Droogrek voor lakens

01-10-2013 09:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs verhuisd. In mijn oude huis had ik op zolder enkele draden gespannen om mijn was aan te laten drogen. Nu is in dit huis dit geen optie ivm plaatsgebrek en geen mogelijkheid om de draden aan te hangen. Voor kleding en handdoeken heb ik een droogrek (van Ikea), dat is geen probleem. Maar wat is nu de beste optie om mijn lakens te drogen? In het trapgat? Een groter rek? Wat zijn jullie tips en ervaringen?
Ik hang m'n matrashoes(hoeheet dat?) over een deur en m'n dekbed overtrek gewoon over m'n wasrek
Internagelaktisch
Ik gebruik een staand droogrek van blokker met 3 etages (ikea heeft ze van 4 etages) en daar hang ik mijn beddengoed aan. 1 keer dubbelvouwen en dan zigzaggend van spijltje naar spijltje :-) Ik heb 3 van dat soort rekjes dus kan een hoop wegwassen.

Over het algemeen is mn was met 24 uur droog
Wie wind zaait zal storm oogsten
Wasdroger.
verba volant, scripta manent.
Hoeslaken

Die lijnen moeten toch wel ergens te spannen zijn? Al is het maar dwars door de badkamer of desnoods je slaapkamer.
Ik heb een waslijn in de tuin en regent het dan gaat het beddegoed gewoon over de slaapkamerdeur.

Maar ik vind de lijn buiten ideaal, ook in de winter en herfst wordt het daar best snel droog aan, sneller dan binnen.
Zeg maar Spijker.
Moet je wel kijken wat voor n soort deur je hebt.

Een oude houten door, lijkt me niet erg best om steeds natte was overheen te hangen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb een hekje rondom de trap op zolder. Daar hang ik de hoeslakens overheen, past precies. Het hangt dan wel in een hoek, want het hekje bestaat uit een lange kant en dan haaks erop een korte kant. Maar dat is geen probleem eigenlijk.
Gewoon haken aan de muur toch? Kun je de lijnen gewoon weghalen als je niks te drogen hebt.
Ik heb 2 rekjes van Blokker, met van die zij armen. Mijn hoeslaken past daar helemaal overheen. Bij de andere passen mijn 2 lakens elk over zo'n arm heen als ik hem wel onder een stijle hoek uitklap.

Heb het ook wel aan een rekje aan de trap gehad en in het trapgat laten drogen en ik heb ook wel een balkon gehad waar ik het rekje aan kon hangen en mijn was aan op kon hangen.
Gewoon over het hele uitgeklapte rek gooien, dan kunnen ze toch uithangen.
Over een deur, of aan een rekje dat aan een deur hangt?

Rekje dat in trapgat hangt? Dat laatste is het beste, denk ik.
Ozo.
[img]http://img.tweedehands.nl/f/normal/1573 ... ek-rak.jpg[/img]

Zoiets is super wanneer je een grote tuin (zomer) /garage (winter).

anders inderdaad een beetje improviseren
In de wasdroger, of over het traphek.
Ik hang het over een deur heen, dan is het vrij snel droog.
Ik vouw m'n laken voor het matras dubbel en hang die in het trapgat van zolder, aan zo'n uitklapbaar droogrekje.

En voor het dekbedovertrek zet ik 2 droogrekken achter elkaar en daar overheen het overtrek...dus ze drogen hangend en liggend bij mij.
Ik hang het ook over een deur. Of ik gooi het in de droger.
Het Viva forum is papaja.
Heb je geen plaats voor een droger,als je nu al plaatsgebrek hebt.

ik vindt het persoonlijk niks om wasgoed in een trapgat te hangen of om overal rekjes hebben te staan.
Ik hang de molton en het hoeslaken met twee kleerhangers aan de verwarmingsbuizen.

Dekbedovertrekken hang ik over zo'n rekje dat over de deur kan hangen. Die hang ik vaak aan diezelfde verwarmingsbuizen.

'S avonds voor het slapen doe ik de was, hang het op. Doorgaans is alles droog als ik de volgende dag uit mijn werk kom. Dan hoef ik er niet tegenaan te kijken.

Als ik veel wassen moet draaien en het droogrekje nodig heb, wil ik ook nog wel een tent maken van wat keukenstoelen en het dekbedovertrek.
Wat ik bij veel mensen thuis zie zijn lakens die ze zigzaggend aan een smal rekje aan de deur hangen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:woepsie schreef op 01 oktober 2013 @ 09:27:

Moet je wel kijken wat voor n soort deur je hebt.

Een oude houten door, lijkt me niet erg best om steeds natte was overheen te hangen.Die deur is gewoon gelakt en de was komt echt niet zeiknat uit de wasmachine. Moet raar gaan als daar iets stuk van gaat.
Zeg maar Spijker.
Ik hang mijn dekbedovertrek 1 keer dubbelgevouwen over het muurtje van de douche.

Hebben jullie misschien ook zo'n muurtje of een douchecabine?
Bij oude houten deuren wel. En niet alle deuren zijn gelakt.

En dat begrijp ik dat t er niet zeiknat uit komt
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
ik gooi die van mij ook over de deuren.. droogt snel en het ruimt ook lekker snel op, want je ziet het vaker hangen
Over de douchegordijnstang of over de stangen van het hemelbed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven