Een lekkere luchtverfrisser voor in de woonkamer?

14-06-2010 19:40 54 berichten
Nu ben ik sinds kort een tevreden gebruiker van de Lamp Bergere.

Maar ik vind het toch een kostbare hobby. En daarom ben ik op zoek naar een luchtverfrisser die continue een subtiel parfum in de woonkamer verspreid.
quote:Bergje65 schreef op 06 augustus 2010 @ 19:12:

Wil iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een Lamp Bergere van honderden euro's en een gewoon huisparfum?

Ik kan me voorstellen dat het enorm lekkere luchtjes zijn, maar dat kan toch nooit in dat bedrag zitten?

Allereerst: een LB is er vanaf ongeveer 40 euro. Honderden euro's is dus tamelijk overdreven.

Het schijnt dat de LB de lucht zuivert van bacterien omdat de lucht naar de verwarmde steen wordt gezogen. De lucht wordt gezuiverd en de lamp geeft (al naar gelang je gekozen geur en de mate waarin je deze verdunt) een meer of minder subtiele geur af (of geurloos, als je daar voor kiest).

Gewone luchtverfrissers proberen een geur te maskeren door er een andere geur voor in de plaats te zetten. Een LB zuivert de lucht van geur en geeft naar keuze een geur af.

Ik vind de geuren zuinig in het gebruik en heb geen last van de geuren. Andere luchtverfrissers slaan vaak op mijn longen (astma).
Zo'n ionisatorgeval (zoals Babsjuh die plakte) hebben wij ook geprobeerd, maar ik werd horendol van het geluid van dat pompende apparaat.

Er zijn hele dure ionisators maar die moet je direct aanschaffen. En voor iets waarvan ik niet weet of ik er baat bij heb, tel ik geen 500 euro neer. Ze zouden die dingen eerst ter testing aan moeten bieden voor 2 weken of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:hanZie schreef op 14 juni 2010 @ 20:16:

geurstokjes van rituals, heerlijk!Yep, die zijn hier ook favoriet!
Alle reacties Link kopieren
Olie van de Bodyshop, die ruiken heerlijk! Oliebrandertje (ook daar te koop) en je bent klaar. Heb een tijdje wierook gebrand (doe ik nog héél af en toe) maar dan heb je altijd een rokerige geur. Met olie heb je dit probleem niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven