Douchecabine

07-10-2012 18:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een douchecabine van echt glas. Ik krijg deze alleen nooit mooi schoon. Ik blijf altijd wel een beetje een doffe aanslag zien en kalk.

Nou heb ik echt van alles geprobeerd, maar de meeste producten die geven ook een vrij vettige laag over het glas.

Wat ik zoals heb geprobeerd is, antical, dasty, glassex, witte reus schoonmaakmiddelen, enz.

Hebben jullie misschien tips?

De douchecabine is een soort eyecatcher in de badkamer omdat hij vrij groot is. En ik de wc is bij ons ook in de badkamer, dus visite maakt hier dus gebruik van. Schaam me toch altijd wel voor dat vieze glas, maar ik krijg het echt niet goed schoon :(
Een beetje zoutzuur of gewoon pure ontkalker
Probeer de badkamerreiniger van Mr Muscle eens. Zit in een oranje spuitfles. Deze haalt ook de zeepaanslag weg.
Eerst ontkalken met goede ontkalker en daarna de ramen zemen met heet water en een scheut ammoniak (dat ontvet)
Je hebt voor aquaria van die superscherpe mesjes. Daar krab je het glas mee schoon, waterkalkdruppels...

Moet je echt wel supervoorzichtig mee zijn. Wacht, ik google even een plaatje...
Zoiets dus...

Is een houder met een soort van ouderwets scheermes, zo'n platte. Maar dan anders...;-)

Moet je wel even de tijd en de rust voor nemen, en gewoon heel rustig de kalk van het glas um, tja krabben, met een beweging naar voren.

Schuiven eigenlijk.

Het heet "glaskrabber"

Maar bij krabben denk ik aan een beweging naar je toe. Waarom weet ik niet, maar tiszoooo

Simpel: in een plantenspuit schoonmaakazijn doen en na elke douchebeurt even sprayen. Zeer goedkoop en werkt hier als een tierelier. Wel een raampje openzetten want azijn is niet gauw iemands fav geur...
Ik zou niet met een glaskrabber op je glas gaan. Dat geeft al snel krassen, en die krijg je er nooit meer af. Je kan er wel voor kiezen als je de ruit weer helemaal schoon hebt om hem te laten inspuiten met clearshield. Die zorgt ervoor dat vuil niet aan het glas hebt. Je ziet er niks van!
quote:Nicknamevergeten schreef op 07 oktober 2012 @ 19:29:

Simpel: in een plantenspuit schoonmaakazijn doen en na elke douchebeurt even sprayen. Zeer goedkoop en werkt hier als een tierelier. Wel een raampje openzetten want azijn is niet gauw iemands fav geur...Sprayen en dan afnemen?
Je kan wc eend gebruiken. De originele. Werkt als een tierelier. Maar alleen voor het glas en tegels. Niet op je douchekop ofzo gebruiken. Op sponsje en dan het glas afnemen. Even naspoelen.
Hmm, ik denk dat je Dasty niet goed hebt gebruikt, want met Dasty krijg ik zelfs mijn dochters luiers schoon zodat ik het kan hergebruiken (chronisch geld tekort hier, hihi)
quote:jeffreylucas schreef op 07 oktober 2012 @ 20:31:

Hmm, ik denk dat je Dasty niet goed hebt gebruikt, want met Dasty krijg ik zelfs mijn dochters luiers schoon zodat ik het kan hergebruiken (chronisch geld tekort hier, hihi)
quote:frizzy schreef op 07 oktober 2012 @ 20:33:

[...]

+1
Het beste werkt nog voorkomen. Na de douchebeurt het glas met een wisser afnemen en met een handdoek droogmaken.
Ik gebruik ook schoonmaakazijn, maar onze glazen douchewand moet ik eerlijk zeggen heeft nooit zoveel kalkaanslag, die is vooraf behandeld met iets denk ik.

En we wissen hem idd droog, na het douchen
Dat zie je verkeerd Jeffreylucas, een schoon en opgeruimd huis = een schone en opgeruimde geest (ofzoiets)
Ben ik helemaal met je eens Citronella!
Ik ben nou eenmaal een schoonmaak freak en kan niet tegen die water en zeepvlekken!

Ik vind dat raamkrabbertje een beetje eng. Het is ( normaal gesproken ) heel helder glas. Dus krasjes zie je heel snel. Mijn vriendin vertelde vandaag dat haar moeder dus Dasty heeft gebruikt bij haar nieuwe glaswand in de badkamer en er zitten nu allemaal haarscheurtjes in.. Wat een agressief spul zeg. Wat eng dat je dat voor de luiers van je dochtertje gebruikt zeg? Ik vind de geur al niet te harden.

Ik heb schoonmaak azijn in huis. Dat gebruik ik voor mijn laminaat. Dus ik ga dat proberen op het glas. Je hebt ze tegenwoordig met lavendel. Dat ruikt wat lekkerder. Moest altijd zo kokhalzen van die azijngeur. Iemand ervaring met vloeibare groene zeep?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven