Do's and don'ts bij een nieuwe keuken

21-02-2024 19:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen een afspraak in een showroom van een keukenzaak (niet vanuit de Mandemakersbende). Eerlijke prijs, goede kwaliteit, goede ervaringen gehoord. Inmiddels een hoop te kiezen: afzuiger in fornuis of erboven, inbouwapparatuur, cooker etc. Graag hoor ik ervaringen. Wat is top en wat is nop?
Alle reacties Link kopieren Quote
TVP want volgend jaar een nieuwe keuken.

Maar... wat is er mis met bovenkastjes? Waarom willen we die niet?
en waar moet ik dan mijn hoofd tegenaan leunen tijdens het snijden van de groenten als ik geen bovenkastjes heb?
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
21-02-2024 20:41
Een Quooker vind ik echt weggegooid geld. Iets van 2000 euro zo een ding? Kennis heeft er eentje, maar gebruikt hem alleen om thee te zetten.
Lijkt vooral een status dingetje.
Oh nee ik vind hem echt ideaal. We gebruiken hem als mengkraan, voor instant kokend water met koken, thee drinken, flessen maken voor ons kindje. Zou niet meer zonder willen!

Verder hebben wij gekozen voor een grote koelkast en grote vriezer. Je moet er de ruimte voor hebben maar ik vind het echt super fijn. Nooit meer gebrek aan ruimte. Verder hou ik van ons natuursteen blad waar je gewoon een hete pan oid op kan zetten.

Mocht je nog willen shoppen; ga naar Duitsland. Echt vele malen goedkoper dan in Nederland.
Onze toppers: afzuiger in de kookplaat, twee oven/combimagnetrons en de quooker (van een b-merk)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
21-02-2024 21:00

Mocht je nog willen shoppen; ga naar Duitsland. Echt vele malen goedkoper dan in Nederland.
Heb je dan ook nog rips voor specifieke Duitse Winkels?
Alle reacties Link kopieren Quote
We drinken geen thee dus dat was voor ons de reden om geen quooker te nemen. Tot nu toe geen spijt van. De snelkook functie op de inductie heeft water echt in no time aan de kook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
21-02-2024 21:15
Heb je dan ook nog rips voor specifieke Duitse Winkels?
Ik beloof dat ik geen aandelen heb, maar: Ekelhoff in Nordhorn. Onze halve familie en vriendenkring heeft daar inmiddels een keuken van en iedereen is onverdeeld enthousiast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flop:
- vaatwasser naast de muur, altijd spetters en vlekken op de muur.
- vierkante gootsteen van steen, hoekjes worden echt goor en zijn lastig te poetsen.

Top:
- natuursteen aanrechtblad waar hete pannen gewoon meteen op kunnen staan.
- vooral veel lades in plaats van kastjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
- Wij nemen een dieper aanrecht, 70 ipv 60 cm.
- Voldoende vriezerruimte.
- Degelijk hout voor de kastjes wat lang meegaat
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
21-02-2024 20:41
Een Quooker vind ik echt weggegooid geld. Iets van 2000 euro zo een ding? Kennis heeft er eentje, maar gebruikt hem alleen om thee te zetten.
Lijkt vooral een status dingetje.
Ik vind dat ook. Onlangs een nieuwe keuken uitgezocht. Quooker is idd gelijk 1500-2000 euro erbij. Met een beetje goede keukenboiler heb je ook snel warm water. Theewater gaat ook snel in de magnetron bijv. Of gewoon een ouderwetse fluitketel ;-D
Only dead fish go with the flow
Bbubbels schreef:
21-02-2024 21:23
Ik beloof dat ik geen aandelen heb, maar: Ekelhoff in Nordhorn. Onze halve familie en vriendenkring heeft daar inmiddels een keuken van en iedereen is onverdeeld enthousiast.
Hoe werkt dat met inmeten en plaatsen? Doen ze dat door heel Nederland?
Vraag:waarom lades inplaats van kastjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-02-2024 21:28
Hoe werkt dat met inmeten en plaatsen? Doen ze dat door heel Nederland?
Yes. Komen gewoon inmeten en plaatsen. Ze spreken ook gewoon Nederlands haha. Zit ook maar net over de grens. Hun markt is voor een groot deel Nederlands.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlaBla schreef:
21-02-2024 21:29
Vraag:waarom lades inplaats van kastjes?
Dan kan je ook achterin van alles neerzetten en er toch makkelijk bij kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
21-02-2024 21:23
Ik beloof dat ik geen aandelen heb, maar: Ekelhoff in Nordhorn. Onze halve familie en vriendenkring heeft daar inmiddels een keuken van en iedereen is onverdeeld enthousiast.
Thanks! Voor ons 200+ km rijden helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
21-02-2024 20:53
Ik gebruik het ook voor het opzetten van rijst, macaroni, groenten etc.
Ja en voor handen wassen, sopjes maken, koekenpannen afwassen etc.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
21-02-2024 21:39
Thanks! Voor ons 200+ km rijden helaas
Wij hebben er een dagje uit van gemaakt haha. Maar snap dat t niet het meest praktisch is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze keuken komt trouwens bij de Keukenkampioen ( Mandenmakers bende😄) vandaan en wij zijn volkomen tevreden erover. Zowel aankoop, begeleiding als plaatsing ging zonder tegenslag en de plaatsing was ook nog eens in het begin van alle corona ellende.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
21-02-2024 19:57
Ik ben heel blij met mijn grote apothekerskast, een smal kastje onder het aanrecht met allemaal lades en stopcontacten in elke hoek.
Hoe heb je de apothekerskast ingericht? Wij hebben er ook 1, omdat ik dacht dat het handig was. Maar in de praktijk wordt het snel een rommeltje met al die zakjes, pakjes etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Absolute plus: oven op ooghoogte maar dan met inschuifbare deur. Zó fijn!
Nooit jezelf in de weg staan met die klep.

En een extra diep blad is ook heel fijn.
En ook : zorg dat het werkblad op goede hoogte is, niet zo vervelend als je langer in de keuken staat en je rugpijn krijgt van het krom staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een fatsoenlijke oven nemen. Geen combi-ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel blij met mijn Quooker, gebruik hem elke dag, ook al drink ik weinig thee thuis. Maar voor schoonmaken, pasta/rijst/groenten koken, dingen blancheren. Je kunt absoluut zonder, maar ik heb er zeker geen spijt van. Mijn moeder vond het ook altijd onzin, maar sinds ze die van mij kan gebruiken, komt er bij hen ook een in de nieuwe keuken.

Waar ik beter op had moeten letten: de hoogte van de oven/magnetron. Ik heb een oven met daarboven een magnetron. En die laatste zit dus best wel hoog. Het gaat voor mij nog net goed, maar als er echt iets helemaal achterin valt, moet ik er een trapje bij pakken. En bv mijn moeder (stukje kleiner dan ik, maar absoluut niet raar klein of zo) kan er niet goed bij. Dat is super irritant in je eigen huis natuurlijk. Zeker als je de versies hebt waarbij het deurtje naar beneden open gaat (en dat is vaak zo) is dat vervelend.
En achteraf had ik nog wel een paar stopcontacten willen hebben. Er zit altijd wel ergens iets in als ik nog een mixer wil gebruiken of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inductie waarop minimaal 5 pannen kunnen! Ik heb bewust voor een vrijstaand fornuis (incl. 2 ovens) 90 cm breed gekozen, maar dat is heel persoonlijk.

Superblij met mijn Quooker, ik gebruik deze zeer vaak en niet eens voor theewater ;-)

Mijn aanrechtblad is 75 cm diep, ook erg fijn + enkel lades (geen bovenkasten) en geen ‘normale’ kastjes. Tevens een Amerikaanse koelkast/vriezer en geen inbouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
21-02-2024 21:49
Onze keuken komt trouwens bij de Keukenkampioen ( Mandenmakers bende😄) vandaan en wij zijn volkomen tevreden erover. Zowel aankoop, begeleiding als plaatsing ging zonder tegenslag en de plaatsing was ook nog eens in het begin van alle corona ellende.
Bij ons ook. Al hebben we de keuken zelf geplaatst. Plus de levertijd was bizar kort. Keuken besteld in september 2022 en hij kon 4 weken later geleverd worden.

Quookers vind ik echt ontzettend lelijk, dus het was voor ons sowieso geen optie om die aan te schaffen.

Veel stopcontacten.
Wij hebben wel gewoon bovenkasten want een kleine keuken.
Lades zijn inderdaad ontzettend handig.
In onze vorige keuken zat een apothekerskast en die heb ik nog geen seconde gemist.
Wij hebben een grote vierkante spoelbak en inderdaad lastig schoonmaken maar met een oude tandenborstel kom je een eind.
Zorg voor een aanrechtblad waar je hete pannen op kan zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gewoon bovenkasten want een kleine keuken maar met een klep die helemaal omhoog gaat dus je zit nooit met deurtjes die in de weg zitten. Het is soft-close dus ze gaan altijd zachtjes open en dicht. De onderkant is van matglas waarin ook verlichting zit dus het werkblad is helemaal verlicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat je verrassen...wij hadden een idee maar de keukenboer had een heel ander idee. We zijn nog dagelijks blij met zijn idee. De quooker is top. We hebben ook de aanzetknop bovenop. Nooit meer een nat aanrecht.

Enige tip is kasten met greep of greeploos maar dan met inkeping. Wij moeten soms rammen op de kasten om hem dicht te doen.

Maar echt....ga open het gesprek in en kijk wat ze voor je kunnen doen. De puntjes op de i komen later...tenminste dat was bij ons zo. We zijn wel 4x terug geweest alvorens de offerte te tekenen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven