Droger water hergebruiken?

10-03-2013 13:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is vast een hele domme vraag, maar zou je het water uit het waterreservoir van de droger kunnen hergebruiken? Voor bijvoorbeeld schoonmaken, of de plantjes water geven? Of is het water vies oid? Toen ik het reservoir net weer leegde bedacht ik me namelijk dat er toch wel heel veel water uit komt elke keer, en dat het eigenlijk best zonde is dat al dat water zomaar weggespoeld wordt...
Het is schoon water, het komt uit je was tenslotte. Ik geef de planten er mee water.
http://www.yunomi.nl/arti ... ater-uit-de-condensdroger
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.jumbosupermark ... -water-uit-condensdroger/
ik zou het zelf niet gebruiken voor de planten, er zitten vaak toch ook zeepresten in.

daarom is het me ook afgeraden om het te gebruiken voor het strijkijzer.
Complimenten voor de topictitel. Mijn eerste gedachte was 'maar het ene water is toch niet droger dan het andere?'
Kiep het leeg in het zeepbakje van je wasmachine als je die aan zet. Dan neemt de machine ietsje minder water.
Gecondenseerd water

Vang Het water uit de condensdroger op, het water is vrij van alles dus ook van kalk en uitstekend geschikt voor het stoom strijkijzer en en andere huishoudelijke apparatuur die met stoom werken
ja hoor, want als het goed is is het gedestilleerd water. Om te geven aan zuurminnende planten is wat overdreven want er moet heel wat gebeuren voor de ph-waarde van plantenaarde wat hoger wordt. De planten zelf verlagen die waarde weer.
it's a big club and you ain't in it
Spoel er je WC mee door.
quote:aliva schreef op 10 maart 2013 @ 13:56:

ik zou het zelf niet gebruiken voor de planten, er zitten vaak toch ook zeepresten in.

daarom is het me ook afgeraden om het te gebruiken voor het strijkijzer.Zeep in het water uit je kleding? Dan zou ik toch mijn wasmachine eens checken hoor!
Het is gedestilleerd water, dus als je zin hebt kun je het zelfs opdrinken. Of thee van trekken. Of groenten in koken
Natuurlijk zit daar nog een beetje zeep in. Anders kan je toch ook niet allergisch reageren op wasmiddel of wasverzachter?
quote:Louba schreef op 10 maart 2013 @ 14:00:

Spoel er je WC mee door.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Tanden poetsen ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:FullHouse schreef op 10 maart 2013 @ 14:04:

Natuurlijk zit daar nog een beetje zeep in. Anders kan je toch ook niet allergisch reageren op wasmiddel of wasverzachter?Tuurlijk niet. Alleen het water condenseert. De zeepdeeltjes blijven achter in de kleding.
quote:FullHouse schreef op 10 maart 2013 @ 14:04:

Natuurlijk zit daar nog een beetje zeep in. Anders kan je toch ook niet allergisch reageren op wasmiddel of wasverzachter?

Maar niet zo dat je planten er van dood zouden gaan of je strijkijzer het niet aan zou kunnen...

Ik denk dat mijn koude water uit de kraan slechter is voor mijn planten en strijkijzer, met al die kalk...
quote:Sophiaaaaa schreef op 10 maart 2013 @ 14:12:

[...]

Tuurlijk niet. Alleen het water condenseert. De zeepdeeltjes blijven achter in de kleding.Oe, jij bent helemaal scherp, je hebt gelijk!
Ik heb het wel gebruikt voor mijn strijkijzer, maar daar kreeg ik toch van die bruine spikkels uit op den duur. Nu gebruik ik gedestilleerd water uit een fles.

Drogerwater kieper ik dus gewoon weg.
Ozo.
quote:Vinyl schreef op 10 maart 2013 @ 14:24:

[...]

Oe, jij bent helemaal scherp, je hebt gelijk!Haha, als echte alfa verbaast het me ook dat ik dit weet
ja, condens, dus zuiver water, dat dacht ik ook

en toch... ik heb het één keer gebruikt om een orchidee water te geven, en de dag nadien waren alle bloemetjes verwelkt.

en de electrozaak raadde me het ook af om het voor het strijkijzer te gebruiken.

ik vraag me ook af hoe zuiver het water is, als er nog de geur van de wasverzachter of het wasmiddel inzit?
'k heb even gegoogled, en ik kom ergens op een forum dit stukje tegen:

Het water dat uit een condensdroger komt is gedeminderaliseerd. Want zouten en mineralen kunnen niet met het water meeverdampen en dus is het water uit een condensdroger mineraal- en zouten vrij. Hooguit kan er in dit condenswater nog wat geurstoffen zitten die afkomstig zijn van etherische oliën die in wasverzachters zitten. Eerlijk gezegd, allerlei organische stoffen kunnen tijdens het destillatieproces (want dat is het; verdampen en daarna weer condenseren, doen we ook bij de jenever) mee verdampen en daarna bij het condenseren gaan ze weer mee in oplossing.

dus er kunnen wel bepaalde stoffen mee verdampen en weer in het water terecht komen.

geen idee of dat geldt voor (bepaalde delen van) zeepresten.
quote:-kaetje- schreef op 10 maart 2013 @ 13:57:

Kiep het leeg in het zeepbakje van je wasmachine als je die aan zet. Dan neemt de machine ietsje minder water.Dit.
Ik gooi het altijd door de wc.. Ik ga het risico toch niet lopen met mijn plantjes. Ik ben er te trots op. Maar misschien in de zomer.. over wat buitenplanten? Die zijn zowiezo sterker
Ik gebruik het in de zomer voor de plantjes in de tuin. In de winter maak ik er weleens een sopje van om iets schoon te maken. Of ik gooi het gewoon weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven