Een bever gezien!

30-07-2012 08:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben we een bever gezien... aan de rand van de Biesbosch. Ik vond het heel bijzonder. Hij was takjes met bloemetjes aan het losknagen en nam ze mee het water in om ze het lekker op te peuzelen Ik was vooral verbaasd over de grootte van het dier! Ik schat dat het dier over de 30 kilo woog!

Ik heb er wel een foto van gemaakt maar voor ik m'n mobiel tevoorschijn had was hij al naar de andere kant van het water gezwommen en is de foto erg onduidelijk geworden.

De wilde ik gewoon even delen

Misschien willen andere mensen ook wel verhalen delen over mooie dieren in het wild in Nederland?
Ja, ik vind dat ook zo leuk. Ik heb eens een hert gezien tijdens een boswandeling. En tijdens een strandwandeling een zeehond.
Leuk is dat hé?

We waren aan het zwemmen in zee bij het strand van Terschelling toen ineens een paar meter van ons vandaan (ik schat 3 a 5 meter) een paar zeehonden opdoken. Ze waren niet bang (ik in eerste instantie wel, ze kunnen flink bijten) en het leek wel of ze met ons meespeelden in de golven. Erg bijzonder...

Een bever heb ik ook wel eens gezien, en inderdaad, ik verbaasde me over het feit dat het beest zo groot was.
Als ik bij mijn schoonouders ben, dan is er vaak wild te zien. Herten, reeën, hazen, bevers, uilen (die vind ik heel gaaf!) en ook wel zwijntjes geloof ik. Allemaal "gewoon" rondom het huis - paar hectare bos, dus inkoppertje wat betreft het spotten van wild

Locatie is provincie Overijssel.
Wat leuk!

Ik word altijd helemaal happy als ik iets bijzonders in de natuur zie.

Heb ook ooit herten,uilen en everzwijnen gezien,een slang in limburg,en lepelaars op Texel,heel bijzonder!

En een ijsvogel vind ik ook altijd heel bijzonder.

Maar het leukst vond ik nog een egel die een tijdje in mijn tuin woonde.

Niet echt heel bijzonder,maar toch.........
Verder dan konijntjes, hazen, eekhoorntjes, roofvogels en een enkele vos kom ik niet. Maar die zijn ook leuk!
Alleen daarom zou ik al in de buurt van het bos willen wonen!!

Wij wonen aan het water en er zit hier een koppel ijsvogels.

Elke keer weer bijzonder als ik ze voorbij zie komen!
Leuk hoor

Ik weet nog goed dat ik bij mijn moeder de rolluiken van de tuindeuren omhoog deed en dat er toen twee vlaamse gaaien op de tuintafel zaten. Vond ik helemaal geweldig want die had ik nog nooit in het echt gezien.
Ik woon in het bos. Konijntjes, egels, eekhoorns, vossen, hertjes, hazelwormen, ringslangen, muizen, heel veel verschilende vogels en ik geniet er iedere dag van.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Grappig hè als je het helemaal niet verwacht? Jaren geleden, toen ik nog in de VS woonde, ook onverwachts een bever gezien in onze parking. We woonden wel in een bosrijk gebied in het noordoosten. Maar zomaar op de parking had ik het niet verwacht. En wat een beer van een beest dat het was. Zo groot!
Nu zie ik ze trouwens best vaak maar blijft mooi.
Ik heb weleens een vos gezien naast het fietspad met 10 man eromheen naar hem te koekeloeren. Ik dacht dat ie dood was ofzo, want een vos met 30 man er omheen is toch vrij absurd. Maar nee hoor, dat beest lag gewoon te chillen. Blijkbaar zijn vossen hier mensen zo gewend dat ze niet meer schuw zijn.

Herten zijn hier een plaag (de bollenboeren zijn er niet zo blij mee), dus die heb ik ook regelmatig gezien.

Roofvogels als ik naar vrienden in den oost ga.

Het meest bijzondere vind ik toch de ooijevaars, die associeer ik met Oost Europa, niet met Drenthe, terwijl ze daar ook gewoon gecultiveerde nesten hebben.
oh ja, mijn moeder heeft eens een bunzing in haar tuinhuis gehad. Ik heb hem niet gezien, wel geroken, wat een stank. Ze mocht er niks aan doen, want bunzings zijn bedreigd.
Leuke verhalen allemaal! Wij wonen in Rotterdam dus een dier in het wild vind ik altijd zó bijzonder!

Ooievaars zie ik hier trouwens regelmatig! Er zijn hier altijd twee in de buurt. Komt omdat ze hier veel eten krijgen van de buurtbewoners.
Een Bever in de Biesbosch! Daar heb ik zo'n 22 jaar geleden mijn vrijmarkt opbrengst aan gedoneerd! Althans, ik doneerde aan het Wereld Natuurfonds en ik kreeg een brief dag het naar de Biesbosche Bevers ging. Stond er nergens een bordje met: mede mogelijk gemaakt door Frizzy?
Roofvogels vind ik ook altijd mooi. Ik heb ook wel eens herten gezien in de buurt van hellevoetsluis. En wilde zwijnen met jong in de veluwe.
Leuk! Ik word ook heel gelukkig van 'wilde dieren' Woon sinds een dik half jaar in een heel bosrijke omgeving, en heb ondertussen herten, slechtvalken, buizerds, bonte spechten en een vos gezien. En een klein slangetje laatst ook nog. k Zou ooit nog weleens een das willen zien, maar ik weet eigenlijk niet of die hier wel zitten, en ze schijnen echt superschuw te zijn.
@Frizzy, inderdaad! Dat bord zag ik! Ik wist eerst niet wat ermee werd bedoelt maar nu snap ik het
Ik dacht dat je naar de sauna was geweest
Ja, als je er op let zijn er in Nederland echt veel bijzondere wilde dieren te zien!

Ik heb regelmatig ijsvogeltjes gezien, groene spechten, bonte spechten en lepelaars.

Reeën, zwijnen, vossen en natuurlijk eekhoorntjes (voor iemand uit de Randstad een hele belefenis ).

Ik heb zelfs een keer een otter gezien in de Oude Rijn in de buurt van Alphen a/d Rijn. Maar niemand geloofde me! Echt stom, want ik heb al heel vaak waterratten gezien en die hebben toch echt een heel ander kopje en zijn een stuk kleiner.

Verder zeehonden (op het strand bij Kijkduin en Haamstede) en vaak bruinvissen (een kleine dolfijnensoort).

Het blijft bijzonder, zulke ontmoetingen.

Nou die bever nog...
Wij zien hier regelmatig herten, vossen en elanden. En in het noorden lopen de rendieren ook gewoon los. Ik vind het super om 's avonds, als die dieren aan de wandel gaan, de velden af te speuren. Het blijft imponerend.
Tijdens een wandeling in het najaar in Delft (weet niet meer precies waar) zag ik op 20 meter afstand een VOS het pad oversteken!!

Hij was prachtig kastanje/donkerbruin van kleur.

Ik had wel m'n fototoestel bij me, maar ja.... té verrast te kunnen fotograferen.

Gelukkig zag mijn loslopende hondje hem niet.

Mijn eveneens loslopende vriend heeft hem ook niet gezien!
Wat leuk!

In eerste instantie dacht ik bij je topictitel dat het een ranzig topic van Willem zou zijn
Wij hadden dit jaar steenuilen in onze stal. Zij hadden een nest gemaakt op een onbereikbare plek. Eén van de jongen probeerde te vliegen en is toen naar beneden gevallen en lag in een bak. Toen konden we haar even vasthouden en bekijken. Op advies van de vogelopvang hebben we haar terug in het nest geplaatst en twee weken later is ze alsnog uitgevlogen samen met haar broertje/zusje.

Oh, uiltje! Wat schattig Yvonne. Ik vind uilen echt zulke gave vogels! Reed een tijdje geleden naar huis (de provinciale weg tussen de snelweg en mijn durp loopt dwars door t bos) toen er een vogel vlak voor mijn voorruit langs vloog. Moest even nadenken wat t was, maar t was een uil. Typische manier van vliegen hebben ze, prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven