droogloop mat

29-01-2015 17:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip?

Heb die van de gamma en action al gehad.

Zonder succes. Alvast bedankt.
Zorg dat de mat van katoen is, met rubber rug uiteraard. Synthetische garens nemen geen vocht op omdat het een gesloten vezel is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Schoonloopmatten kopen van Hamat of Coral. Die koop je bij de woninginrichter. Over het algemeen synthetische vezels die zo'n 5 á 6 liter vocht per m2 opnemen. Dus daar kun je je laarzen wel op leeggieten.
2 Reacties en die zeggen precies het tegenovergestelde

Ik trek vaak gewoon mijn schoenen op de mat uit, werkt ook
Volgens mij heb ik er eentje van de Ikea.
quote:Katherina schreef op 29 januari 2015 @ 17:27:

Schoonloopmatten kopen van Hamat of Coral. Die koop je bij de woninginrichter. Over het algemeen synthetische vezels die zo'n 5 á 6 liter vocht per m2 opnemen. Dus daar kun je je laarzen wel op leeggieten. Synthetische vezels nemen echt nauwelijk vocht op hoor. Water in die mat zal gewoon zakken tussen de vezels door en "aan de lucht" opdrogen.
Die hele kleine backpackhanddoekjes nemen toch ook vocht op?
quote:Tickel schreef op 29 januari 2015 @ 17:40:

[...]

Synthetische vezels nemen echt nauwelijk vocht op hoor. Water in die mat zal gewoon zakken tussen de vezels door en "aan de lucht" opdrogen.Ik denk het niet. Waarom maakt Nike runnerskleding van kunstvezels? En voel je juist heel bezweet als je met een katoenen shirt aan het sporten bent?
Hier kun je ze per meter kopen.

http://www.voordeelmat.nl/product/aqua-stop/
quote:Katherina schreef op 29 januari 2015 @ 17:42:

[...]

Ik denk het niet. Waarom maakt Nike runnerskleding van kunstvezels? En voel je juist heel bezweet als je met een katoenen shirt aan het sporten bent?

Omdat kunstvezels het vocht niet opnemen en direct laten verdampen, katoen neemt wel veel vocht op en houdt dit ook langer vast.

Katoen heeft dus een langere droogtijd dan synthetische stof. En er is een verschil tussen een schoonloopmat en droogloopmat. Die eerste is vaak synthetisch, de laatste van katoen of een andere natuurlijke vezel. En dit weet ik gewoon echt heel erg zeker.
Ja inderdaad schoenen uittrekken werkt natuurlijk het best. vaak is het even snel de boodschappen binnen zetten of ik ben weer wat vergeten en moet het even snel binnen pakken. Haha dan is een goede droogloop mat wel heel fijn. Bedankt voor de reacties ook al zijn ze verschillend.
quote:Istar_ schreef op 29 januari 2015 @ 17:41:

Die hele kleine backpackhanddoekjes nemen toch ook vocht op?

Dat zijn die microvezeldingen. Die houden vocht vast tussen die "speciale" vezels, ze nemen het vocht niet op IN de vezel. Vandaar dat ze ook snel weer droog zijn.

Microvezel is trouwens iets heel anders dan de stof waarvan een schoonloopmat wordt gemaakt.
Blokker heeft ze in verschillende maten en kleuren en motieven.

Ik heb ze hier al heel lang en ze voldoen prima.

En er gaan heel wat vieze hondenpoten overheen.

Zo nu en dan zijn ze in de aanbieding.
Ik zou een zwarte nemen óf het ding heel vaak wassen maar dan moet hij in de machine kunnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er 1 van de praxis, hij werd daar per meter verkocht dus hij past precies in de hal. Ben er erg tevreden over. Doet wat hij moet doen, water opvangen en weer opdrogen.
Een van de Kwantum, ook iets wat per meter werd verkocht. Breedte is anderhalf keer de voordeur, lengte twee meter. Werkt prima en was iets van 15,- (er zijn ook restcoupons, ook waard om naar te kijken als je een kleiner formaat wil hebben). Heeft zelfs de eerste jaren zonder fatsoenlijke bestrating in de nieuwbouwwijk overleefd. Makkelijk te stofzuigen en te 'stomen'.
Hier ook een van de rol, en we hebben anderhalve meter. Met 2 jonge kinderen in huis en genoeg plek voor zo'n lange mat in de gang, vond ik dit de perfecte keuze. Op deze manier zijn de schoenen vrijwel droog en schoon tegen de tijd dat de kinderen aan het einde van de mat zijn, zelfs als ze niet bewust hun schoenen gaan staan vegen.
Die van de blokker trouwens ook een keer gehad. Als ik het zo lees lijkt het wel of de droogloop matten van de rol het beter doen dan de lossen matten. Bedankt
Als de droogloop mat is, zou ik kijken of je hem op de één of andere manier weer glimmend kan krijgen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:monkeh schreef op 29 januari 2015 @ 20:01:

Die van de blokker trouwens ook een keer gehad. Als ik het zo lees lijkt het wel of de droogloop matten van de rol het beter doen dan de lossen matten. BedanktLet op het materiaal, katoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven