Een goede buur?

30-11-2013 13:29 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren zijn vanmorgen om half vijf begonnen met het verbouwen van hun tuin. Prima. Wij hebben een dochter van twee, dus zij zullen ook vast wel eens wakker van ons.

Wat schetste alleen mijn verbazing bij het openen van mijn gordijnen vanmorgen: voor de handigheid hadden ze hun gehele tuin-raad maar even in onze tuin geparkeerd. Onze eigen spullen verplaatst, zodat er ruimte was voor een stapel met stoelen, een loungeset en hun fietsen. Het speelhuis van mijn dochter is volledig ingebouwd, net als mijn schuur. Ik kan niet eens meer bij mijn fiets.

Ben ik nou zo ouderwets dat ik dit enorm brutaal vind? Je gaat toch niet gebruik maken van iemands terrein omdat dit even handig uitkomt? Hoe moeilijk is het om dit even te overleggen?

Inmiddels heb ik gevraagd of de spullen verwijderd konden worden, omdat het hier (tussen de buien door) prachtig weer is en mijn dochter graag buiten wil spelen (in HAAR speelhuis). Inmiddels zijn ze aan het pauzeren, maar staan de spullen nog keurig in mijn tuin.

Stel ik mij aan? Hoe hadden jullie hierop gereageerd?
Hmmm, behoorlijk brutaal. Mijn buren zouden best het een en ander mogen stallen hier, maar toch wel in overleg. Ik zou de hele flikkerse boel op MP zetten als ze het ongevraagd deden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nee je stelt je absoluut niet aan. Ik vind het ook erg brutaal van ze en had op zijn minst verwacht dat ze het direct zouden opruimen als jij aangaf dat je het liever niet had.

Maar: het zijn je buren. Niet op de camping maar die van je huis. Dan moet je soms ook een beetje aan het pick-your-battles gebeuren doen.
Serieus? Ik had het zo weer over de schutting geflikkerd denk ik! Als ze het hadden gevraagd was het voor mij geen probleem geweest, maar dit is super asociaal!
Idem. Gevraagd en in overleg, prima. Zonder overleg en met overlast? Ik zou alles binnenzetten (dan maar even ongemak) Het staat op jouw "eigendom" dus is het nu van jou.

Btw ongeveer hetzelfde gehad. Alleen werd de tuin toen niet gebruikt en het was een trampoline. Gevraagd of het een kadootje was en... het was zo weg
quote:Nemesis. schreef op 30 november 2013 @ 13:31:

Nee je stelt je absoluut niet aan. Ik vind het ook erg brutaal van ze en had op zijn minst verwacht dat ze het direct zouden opruimen als jij aangaf dat je het liever niet had.

Maar: het zijn je buren. Niet op de camping maar die van je huis. Dan moet je soms ook een beetje aan het pick-your-battles gebeuren doen.+1
Zonder overleg in mijn tuin is zonder overleg in mijn schuur achter slot en grendel en diezelfde avond nog op marktplaats.
Bizar.

Ik snap ook niet dat je ze er op hebt aangesprokem en dat ze het dan niet gelijk weghalen.

Waarom accepteer je dat?

En dat aanspreken en erop staan dat ze weer direct de toegang tot je eigen tuin en spullen mogelijk maken, hoeft echt niet onvriendelijk of een 'battle' te zijn. Als het maar duidelijk is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Aso's! Alles bij het vuil zetten. Nu ze het niet weghalen na je verzoek: nog ziekere aso's.
Ik zou not amused zijn. Sta je op goede voet met je buren? Hoe gaan jullie normaliter met elkaar om? Lopen jullie zonder bellen bij elkaar binnen? Zo ja, dan zijn de verwachtingen misschien verstoord mbt wat jullie wel of niet ok vinden.

Persoonlijk zou ik ze er over aanspreken, wat je al hebt gedaan, en als ze dan de spullen niet weghalen dan zou ik ze zeggen dat ik het wel even bij het grofvuil ging zetten voor ze aangezien ze daar blijkbaar zelf niet aan toe komen. Zoals het een goede buur betaamt.
Maar mensen, jullie zouden het echt serieus bij het grof vuil/achter slot en grendel zetten? Of zou je dat het liefst willen?
Ja, dat heb ik zelfs al eerder gedaan.
Ja echt Annelaure? In welke situatie?

Ik denk dat ik mijn buren relatie zou verkiezen boven instant bevrediging en op mijn strepen staan.
Als ze niet reageren zou ik de auto demonstratief voorrijden en beginnenmet inladen. Geen reactie? Op naar de stort!
quote:Nemesis., 5 minuten geleden

Maar mensen, jullie zouden het echt serieus bij het grof vuil/achter slot en grendel zetten? Of zou je dat het liefst willen?

Ja, ik zou het echt op MP zetten en de links door whatsappen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Nemesis. schreef op 30 november 2013 @ 13:41:

Nee, dat zou ik niet doen.

Ik zou iets zeggen als:

'Buurman, ik wens u veel succes met uw verbouwing.

Maar ik moet zeggen dat ik het echt niet prettig vind dat u zonder enige vorm van overleg mijn tuin gebruikt als opslagplek.

En aangezien mijn dochter gewoon in de tuin wil spelen verzoek ik u uw spullen weer direct weg te halen uit mijn tuin'.

En dan ging ik daarna echt geen uur wachten om te kijken wanneer ze er eens aan toe zouden komen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
De fiets van de buren werd steevast in mijn tuin gezet omdat dat makkelijker was voor ze. Dan bleef hun looppad vrij en ik had toch maar gras. Na een week hadden zij het looppad vrij en ik 120 euro meer.
quote:Ja, ik zou het echt op MP zetten en de links door whatsappen.

Dit vind ik grappig. Dan moet je wel hun telefoonnummer erbij zetten.

Het inladen en naar de stort brengen minder.
Zonder overleg vind ik wel heel vreemd en asociaal. Wat ik zou doen? Ik weet het niet, vooral heel verbaasd zijn hierover.
quote:momo1980 schreef op 30 november 2013 @ 13:32:

Serieus? Ik had het zo weer over de schutting geflikkerd denk ik! Als ze het hadden gevraagd was het voor mij geen probleem geweest, maar dit is super asociaal!Hier ben ik het helemaal mee eens
.
Ik zou het hele zooitje voor hun deur opstapelen. En dan bedoel ik ook echt in hun deuropening zodat ze er niet meer in of uit kunnen. Doe ik hier ook als de buuf weer eens aan het opruimen is en mijn opgangetje gebruikt als opslagplaats.

Op marktplaats vind ik wel heel grappig, maar ik geloof dat ik het toch niet zou durven .
Op marktplaats is juist het geinige dat je niets echt ergs doet maar ze zich vanzelf wel gaan bedenken wat er nou mis is als ze binnen een uur 10x worden gebeld voor afwisselend de fiets en het tuinstel dat gratis wordt aangeboden.
Wat bizar? Ik zou niet eens kunnen voorstellen dat mijn buren dat bij mij zouden doen..

Ik zou er toch een vriendelijk gesprekje over aanknopen. Dat overleggen wellicht handiger was geweest. En dan vragen wanneer ze het denken te gaan opruimen. Als het niet binnen nu en 5 minuten is dan zou ik een handje helpen denk ik.
Dit is iets voor Frans Bromet.
Ik vind om half vijf beginnen met je tuin te verbouwen ook raar trouwens. Daar was ik niet zo mild over geweest eigenlijk.

En spullen in de tuin: ik kan me niet voorstellen dat mijn buren dit zomaar zouden doen. Na overleg zou ik het prima vinden, mits ik met mijn fiets weg kon. Maar zomaar, zonder overleg, ik vind het absurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven