Douche afscheiding

15-10-2009 11:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Begin volgend jaar is het klaar. We zijn dus al druk met het rondkijken voor van alles.

Zo ook voor de badkamer. In de badkamer wordt een douchehoek gemaakt met aflopende tegels. Naast de douchehoek zit een vierkante "koker" waar de leidingen doorlopen. Hierdoor is het plaatsen van een normale glazen douchecabine/ inloopdouche denk ik erg moeilijk.

Wie heeft dit ook en hoe hebben jullie dat opgelost?

Wie heeft er ideeën?

Het ziet er zo uit...

Alvast bedankt
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Kunt een douchescherm (gewoon glazen deur) kopen, dan heb je dus niet een hele hoek zeg maar. Op maat laten maken zou wellicht ook kunnen maar gaat denk ik veel geld kosten. Je kan ook het muurtje iets verlengen, door bijvoorbeeld glazen blokken, dan heb je een inloopdouche.

Wow ik had bij eigen huis en tuin moeten gaan werken ;)
Common sense is not so common.
Voltaire
regelmatig gemaakt:

met blokken (7 cm dikte) een muurtje tegen de koof aan zetten en betegelen

Tussen het muurtje en de wand een douchescherm.

Very simple en errug mooi!
en wat komt er naast je wc? Een bad? want ik zie wel 2 kraangaten zitten
wij hebben de douche in bad gemaakt. Dan op de plek waar de douche zit hebben we een glazen doucheraam gezet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het bad wordt niet standaard geplaatst, de aansluiting wel. We willen wel tzt een bad, maar dat doen we later.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik zou gewoon een enkele glazen wand neerzetten, klaar is je inloopdouche.
Ik bestel hier 1x Bianca40 voor mijn badkamer!
Nee echt?
wist je dat ik een heel ander topic verwachtte? Over vaginale douches ed
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Weet je wat leuk is, van die glazen tegels, daar een wandje van te maken, als tussen stuk.
quote:singalala schreef op 15 oktober 2009 @ 12:45:

wist je dat ik een heel ander topic verwachtte? Over vaginale douches ed

Hihi

Ik hoopte dat het op het topic thuis wel duidelijk was.
Heeee herkenbare badkamer, die van onze nieuwbouwwoning ziet er ook ongeveer zo uit, kun je de maten erbij zetten? Dan kijk ik ff of onze indeling ook bij jullie gaat passen.
quote:suus0105 schreef op 15 oktober 2009 @ 12:44:

Ik bestel hier 1x Bianca40 voor mijn badkamer!

Aansluiten in rijen van 2 !!

hahaha
De koof met glazen bouwstenen wat langer maken.... dan tussen de glazenbouwstenen en de scheidende wand een enkele glazen deur plaatsen, of een zo'n tegelgoot plaatsen...

Succes!
Ik zou een muurtje doen waar je als het ware achter loopt. Zodat je helemaal geen cabine of douchegordijn meer nodig hebt.

Ik vindt een cabine nl ook altijd nog wel een rotding om schoon te maken. Een muurtje is veel praktischer. Als je de douche dan zo situeert dat hij zeg maar niet gericht is op de opening waardoor je het douchegedeelte inloopt, is het nog praktischer met spetteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven