Dood katje gevonden
woensdag 12 september 2012 om 12:44
Vanochtend, op weg naar het werk, zag ik bij mij om de hoek een klein zwart katje tegen een boom. Ik dacht dat hij lekker in de zon lag en wilde afstappen en 'm aaien. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij was aangereden en z'n koppie zag er niet zo fijn uit. Ik belde de dierenambu en kon door m'n tranen bijna niks uitbrengen. Arm beestje. Moet er steeds aan denken..meehhh!
Ik wil niet meer dat katjes plat worden gereden. Zeker niet in een woonwijk.. *siplip*
Ik wil niet meer dat katjes plat worden gereden. Zeker niet in een woonwijk.. *siplip*
woensdag 12 september 2012 om 12:57
Wat sneu ;-(. Ik begrijp ook niet dat zoveel mensen hun katten nog op straat laten lopen. Een ongeluk is snel gebeurd, heb laatst nog een kat over zien schieten vlak voor een auto, die niet meer op tijd kon stoppen (ondanks dat-ie niet snel reed). Onze katten blijven in de tuin en maken niet de indruk dat ze iets missen in hun kattenleven.
woensdag 12 september 2012 om 12:57
woensdag 12 september 2012 om 12:59
quote:desteny schreef op 12 september 2012 @ 12:47:
wat verdrietig.arm katje!!! waarom laten die baasjes hun dieren toch los op straat..ik begrijp het nog steeds niet
Baasjes laten niet 'hun dieren los op straat'. Katten vinden het fijn buiten, lekker jagen, dat is hun instinct. Katten horen niet binnen! Deze is ontsnapt uit zijn gevangenis, of mocht altijd al gewoon buiten, en was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.
Wel heel zielig.
wat verdrietig.arm katje!!! waarom laten die baasjes hun dieren toch los op straat..ik begrijp het nog steeds niet
Baasjes laten niet 'hun dieren los op straat'. Katten vinden het fijn buiten, lekker jagen, dat is hun instinct. Katten horen niet binnen! Deze is ontsnapt uit zijn gevangenis, of mocht altijd al gewoon buiten, en was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.
Wel heel zielig.
woensdag 12 september 2012 om 13:07
quote:SeptemberGirl schreef op 12 september 2012 @ 12:59:
[...]
Wel heel zielig.+1
[...]
Wel heel zielig.+1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 12 september 2012 om 13:08
[...]
Wel heel zielig.
Precies! Mijn kat heeft een fantastisch leven buiten, hij kan jagen op vogels en kikkers en af en toe een flink robbertje vechten met de buurtkatten (hij houdt van spanning). Hij moest eens een paar dagen binnenblijven na een operatie en geloof me, dat vond hij nog erger dan dat er zo'n kap om zijn kop zat.
Het risico bestaat dat hij wordt aangereden, zoals dat voor alle katten buiten bestaat. Vreselijk idee, wil er niet eens aan denken. Maar áls het gebeurt heeft hij tot die tijd het beste leven gehad dat mogelijk was.
En voor TO, vreselijk om een katje zo te vinden, kan me goed voorstellen dat je in tranen was en het beeld niet zomaar kwijt bent. Sterkte daarmee!
[...]
Wel heel zielig.
Precies! Mijn kat heeft een fantastisch leven buiten, hij kan jagen op vogels en kikkers en af en toe een flink robbertje vechten met de buurtkatten (hij houdt van spanning). Hij moest eens een paar dagen binnenblijven na een operatie en geloof me, dat vond hij nog erger dan dat er zo'n kap om zijn kop zat.
Het risico bestaat dat hij wordt aangereden, zoals dat voor alle katten buiten bestaat. Vreselijk idee, wil er niet eens aan denken. Maar áls het gebeurt heeft hij tot die tijd het beste leven gehad dat mogelijk was.
En voor TO, vreselijk om een katje zo te vinden, kan me goed voorstellen dat je in tranen was en het beeld niet zomaar kwijt bent. Sterkte daarmee!
woensdag 12 september 2012 om 13:08
[...]
Wel heel zielig.
Honden vinden het ook heel fijn buiten hoor, maar die houden we ook binnen de tuin. Allemaal een kwestie van gewoonte.
Als je een kat niet de nodige ruimte/entertainment kan geven in je huis/tuin dan moet je een goudvis kopen.
Verder vind ik het ook heel zielig, ik ben dan ook voorstander van katten die niet buiten de tuin kunnen.
[...]
Wel heel zielig.
Honden vinden het ook heel fijn buiten hoor, maar die houden we ook binnen de tuin. Allemaal een kwestie van gewoonte.
Als je een kat niet de nodige ruimte/entertainment kan geven in je huis/tuin dan moet je een goudvis kopen.
Verder vind ik het ook heel zielig, ik ben dan ook voorstander van katten die niet buiten de tuin kunnen.
woensdag 12 september 2012 om 13:11
Mwah hier ook binnenkatten en aan hun lieve bekkies vanmorgen te zien terwijl ze zich luilekkerend op de rug draaiden om gekroeld te worden op hun buikje..en daarna lekker verder konden slapen toen ik om 06.00u de deur uit ging ipv ze buiten te mieteren
Verwacht ik niet dat ze zich erg gevangen voelden..
Anders waren ze vast al een keer ontsnapt alle keren dat ze in de tuin hebben gelegen.
(deur staat hier altijd open als we thuis zijn en als er geen regenbuien zijn)
Maar goed das slechts mijn visie natuurlijk
Verwacht ik niet dat ze zich erg gevangen voelden..
Anders waren ze vast al een keer ontsnapt alle keren dat ze in de tuin hebben gelegen.
(deur staat hier altijd open als we thuis zijn en als er geen regenbuien zijn)
Maar goed das slechts mijn visie natuurlijk
woensdag 12 september 2012 om 13:14
quote:nephthys schreef op 12 september 2012 @ 13:08:
[...]
Als je een kat niet de nodige entertainment kan geven in je huis/tuin dan moet je een goudvis kopen.
Verder vind ik het ook heel zielig, ik ben dan ook voorstander van katten die niet buiten de tuin kunnen.Jij hebt niet echt verstand van katten zo te lezen!
[...]
Als je een kat niet de nodige entertainment kan geven in je huis/tuin dan moet je een goudvis kopen.
Verder vind ik het ook heel zielig, ik ben dan ook voorstander van katten die niet buiten de tuin kunnen.Jij hebt niet echt verstand van katten zo te lezen!
woensdag 12 september 2012 om 13:17
quote:rozehanddoek schreef op 12 september 2012 @ 13:14:
Thasmo, ook die van mij! Mijn kat ziet er reuze-gelukkig uit. En ze komt regelmatig buiten, met haar riempje
Jagen doet ze op mijn vriend.Hoe zou jij dat vinden? Als je alleen naar buiten mocht aan een riempje dat een reus aan je vastmaakt, op voor jou onbekende tijden?
Thasmo, ook die van mij! Mijn kat ziet er reuze-gelukkig uit. En ze komt regelmatig buiten, met haar riempje
woensdag 12 september 2012 om 13:19
quote:desteny schreef op 12 september 2012 @ 12:47:
Dat is aan het baasje zelf. Het is niet verplicht om je kat binnen te houden. Ik zou mijn kat doodongelukkig maken, als ze nooit meer naar buiten zou mogen. Ze zit er soms echt om te zeuren, zo graag wil ze naar buiten. En ja, ik besef dat het risico er is, dat ze aangereden wordt. Hoewel ze hier niet zo hard rijden.
En als het dan gebeurd, ja dan zijn we verdrietig, maar dan heeft ze wel een leuk en fijn leven gehad. Ik heb het geluk dat ze wat bangig is en dus niet zo ver van huis gaat.
Dat is aan het baasje zelf. Het is niet verplicht om je kat binnen te houden. Ik zou mijn kat doodongelukkig maken, als ze nooit meer naar buiten zou mogen. Ze zit er soms echt om te zeuren, zo graag wil ze naar buiten. En ja, ik besef dat het risico er is, dat ze aangereden wordt. Hoewel ze hier niet zo hard rijden.
En als het dan gebeurd, ja dan zijn we verdrietig, maar dan heeft ze wel een leuk en fijn leven gehad. Ik heb het geluk dat ze wat bangig is en dus niet zo ver van huis gaat.
woensdag 12 september 2012 om 13:19
woensdag 12 september 2012 om 13:22
[...]
Wel heel zielig.
+2
Maar ik vind het echt heel erg dat je dat katje gevonden hebt.
Ik zou er zelf ook van slag door zijn.
Zelf een keer een hondje gezien wat zich losgewrikt had uit halsband en direkt geraakt werd door vrachtwagen.Zag er verschrikkelijk uit. En dat arme baasje(oud vrouwtje).
Maar jij hebt het goed gedaan!
[...]
Wel heel zielig.
+2
Maar ik vind het echt heel erg dat je dat katje gevonden hebt.
Ik zou er zelf ook van slag door zijn.
Zelf een keer een hondje gezien wat zich losgewrikt had uit halsband en direkt geraakt werd door vrachtwagen.Zag er verschrikkelijk uit. En dat arme baasje(oud vrouwtje).
Maar jij hebt het goed gedaan!
woensdag 12 september 2012 om 13:23
Ik heb het een paar maanden geleden tijdens het hardlopen voor mijn neus zien gebeuren,een kat die werd aangereden.Dat beeld vergeet ik ook nooit meer.Die stuiptrekken die de kat daarna had wat een vreselijk gezicht was dat.De bestuurder van de auto was ook helemaal in paniek,en echt het was zijn schuld niet hij kon niet optijd stoppen .binnen een paar seconden was het gebeurd.Ik heb er slapeloze nachten van gehad.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
woensdag 12 september 2012 om 13:25
quote:laylalala schreef op 12 september 2012 @ 12:57:
ik zou uberhaupt al moeite hebben om een kitten af en toe even los te laten uit mijn knuffel-houdgreep.. laat staan dat ik hem alleen naar buiten laat.
We stom dat diegene die het beestje heeft aangereden niet even de dierenambu heeft gebeld.Niet om heel erg lullig te willen doen maar als ik ( god verhoedde) een kat aan zou rijden, dan zou ik het waarschijnlijk niet merken. Ik rij in een forse auto, en een kat weegt niets, dit voel je hoogstwaarschijnlijk niet, hoe naar dat ook is.
ik zou uberhaupt al moeite hebben om een kitten af en toe even los te laten uit mijn knuffel-houdgreep.. laat staan dat ik hem alleen naar buiten laat.
We stom dat diegene die het beestje heeft aangereden niet even de dierenambu heeft gebeld.Niet om heel erg lullig te willen doen maar als ik ( god verhoedde) een kat aan zou rijden, dan zou ik het waarschijnlijk niet merken. Ik rij in een forse auto, en een kat weegt niets, dit voel je hoogstwaarschijnlijk niet, hoe naar dat ook is.
woensdag 12 september 2012 om 13:27
quote:SeptemberGirl schreef op 12 september 2012 @ 13:17:
[...]
Hoe zou jij dat vinden? Als je alleen naar buiten mocht aan een riempje dat een reus aan je vastmaakt, op voor jou onbekende tijden?
Pfff.. sorry hoor.. Maar er is nog altijd een verschil tussen een kat en een mens.
Zo kun je alles wel op jezelf betrekken.. "Hoe zou jij het vinden dat iemand anders je iedere avond kattenvoer voorzet en je niet eens zelf in de supermarkt kunt kiezen welke je wilt."
Kom op.. een kat is een huisdier.
[...]
Hoe zou jij dat vinden? Als je alleen naar buiten mocht aan een riempje dat een reus aan je vastmaakt, op voor jou onbekende tijden?
Pfff.. sorry hoor.. Maar er is nog altijd een verschil tussen een kat en een mens.
Zo kun je alles wel op jezelf betrekken.. "Hoe zou jij het vinden dat iemand anders je iedere avond kattenvoer voorzet en je niet eens zelf in de supermarkt kunt kiezen welke je wilt."
Kom op.. een kat is een huisdier.
woensdag 12 september 2012 om 13:28
quote:tequilavixen schreef op 12 september 2012 @ 13:19:
Misschien hebben die binnenkatten van jullie wel een heel tam karakter dan? Mijn kater was voordat hij van mij eigenlijk al naar buiten mocht al een keer uit het raam gesprongen en een keer van het balkon gesprongen.
En dat heeft er niets mee te maken dat hij liever niet thuis wilde zijn
O,ja..zo'n kat heb ik ook..
Hij was een keer te grazen genomen waarschijnlijk door een wild dier,had wond op hoofd,moest elke dag 2 keer antibiotica.
Maar gelukkig zag de dierenarts al in dat dat het niet werd.
Onze wilde kat is soms 2 weken weg
Toen kreeg ie allerlei prikjes,langdurige antibiotica zodat meneer gelijk de straat weer op kon
Maar dat is ook weer uiterste natuurlijk.
Mijn andere diva komt gelukkig wel elke dag even thuis.
TO..was het een heel jong katje?
Weet je ook inmiddels van wie hij was?
Misschien hebben die binnenkatten van jullie wel een heel tam karakter dan? Mijn kater was voordat hij van mij eigenlijk al naar buiten mocht al een keer uit het raam gesprongen en een keer van het balkon gesprongen.
En dat heeft er niets mee te maken dat hij liever niet thuis wilde zijn
O,ja..zo'n kat heb ik ook..
Hij was een keer te grazen genomen waarschijnlijk door een wild dier,had wond op hoofd,moest elke dag 2 keer antibiotica.
Maar gelukkig zag de dierenarts al in dat dat het niet werd.
Onze wilde kat is soms 2 weken weg
Toen kreeg ie allerlei prikjes,langdurige antibiotica zodat meneer gelijk de straat weer op kon
Maar dat is ook weer uiterste natuurlijk.
Mijn andere diva komt gelukkig wel elke dag even thuis.
TO..was het een heel jong katje?
Weet je ook inmiddels van wie hij was?