Dove buren?!

07-08-2019 01:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik een stomme dove,buurman!!! Het is verdorie bijna 1 uur, ik wil heel graag slapen, maar het enige wat ik hoor is eoa film waarin ze, denk ik, zijn taal spreken en zingen. Ik heb op de muren geklopt (lees gebonkt), appje gestuurd met verzoek om de tv zachter te zetten, ik ben aan de deur geweest. Maar of hij hoort de bel niet of doet gewoon de deur niet open.

Heb hem er een keer overdag over aangesproken. Hij vond het wel meevallen. Maar aangezien we in een kartonnen doos qua isolatie wonen hoor je echt letterlijk alles. Leefgeluiden snap ik, maar die tv zo laat, zo achterlijk hard aan hebben...dat snap ik niet. Hoor het echt letterlijk door het hele huis.

Hij heeft een tijd de tv op een andere plek gezet, dat scheelde echt enorm. Geen idee waarom hij hem terug heeft gezet. Maar deze buurman heeft sowieso overal schijt aan. Tot laat klussen, aanhangwagen met afval maanden laten staan....

Maar goed ik ga het proberen los te laten nu, oordoppen in en hoop dat Ik in slaap val.

Wilde het even de irritatie van me afschrijven. Misschien zijn er mensen die zich herkennen en ook zo'n buur hebben die met niemand rekening lijkt te houden.
missy-81 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 07:38
2.48% gewijzigd
Als het een huurwoning is dan zou ik dit bij de verhuurder aankaarten.
Kan het proberen. Maar ik weet niet of dat iets uit haalt. Hij heeft echt overal malling aan. Ga morgen wel even bellen en kijken wat ze voor oplossing kunnen bieden.
Klagen bij de woningbouw hoor!!
Ik heb ook zo’n leuke buurvrouw 😡😡😡
Hoop dat je lekker kunt slapen 😘
Ligt eerder aan het huis dan aan die bewoner lijkt mij.
vervelend!
hier gelukkig niet 's nachts, mijn buren zijn hele dagen buiten alleen ook doof, dus gesprekken, telefoongesprekken, ik hoor ze allemaal boven de tv uit als de deur openstaat. Zit ook niet graag meer buiten.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Hoe kan hij je gebonk op de muur nu horen als ie doof is :mrgreen: ?

En niet iedereen's hand is vergroeid met zijn telefoon.
Zeker niet als ie lekker tv zit te kijken :-D.

Met andere woorden:
Bel volgende keer ineens de politie als meneer om 1 uur 's nachts zijn televisie op standje "loeihard" heeft staan.
Wat heeft het ermee te maken dat hij buitenlands is dan? Gewoon een feitje of?
Je zegt dat je wel in gesprek gegaan bent dus jullie kunnen elkaar wel gewoon verstaan?
Verder erg vervelend ja. Je kunt ook bellen s nachts voor geluidsoverlast naar de lokale politie geloof ik.
Mikla schreef:
07-08-2019 02:36
Wat heeft het ermee te maken dat hij buitenlands is dan?

Dat vroeg ik me dus ook gelijk af. Doe een briefje in de brievenbus waarbij je aangeeft het zat te zijn en dat je bij blijvende overlast een melding doet bij de woningbouw of buurtbemiddeling inschakelt. Of koop oordopjes.
Melden bij de woningbouw en als dat niet helpt contact opnemen met de wijkagent.
Voor ernstige geluidsoverlast op zo'n tijdstip kun je ook de politie bellen, de kans dat de sfeer daarna helemaal verziekt is is wel groot.
Vandaag even langsgaan en vriendelijkzeggen : he Henk ik was vannacht nog bij je aan de deur omdat ik niet kon slapen door je TV.Hij stond zo hard dat je me niet eens hoorde bellen en kloppen.Het scheelde heel veel toen je tv nog op de andere plek stond (of iets van die strekking).
Mocht dat niets uithalen kun je grover geschut in gaan zetten.
Ik snap alleen niet dat je niet veel eerder contact hebt opgenomen met de woningbouw, dit speelt namelijk al langer.
Letsgetlosttonight schreef:
07-08-2019 01:20

Nou, als je weet dat je in een gehorig huis woont, kun je daar als bewoner natuurlijk gewoon rekening mee houden.

Koptelefoon dragen op zulke late tijdstippen. Zachtjes deuren openen en sluiten etc.
missy-81 schreef:
07-08-2019 01:05
Wat heb ik een stomme dove, buitenlandse, buurman!!! En ja ik heb express buitenlands neergezet.

Waarom?
Mikla schreef:
07-08-2019 02:36
Wat heeft het ermee te maken dat hij buitenlands is dan?
Dat doet er m.i. ook totaal niet toe. Zegt hooguit iets over de intolerantie van TO t.o.v. andere muziek en taal. En ik denk zomaar dat ze er ook een probleem mee zou hebben als Frans Bauer of Amerikaanse tv-programma's dwars door de muren schalde, zeker op dat tijdstip.
Dat TO geluidsoverlast ervaart, is een probleem; dat bespreekt TO zelf nogmaals, met woningbouw of buurtbemiddeling, wijkagent o.d.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 07:10
4.78% gewijzigd
sistasista schreef:
07-08-2019 03:03
Dat vroeg ik me dus ook gelijk af. Doe een briefje in de brievenbus waarbij je aangeeft het zat te zijn en dat je bij blijvende overlast een melding doet bij de woningbouw of buurtbemiddeling inschakelt. Of koop oordopjes.
Gezien TO die vannacht is gaan dragen, heeft TO die al ;)
Letsgetlosttonight schreef:
07-08-2019 01:20
Ligt zeker voor een groot deel aan de woning. Zijn erg gehorig. Maar de bewoner kan er wel rekening mee houden, die weet ook dat het gehorig is.
En dat hij buitenlands is, is belangrijk omdat?
missy-81 schreef:
07-08-2019 07:21
Ligt zeker voor een groot deel aan de woning. Zijn erg gehorig. Maar de bewoner kan er wel rekening mee houden, die weet ook dat het gehorig is.
Als hij doof is, weet hij ook niet dat het gehorig is.
Such a beautiful place to be with Friends.
@ava75
Het is gelukkig niet continu. Hij is vaak weg. Het speelt idd langer, maar niet altijd. En ik ben echt niet zo'n zeur die overal gelijk een melding van maak. Al kom ik nu misschien wel zo over.
Als het een Nederlander was, was het blijkbaar minder erg geweest.
Tijdschriftenverslindster schreef:
07-08-2019 07:06
Dat doet er m.i. ook totaal niet toe. Zegt hooguit iets over de intolerantie van TO t.o.v. andere muziek en taal. En ik denk zomaar dat ze er ook een probleem mee zou hebben als Frans Bauer of Amerikaanse tv-programma's dwars door de muren schalde, zeker op dat tijdstip.
Dat TO geluidsoverlast ervaart, is een probleem; dat bespreekt TO zelf nogmaals, met woningbouw of buurtbemiddeling, wijkagent o.d.
Klopt, Frans Bauer had ik ook niet fijn gevonden. Vind het gewoon asociaal dat er geen rekening word gehouden met buren. Heb iets van 4 uur geslapen, want vanmorgen werd ik wakker door weer harde tv.
Ik ga vandaag bellen naar de woningbouw en langs de buurman om aan te geven dat ik overlast van zijn tv heb.
missy-81 schreef:
07-08-2019 07:34
Klopt, Frans Bauer had ik ook niet fijn gevonden.

Waarom benadruk je dan 'express' (sic) dat je buurman een andere nationaliteit heeft?
gizzmo-returns schreef:
07-08-2019 07:22
En dat hij buitenlands is, is belangrijk omdat?
Niet belangrijk. Maar was vannacht zo geïrriteerd dat het op dat moment heel belangrijk was. Maar elke andere taal of muziek is op dat tijdstip zwaar irritant.
Super irritant. Snap dat je er nijdig van bent.
Maarre, het is ook super irritant dat je erbij zegt dat HeT Om Een BuItEnLaNdEr GaAt.
In veel landen buiten NL zijn mensen uitbundiger en storen zich veel minder aan burengeluiden of buitengeluiden. In Milaan, Parijs, New York bijvoorbeeld..of Bangkok. Denk niet dat je dat bedoeld hebt.
Bel de woningbouw en bel desnoods de politie/wijkagent om een keer bij je buurman een babbeltje te maken. Loop een keer bij buurman binnen en kijk waar hij die tv heeft staan. Maak opnieuw de afspraak over die tv. Staat deze te dicht op de muur? Op kale vloer? In een hoek waar buizen lopen? Woont hij alleen, dan vraag die man om een draadloze koptelefoon te gebruiken of doe hem er een cadeau.
Ps. Ik heb ook naast luidruchtige buren gewoond. En aso's en viespeuken. Verschrikkelijk dat ze waren! *En die waren wit.
Sara9876 schreef:
07-08-2019 07:30
Als het een Nederlander was, was het blijkbaar minder erg geweest.
Zeker niet. Net zo erg. Ik heb het al aangepast. Het maakt ook niet uit of hij Nederlands of buitenlands is. Had gewoon met mijn irritatie vannacht te maken, dat ik dat belangrijk vond om te melden.
Wat vervelend TO, Ik herken je probleem, alleen bij mij laten mijn buren hun kinderen tot 1.00 snachts rennen en gillen! Ook huurhuis, wil je niet ontmoedigen, maar de woningbouw kan alleen een buurtbemiddelingsgesprek aan gaan. Dit heb ik inmiddels gehad, helaas... dit heeft geen zoden aan de dijk gezet, sterker nog ze gaan harder doen, en de woningbouw kan verder niets doen. Of je moet het recht in eigen handen nemen maar dan zou ik nu in de bajes zitten! Door dit geintje zit ik aan de rustgevers. Ze zijn nu 6 weken opgedonderd en ik heb rust, maar hou mijn hart vast als de schoolvakantie weer afgelopen is! Ik hoop op de sloop hier! Sommige mensen hebben gewoon schijt aan andere mensen Ik Ik en nog eens Ik! Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen.
''Geen woorden maar daden''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven