Ecowasbol

30-05-2010 16:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanochtend foldertjes (tja, zondagochtend, duf en zo) en bij de Blokker schijnt een wasbol te koop te zijn waarmee je je was kunt reinigen zonder wasmiddel. Er zitten keramische steentjes in en iets metaligs. Voor de lieve prijs van 20 euro natuurlijk, want nieuw en heel erg Tell Sell achtig.

Wie heeft er een of wie overweegt het te proberen? Recensies?
ik heb er een al een maand of 2 in de kast liggen, maar nog niet gebruikt, want mijn wasmiddel is nog niet op. Heb m wel bij een ecowinkeltje gekocht, maar ik neem aan dat het hetzelfde ding is.

dus over een half jaar of zo, kom ik met een recensie (ja, ik doe lang met mijn wasmiddel)
jamadi52 in "Wassen met een eco-wasbol"

Misschien heb je hier iets aan?
Mijn yoga lerares is lyrisch over dat ding. Alleen als er echt een vlek op kleren zitten gebruikt ze nog een drupje wasmiddel maar verder niet.

Zij verkoopt ze ook, weet de prijs niet maar ik zag ze bij Nijhof voor 25 euro liggen. Echt onwijs duur.. weer zo'n drempel om te kopen.
ik heb dit ding in de kast liggen

wasbol

was zelf ook wel benieuwd naar dat magnetische ding voor in de vaatwasser. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Mevrouw75, dat is een andere dan die ik voor ogen had. Ik ken deze:

Of is die eigenlijk hetzelfde?
gezien de linkjes in dat andere topic is het wel een andere.

Althans, bij die van mij hoeft geen wasmiddel bij, bij die van jou wel toch?
Je hebt in feite maar een half dopje wasmiddel nodig, zeker als je op 40 graden of meer wast. Ook zonder bol wast dat schoon.
maar groll, bij die van mij heb je helemaal geen wasmiddel nodig.

Ik gebruik trouwens veel minder dan een half dopje (nu ik nog zonder die bol was).
Ja maar voor 25 euro kan je 10 1,5-literflessen Formil kopen bij de Lidl en daar ruikt je was lekker fris van.
Doet me trouwens denken aan het metalen zeepje. Hoor je ook niks meer van.
dat ding van mij was in de aanbieding iets van 12.50 (2 van die bollen incl. 2x refill) en wasmiddel en plastic is niet heel lief voor mijn omgeving.

bovendien heb ik geen lidl in de buurt.
Weet ook attent op kalkaanslag in je machine. In wasmiddelen zit ontkalker.
daar heb je dat ander bolletje weer voor nodig.

Of je hebt wat azijn in huis staan.

(en what about die calgonit reclames dan? niet dat ik die gebruik, maar toch)
http://www.trouw.nl/groen ... t_ie_eigenlijk_wel__.html
die stond ook al in de link, maaar bedankt.

Hij ging trouwens niet over mijn ding, die ik nog steeds niet heb uitgeprobeerd.
Hier hoef je ook geen wasmiddel in te gebruiken. Alleen bij hele erge vlekken even aanstippen ofzo.
quote:Groll schreef op 30 mei 2010 @ 17:32:

Doet me trouwens denken aan het metalen zeepje. Hoor je ook niks meer van.

Dat koop je één keer voor iets van 2 euro en gebruik je jarenlang. Het slijt namelijk niet. En het werkt fantastisch tegen de geur van uien/knoflook/etc. aan je handen.

Ik heb hem al jaren.

Die wasbol doet niets, oplichterij, het werkt hooguit tegen schoon zandbakzand (dan heb je ook genoeg aan het uitspoelprogramma).
Ik heb na een tijd twijfelen ook zo'n bol gekocht en ben er wel tevreden over. Zoals in de gebruiksaanwijzing staat moet je voor de meer vervuilde was nog wel waspoeder gebruiken. Dus het werkt alleen bij licht en normaal vervuilde was. Dat iemand hier schrijft dat ze eerst haar poeder opmaakt hoeft dus niet.

Zelf vind ik de was zachter. Wat ik wel mis is de geur, omdat het totaal reukloos is. Daarom gebruik ik nog wel een scheutje wasverzachter.
Bij de blokker bij ons is het niet meer te koop, het voldeed niet aan de blokker eisen....
het is om andere redenen uit de winkels gehaald, maar de precieze reden weet ik ook niet. maar het zal niet aan de eisen hebben voldaan/juridisch gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven