een pannenset

20-08-2013 19:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen (eindelijk) een nieuwe keuken, een met inductieplaat. Nu hebben we een elektrisch fornuis maar dat bevalt me niet zo.

Omdat we dus over gaan op een nieuw systeem, zullen we ook aan nieuwe pannen moeten geloven.

Nu was dat eigenlijk al nodig, maar met het oog op een nieuwe keuken heb ik dat uitgesteld.

Ik ben overigens geen keukenprinses, dus het mag van mij allemaal rechttoe rechtaan zijn.

Maar wat zijn qua prijs en kwaliteitsverhouding nu eigenlijk goede pannen? Ik weet dat die van BK goed zijn. Maar zo'n set kost al snel om en nabij de 200 euro. Is dat duur overigens?

Ik heb er helemaal geen verstand van. Misschien weet iemand er meer over?
Waar kook je nu op? Als je nu op gas kookt dan moet je waarschijnlijk nieuwe pannen kopen, want gas trekt de bodem vaak een (beetje) krom. Om de inductie goed te laten werken heb je vlakke pannen nodig.

Heb je geen gas? Pak dan een magneet. Doe de magneet op de bodem van de pan aan de buitenzijde. Blijft de magneet plakken, dan heb je geen nieuwe pannen nodig.

Mocht je nieuwe pannen willen kopen, neem dan een testmagneetje mee. Dan weet je zeker dat de pannen warm worden op de inductieplaat. BK-pannen zijn idd erg fijn en niet verschrikkelijk duur. Zelf heb ik duurdere pannen (vanwege het mooie ontwerp), maar goedkoper kan ook. De 365+serie van ikea is ook geschikt voor inductie en dan ben je volgens mij geen 200¤ kwijt.

Edit: ik lees dat je elektrisch kookt nu. Waarschijnlijk zijn de bodems van je pannen dan nog vlak.
Die pannen van mij zijn zo oud als methusalem. Ik vrees dat ik echt nieuwe nodig heb.

En ik heb een nieuwe braadpan nodig, en wat nieuwe koekenpannen. Die zijn trouwens niet helemaal vlak maar bol van bodem. En beschadigd, niet goed van kwaliteit meer. Alles bakt snel aan.