodat ik alle hoekjes kan uitspoelen, en onze naadloze spoelbak.

Wat ik mis/anders zou doen is koken op inductie ipv gas, vooral vanwege de schoonmaak. Wij hebben een kleine keuken en ivm extra werkoppervlak gekozen voor een koelkast onder het werkblad, waardeloos. Ik zie niet wat er op de bovenste plank ligt en de groente'lades' zijn nagenoeg onbruikbaar. Dubbele spoelbak past qua ruimte nu niet maar zou ik graag willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-02-2024 11:10
wij hebben ook natuursteen (belgisch hardsteen) enige waar ik me wel wat op verkeken heb, is hoe voorzichtig je met zuur moet zijn.
Ze hadden gewaarschuwd hoor. Maar dat een spetter yoghurt al vlekt, had ik me niet gerealiseerd
(tuurlijk, je kunt het wegpoetsen, maar dat is best flink poetsen)
Ik heb hier een klein stukje van in de badkamer, en vind het een drama op plekken waar ook veel water komt. Kalkvlekken, en inderdaad extreem voorzichtig zijn met schoonmaken, heel even een sponsje met iets er op bijt al uit. Zou het echt nooit aanraden in keuken/badkamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
22-02-2024 16:21
Ik heb hier een klein stukje van in de badkamer, en vind het een drama op plekken waar ook veel water komt. Kalkvlekken, en inderdaad extreem voorzichtig zijn met schoonmaken, heel even een sponsje met iets er op bijt al uit. Zou het echt nooit aanraden in keuken/badkamer.
hmm, kalk zie je niet
We hebben een steen soort, waar al "aders" enzo doorheen lopen
het is alleen zuur, dat doffe plekken maakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
21-02-2024 21:23
Ik beloof dat ik geen aandelen heb, maar: Ekelhoff in Nordhorn. Onze halve familie en vriendenkring heeft daar inmiddels een keuken van en iedereen is onverdeeld enthousiast.
Plus 1
In Corona tijd via internet en telefoon keuken besteld, super service en goede kwaliteit voor een enorm scherpe prijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar scheelt Duitsland nu echt heel erg met een DB keukens die ook met scherpe prijzen werken? Daar kun je niet onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de folder van Ekelhoff opgevraagd en nu denk ik er toch over om ritje Duitsland ervoor te maken

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven