druppel op afzuigkap..grrr

09-01-2011 17:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verhuisd, nu zit er op de afzuigkap(rvs) een druppel, ik heb al gevraagd wat voor een druppel maar waarschijnlijk is het frituurolie/vet want oude bewoonster zette haar frituurpan onder de afzuigkap(heel veilig...?) ik krijg die stomme druppel niet weg, inmiddels heb ik al ¤30,- uitgegeven aan rvs reiniger etccc... wie kan me helpen?

als niets meer helpt wordt het toch een rit naar de ikea voor nieuwe afzuigkap vrees ik...
maak er nog wat druppels bij?
Probeer eens met thinner. Eerst op een onopvallend plekje proberen
Handschoenen aan en met heet water? In uiterste nood waterkoker eronder zetten en laten koken met open deksel?
Frituurpan onder de afzuigkap... Wat een goed idee Ik eet zelf geen frituur, maar vriendlief en die zet m altijd buiten. En nee, hij is niet blont - hij is kaal

Verder kan ik niet met je druppel... sorry
Dasty!
Je loopt te piepen over een druppel...

Wat moet jij het moeilijk krijgen als je nog eens echt problemen in je leven krijgen.

Algemeen: Nu verwijdert u met één middel snel en resoluut de hardnekkigstevet-, olie-, algen- en remslijpselaanslag, opgedroogde insecten, straatvuil etc. op aluminium ondergronden

Eigenschappen: • BIOLOGISCH AFBREEKBAAR

• NIET AGRESSIEF

• GEEN GEUR- EN KLEURSTOFFEN

Toepassingen: Suprimo®

Alu-Cleaner

reinigt zwaar vervuilde

aluminium oppervlakken zoals

fietskettingen, spaken, crank-sets,

derailleurs , remmen, kabels, autovelgen en

wieldoppen. Gebruik bij lichte vervuiling Suprimo®

Traffic-Cleaner.

Tips voor gebruik: Suprimo® Alu-Cleaner goed vernevelen op het te reinigen

oppervlak, even in laten weken, eventueel borstelen en naspoelen

met ruim schoon water. Niet op hete oppervlakken gebruiken

en niet in laten drogen. Grote oppervlakken zoals caravans niet

insprayen maar schoonmaken met een verdunde oplossing

(flinke scheut op een halve emmer warm water).

Te koop bij de BlokkerT
quote:Christiane04 schreef op 09 januari 2011 @ 17:47:

Je loopt te piepen over een druppel...

Wat moet jij het moeilijk krijgen als je nog eens echt problemen in je leven krijgen.Wat is dit nou voor achterlijke reactie? Iemand mag toch gewoon een andijvie topic openen. Het vivaforum staat vol met probleempjes of vragen die niet wereldschokkend zijn. Het vivaforum is er toch niet alleen voor mensen met hele grote problemen? Er is niet voor niks een overig of thuis pijler.
Om nog maar te zwijgen over de pijlers mode & beauty en kinderen
Ik snap de reactie van Christiane wel een beetje. Niet dat ik het gek vind dat TO om advies vraagt, wel verbaasd dat ze een nieuwe afzuigkap overweegt als de druppel niet weg te krijgen is.
Een nieuwe afzuigkap vanwege een druppel? Doe eens een foto?

En wij zetten de frituurpan ook onder de afzuigkap, dan stinkt niet het hele huis.

Overigens zou ik niet meer voor RVS gaan, gek word ik ervan! Beste reiniger voor echte vlekken is de spuitbus van Action. Met een speciaal doekje van tupperware en schoonmaakazijn doe ik het dagelijkse poetswerk.
quote:thee schreef op 09 januari 2011 @ 17:55:

Ik snap de reactie van Christiane wel een beetje. Niet dat ik het gek vind dat TO om advies vraagt, wel verbaasd dat ze een nieuwe afzuigkap overweegt als de druppel niet weg te krijgen is.Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Vind ik ook iets te veel van het goede. Ik vind de manier hoe Christiane deze post schrijft gewoon niet zo aardig. Wat hebben 'echte problemen' nou te maken met dit topic?
quote:thee schreef op 09 januari 2011 @ 17:55:

Niet dat ik het gek vind dat TO om advies vraagt, wel verbaasd dat ze een nieuwe afzuigkap overweegt als de druppel niet weg te krijgen is.

Dat bedoel ik.

Je druk maken over een druppel en zelfs een nieuwe afzuigkap overwegen, vind ik - dat is mijn mening - nogal overdreven en obsessief perfectionistisch. Als je op die manier met dingen bezig bent, krijg je het - mijns inziens - moeilijk als dingen eens écht tegenzitten.

En tuurlijk kun je een topic openen met een andijvie-onderwerp en advies vragen. Maar als to vervolgens in zo'n topic loopt te piepen, dan geef ik uiting aan mijn verbazing.
En als het nu eens een vrij grote druppel is die helemaal in het zicht zit? Als het TO zo stoort staat het haar toch vrij om een nieuwe afzuigkap te kopen? Wat is het probleem daarmee?

Helaas heb ik geen tip voor je TO...
quote:Christiane04 schreef op 09 januari 2011 @ 18:06:

[...]

Je druk maken over een druppel en zelfs een nieuwe afzuigkap overwegen, vind ik - dat is mijn mening - nogal overdreven en obsessief perfectionistisch. Als je op die manier met dingen bezig bent, krijg je het - mijns inziens - moeilijk als dingen eens écht tegenzitten.

Wat een onzin dit.
Een druppie vet gaat toch doorgaans met heet water wel weg?
Niet alle drupels vet gaan zomaar weg met warm water.

Wat als je een lekker sopje van Dreft maakt met een vaatwastablet erin? Dat gebruiken wij hier om vet te verwijderen (ook een RVS afzuigkap). Ah, dus wel een tip .
quote:Surface2 schreef op 09 januari 2011 @ 18:14:

[...]

Wat een onzin dit.Altijd leuk om te lezen dat - als je zelf iets als een mening poneert - anderen reageren met een feit.
@ Chili: heb je al naaimachine-olie geprobeerd?

Schijnt goed te werken.
OK, dan formuleer ik anders. Ik vind dat je onzin uitkraamt. Kun je er zo wel mee leven?
Kan je hem er niet voorzichtig met een mesje afwippen?
snap ook niet zo goed waarom anderen gaan oordelen over de afwegingen van een ander. Als TO een nieuwe afzuigkap wil, wat boeit jou dat?
Ik denk dat TO gewoon een grapje maakt.

Verder: ik ben dol op Dasty als het om ontvetten gaat.
Oh wat een reacties

Even voor de duidelijkheid, de druppel is erg zichtbaar....

ik vindt het lelijk...het is ingevreten lijkt het wel, en die afzuigkap komt van Ikea voor ¤45,- dus een nieuwe kost net zoveel als dat ik heb uitgegeven aan rvs wondermiddelen.....

En je mag hier toch vragen stellen over THUIS ?

Echte problemen staan bij relaties etccc.... dit was gewoon een simpele huis tuin en keuken vraag....

bedankt voor alle reacties

ik ga de naaimachine olie nog proberen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven