een pannenset

20-08-2013 19:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen (eindelijk) een nieuwe keuken, een met inductieplaat. Nu hebben we een elektrisch fornuis maar dat bevalt me niet zo.

Omdat we dus over gaan op een nieuw systeem, zullen we ook aan nieuwe pannen moeten geloven.

Nu was dat eigenlijk al nodig, maar met het oog op een nieuwe keuken heb ik dat uitgesteld.

Ik ben overigens geen keukenprinses, dus het mag van mij allemaal rechttoe rechtaan zijn.

Maar wat zijn qua prijs en kwaliteitsverhouding nu eigenlijk goede pannen? Ik weet dat die van BK goed zijn. Maar zo'n set kost al snel om en nabij de 200 euro. Is dat duur overigens?

Ik heb er helemaal geen verstand van. Misschien weet iemand er meer over?
Waar kook je nu op? Als je nu op gas kookt dan moet je waarschijnlijk nieuwe pannen kopen, want gas trekt de bodem vaak een (beetje) krom. Om de inductie goed te laten werken heb je vlakke pannen nodig.

Heb je geen gas? Pak dan een magneet. Doe de magneet op de bodem van de pan aan de buitenzijde. Blijft de magneet plakken, dan heb je geen nieuwe pannen nodig.

Mocht je nieuwe pannen willen kopen, neem dan een testmagneetje mee. Dan weet je zeker dat de pannen warm worden op de inductieplaat. BK-pannen zijn idd erg fijn en niet verschrikkelijk duur. Zelf heb ik duurdere pannen (vanwege het mooie ontwerp), maar goedkoper kan ook. De 365+serie van ikea is ook geschikt voor inductie en dan ben je volgens mij geen 200¤ kwijt.

Edit: ik lees dat je elektrisch kookt nu. Waarschijnlijk zijn de bodems van je pannen dan nog vlak.
Die pannen van mij zijn zo oud als methusalem. Ik vrees dat ik echt nieuwe nodig heb.

En ik heb een nieuwe braadpan nodig, en wat nieuwe koekenpannen. Die zijn trouwens niet helemaal vlak maar bol van bodem. En beschadigd, niet goed van kwaliteit meer. Alles bakt snel aan.
Ik heb mijn post van net een beetje aangepast, maar als je bodem aan de onderzijde wat beschadigd is, dan kun je ook beter nieuwe kopen. Iig als je je nieuwe inductieplaat niet vol met krassen wil hebben.
Ik zou geen set kopen, maar een paar losse pannen. In zo'n set zitten vaak pannen met afmetingen die ik niet handig vind.

Denk na over welke maat pannen je nodig hebt en bepaal dan of een set handig is of losse pannen.

Wij hebben bijvoorbeeld 2 medium pannen (1 voor groente en 1 voor bijv. aardappels of pasta), een klein steelpannetje, en een soeppan. En dan nog 2 koekenpannen.

Met name 2 medium pannen heb ik nog nooit in een pannenset gezien. Vaak is het 1 grote en 1 kleine en dat werkt voor ons niet.
Ik heb een pannen 'set' bestaande uit HEMA koekenpannen, Ikea soepketels en nog wat pannetjes van de Blokker.

Was nog niet de helft kwijt van het hierboven genoemde bedrag (in totaal 6 stuks)
Zie nu dat je ook vraagt naar ervaringen met merken. Ik vind Sola een goed merk. In de fabriekswinkel vind je vaak leuke aanbiedingen. Ze zijn er in alle prijsklassen te vinden.
Ik heb pannen van Sola. Goede kwaliteit en niet al te duur. Als koekenpan en wokpan heb ik Tefal. Ik heb de 28cm wok en 28cm koekenpan van de Sensorielle serie (via de AH met zegels). Wat zijn dat fijne pannen zeg!! Bakt niks in aan.
Ik zweer bij de koekenpan van Herman den Blijker (te koop bij Blokker)

Die heeft alle pannen die je nodig hebt trouwens en als de mijne aan vervanging toe zijn, koop ik zeker de overige pannen van Herman.

Verder helemaal eens met eenhoorn welke pannen je nodig hebt trouwens.
Ik heb zelf veel van de BK Balans, erg prettig en makkelijk schoon te maken.

Op een webshop met een afhaalpunt hier in de buurt heb ik een lijstje gemaakt. Mailtje gestuurd dat ik voornemens was deze pannen aan te schaffen en de vraag of de prijs wat vriendelijker kon.

Dat kon, dus daar heb ik de pannen dan ook gekocht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb BK. Mooi, handig (afgietseksels en niet warm wordende grepen) en onverwoestbaar.

Ik kook er nu al 15 jaar dagelijks mee en ze zijn nog als nieuw.

200 euro meer dan waard dus.
Profiline heb ik trouwens, 5 delig.
BK vind ik erg goed, zoals hierboven al geschreven; onderhoudsvriendelijk en ze blijven er mooi en fris uitzien.

Als je een beetje oplet koop je een set met fikse korting
Tefal!
Ik weet niet waar je woont trouwens, maar in roermond in de outlet zit een huishoudwinkel. Ik heb daar bv een messenset met een fikse korting gekocht. Misschien is dat nog een idee om daar eens te kijken. Bataviastad heeft ook zo'n winkel in de outlet zitten. Van rosada weet ik het niet zeker.
Ik woon nabij Almelo, dus dat is een stuk noordelijker.

Maar goed, Sola en koekenpannen van Herman Blijker.

Maar nu effe over het afgieten: ik zou het fijn vinden om mijn vingers daarbij niet te branden. Hoe zit dat bij die pannen van Sola? En BK?
Als je lang met je pannen wilt doen moet je geen tefal kopen. Investeer liever In een goede pan zoals van creuset, de buyer of demeyere
quote:kiwibanaansap schreef op 21 augustus 2013 @ 11:00:

Als je lang met je pannen wilt doen moet je geen tefal kopen. Investeer liever In een goede pan zoals van creuset, de buyer of demeyereOke, bedankt voor de tip!
quote:Suze02 schreef op 20 augustus 2013 @ 21:16:

Ik heb BK. Mooi, handig (afgietseksels en niet warm wordende grepen) en onverwoestbaar.

Ik kook er nu al 15 jaar dagelijks mee en ze zijn nog als nieuw.

200 euro meer dan waard dus.

Ik heb ook deze lijn van profiline, maar bij zitten er wel krassen op de pannen... is dat bij jou niet?

Verder koken ze overigens super

Als je trouwens goed zoekt, kom je soms wel eens een leuke aanbieding tegen waardoor je niet de volle prijs hoeft te betalen. Goed zoeken/googlen dus!
Ik kook ruim 14 jaar op inductie en ik kook veel. Mijn gewone pannen zijn van Sigg en mijn braadpannen van Le Creuset. Duur maar je doet er jaren mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven