een poef breien

02-11-2009 14:25 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een poef breien! Die van Christien Meindertsma http://www.christienmeind ... hp?/projects/urchin-pouf/ vind ik helemaal geweldig! Maar helaas iets boven mijn budget . De Hema had een paar weken geleden een gebreide poef in de collectie, maar die was een beetje klein. Nu zou ik het zelf graag willen proberen. Op deze site kwam ik een patroon voor een mooie poef tegen: http://www.pickles.no/puff-daddy-knitted-stool/ (zie patroon onderaan) Ik heb alleen niet zo veel brei ervaring, zeg maar gewoon zero. Is er misschien een creatieve forummer aanwezig die mij de werkwijze in 'jip en janneke' taal uit zou willen leggen? En misschien kan inschatten of dit te doen is voor een beginnende breier?



Alvast super bedankt! Groetjes bloem9



De uitleg van de site:

What we used:

Eskimo, 18 balls (Or yarn suitable for US #13 needles)

Acrylic yarn would probably be a really good alternative, as it´s a piece of furniture

US #19 circular needles

2 cheap duves (feather and down



How we did it:

Cast on 35 stitches using three threads.

Knit the garter stitch until you´ve knitted all the balls, and there is just enough yarn left to asseble the stool.



You now have ONE rectangular piece.

Cast off loosely.



Assemble the short sides (35 stitch side) as neatly as you can.



Assemble the first long side. This is supposed to be the top or the bottom of the stool. Put the needle through the end stitch of every second row and tighten, tighten, tighten! Repeat on the rows in between and tighten until there is no whole in the middle.



Stuff the duves into the stool. We tried to make a ball of the duves before we stuffed it.



Assemble the other end in the same manner as the first.

And there you go! Your first knitted furniture perhaps?
Alle reacties Link kopieren
dit is wel gaaf zeg! Ik kan helemaal niet breien maar misschien toch maar eens een breilesje bij m'n oma gaan nemen



Ik snap alleen niet zo goed hoe je die lap dichtmaakt. Je moet de lange kanten aan elkaar maken door om en om de draad erdoor te doen, en dan degene die je had overgeslagen toch? En hoe doe je dan de bovenkant en onderkant?
Alle reacties Link kopieren
Ja het is heel makkelijk, je hoeft alleen maar recht te kunnen breien dus dat heeft je oma je zo geleerd. Bovendien gaat het lekker snel met die dikke naalden.



Je moet inderdaad eerst de lange kanten aan elkaar maken, eigenlijk gewoon aan elkaar vastnaaien met de draad die je ook gebruikt hebt voor het breien. Ik heb dat niet perse om en om gedaan. Je hebt dan een soort gebreide koker.



De boven en onderkant heb ik wel om en om gedaan. Inderdaad eerst de eerste draad door de gaatjes, steeds een gaatje overslaan. Dan met een tweede draad door de gaatjes die je de eerste keer had overgeslagen. En dan gelijkmatig dichttrekken. Als je dan je binnenkussen er in hebt zitten wordt het vanzelf rond.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ohh het klinkt echt heel simpel! Super, bedankt! En die van jou was echt heel mooi geworden! Dat geeft hoop!
Alle reacties Link kopieren
Nou de poef is af...hier fotootjes!

Wat een gedoe om foto's toe te voegen...maar hier zijn ze...



POEF
Alle reacties Link kopieren
Leuk geworden Anita!

Wat heb jij als vulling gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog een oude zitzak die maar wat op zolder lag...daar zaten soort van piepschuim(bolletjes) in...en die heb ik in een kussenhoes gedaan..is goed stevig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet begonnen, maar zit wel te denken ook een poefje te maken. Ik vind jullie resultaten echt heel leuk!



Voor de mensen die dit forum nog lezen, ik wil jullie ook nog even wijzen op het onwijs leuke mandje wat je zelf kunt maken:

http://www.pickles.no/granny-basket/
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Erg leuk om alle poefen te zien, ik wilde er zelf eerst ook een breien, totdat ik de volgende zitzak tegenkwam: http://www.zilalila.com/web/



Ook erg duur, maar ik denk dus dat ik ga proberen deze zelf te breien. Via internet kun je de vulling kopen, 12 euro voor 300 liter dus dat is nog wel te betalen. Mijn vraag is of iemand enig idee heeft hoe ik die kanten zo af kan werken? Is het gewoon aan elkaar gestikt en vervolgens met draad omwikkeld? Dat lijkt er wel een beetje op dacht ik zo.



Nou, ik ben benieuwd of mijn vraag nog gelezen wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laste maanden een enorme mooie deken gebreid voor de bank. Allemaal kleurtjes.......en wol van wibra en zeeman is echt goed hoor.

Ik loop ook vaak even de pippo,s binnen hebben ze zulke mooie dingen.

Vandaag ga ik weer een hele dikke haaknaald kopen en een poef haken....Is weer helemaal terug het breien en haken,.
Alle reacties Link kopieren
Erg handig topic dit! Ik heb het laatst ook geprobeerd maar het eindresultaat was niet helemaal naar mijn wens. Uiteindelijk eentje besteld op http://www.poefbestel.nl , een stuk minder leuk maar wel heel mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven