Thuis
alle pijlers
een poef breien
maandag 2 november 2009 om 14:25
Ik wil graag een poef breien! Die van Christien Meindertsma http://www.christienmeind ... hp?/projects/urchin-pouf/ vind ik helemaal geweldig! Maar helaas iets boven mijn budget . De Hema had een paar weken geleden een gebreide poef in de collectie, maar die was een beetje klein. Nu zou ik het zelf graag willen proberen. Op deze site kwam ik een patroon voor een mooie poef tegen: http://www.pickles.no/puff-daddy-knitted-stool/ (zie patroon onderaan) Ik heb alleen niet zo veel brei ervaring, zeg maar gewoon zero. Is er misschien een creatieve forummer aanwezig die mij de werkwijze in 'jip en janneke' taal uit zou willen leggen? En misschien kan inschatten of dit te doen is voor een beginnende breier?
Alvast super bedankt! Groetjes bloem9
De uitleg van de site:
What we used:
Eskimo, 18 balls (Or yarn suitable for US #13 needles)
Acrylic yarn would probably be a really good alternative, as it´s a piece of furniture
US #19 circular needles
2 cheap duves (feather and down
How we did it:
Cast on 35 stitches using three threads.
Knit the garter stitch until you´ve knitted all the balls, and there is just enough yarn left to asseble the stool.
You now have ONE rectangular piece.
Cast off loosely.
Assemble the short sides (35 stitch side) as neatly as you can.
Assemble the first long side. This is supposed to be the top or the bottom of the stool. Put the needle through the end stitch of every second row and tighten, tighten, tighten! Repeat on the rows in between and tighten until there is no whole in the middle.
Stuff the duves into the stool. We tried to make a ball of the duves before we stuffed it.
Assemble the other end in the same manner as the first.
And there you go! Your first knitted furniture perhaps?
Alvast super bedankt! Groetjes bloem9
De uitleg van de site:
What we used:
Eskimo, 18 balls (Or yarn suitable for US #13 needles)
Acrylic yarn would probably be a really good alternative, as it´s a piece of furniture
US #19 circular needles
2 cheap duves (feather and down
How we did it:
Cast on 35 stitches using three threads.
Knit the garter stitch until you´ve knitted all the balls, and there is just enough yarn left to asseble the stool.
You now have ONE rectangular piece.
Cast off loosely.
Assemble the short sides (35 stitch side) as neatly as you can.
Assemble the first long side. This is supposed to be the top or the bottom of the stool. Put the needle through the end stitch of every second row and tighten, tighten, tighten! Repeat on the rows in between and tighten until there is no whole in the middle.
Stuff the duves into the stool. We tried to make a ball of the duves before we stuffed it.
Assemble the other end in the same manner as the first.
And there you go! Your first knitted furniture perhaps?
vrijdag 8 januari 2010 om 20:21
Hallo lieve breisters!
Ik begin ook vandaag! Ik heb wol van de zeeman, beetje creme wit, 50 gram voor naalden 5 tot 6 (is best dik). Ik ga breien met 3 draden en naalden 10. Heb 12 bolletjes en hoop het daarmee te redden. Maak hem voor mn schoonzusje, vind hem zelf ook helemaal fantastisch maar heb er nu echt geen plek voor in huis. Als we straks een nieuw huis hebben gekocht en deze goed lukt maak ik er ook een voor mezelf!
Ik kan trouwens wel al een beetje (simpel) breien. Heb wel eerder sjaals gemaakt enzo, maar ben geen ster breister...
Groetjes, Annelies
Ik begin ook vandaag! Ik heb wol van de zeeman, beetje creme wit, 50 gram voor naalden 5 tot 6 (is best dik). Ik ga breien met 3 draden en naalden 10. Heb 12 bolletjes en hoop het daarmee te redden. Maak hem voor mn schoonzusje, vind hem zelf ook helemaal fantastisch maar heb er nu echt geen plek voor in huis. Als we straks een nieuw huis hebben gekocht en deze goed lukt maak ik er ook een voor mezelf!
Ik kan trouwens wel al een beetje (simpel) breien. Heb wel eerder sjaals gemaakt enzo, maar ben geen ster breister...
Groetjes, Annelies
zondag 10 januari 2010 om 15:40
@bloem9: thanks!
@Lizzelot: even een tip. Ik heb met dezelfde wol een lap gebreid, ook met drie draden. Het vervelende was dat die draden telkens door elkaar gingen. Je kunt de bollen het beste afwikkelen en 1 grote bol maken, ik weet zeker dat dat veel prettiger gaat. Ik heb in totaal drie bollen gebruikt, dus gewoon die drie draden breien tot je bollen op zijn. Ik had toen precies genoeg.
@perzikschil: misschien heb je meer vulling nodig? Bij mij heeft 'ie ook wel wat ribbels, maar niet storend. Misschien kun je een foto plaatsen van wat er aan de hand is? Misschien dat iemand hier een gouden tip heeft?
@Lizzelot: even een tip. Ik heb met dezelfde wol een lap gebreid, ook met drie draden. Het vervelende was dat die draden telkens door elkaar gingen. Je kunt de bollen het beste afwikkelen en 1 grote bol maken, ik weet zeker dat dat veel prettiger gaat. Ik heb in totaal drie bollen gebruikt, dus gewoon die drie draden breien tot je bollen op zijn. Ik had toen precies genoeg.
@perzikschil: misschien heb je meer vulling nodig? Bij mij heeft 'ie ook wel wat ribbels, maar niet storend. Misschien kun je een foto plaatsen van wat er aan de hand is? Misschien dat iemand hier een gouden tip heeft?
maandag 11 januari 2010 om 19:52
Jaa! Heb vandaag inkopen gedaan voor de poef. Wilde de paarse wol van de zeeman, maar die hadden ze niet meer. Heb nu ook van zeeman een beetje bruin/beige/creme wol, dus meerdere kleuren die in elkaar overlopen. Denk dat het wel een mooi effect zal hebben. Ga met 3 draden breien op naalden 12 (wat zijn die dik!!) Ben benieuwd hoe het gaat worden.
@ vergeetmijniet: goed idee, de draden tot 1 bol maken eerst, denk dat ik dat ga doen idd!
Wat hebben jullie als vulling voor de poef, en waar hebben jullie dat gekocht? Ik heb namelijk nog geen idee?
Ik heb er zin in!
@ vergeetmijniet: goed idee, de draden tot 1 bol maken eerst, denk dat ik dat ga doen idd!
Wat hebben jullie als vulling voor de poef, en waar hebben jullie dat gekocht? Ik heb namelijk nog geen idee?
Ik heb er zin in!
dinsdag 12 januari 2010 om 09:39
dinsdag 12 januari 2010 om 12:32
donderdag 14 januari 2010 om 19:04
donderdag 14 januari 2010 om 22:22
Hier zit zo;n fournituren winkeltje, daar verkopen ze veel breinaalden. Of een wolwinkel o.i.d.? Je hebt ook genoeg sites waar je ze kan bestellen..
Nog iemand tips voor de vulling? Heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. Heb alles afgezocht maar het enige wat ik kan bedenken zijn bestaande, zo goedkoop mogelijke, kussens kopen en die vulling gebruiken? Maar kom dan alsnog op bijna 20 euro uit, best veel, of niet? Waar hebben jullie de poef mee gevuld? Want mn breiwerk is nu af, maar de vulling vind ik lastiger...
Nog iemand tips voor de vulling? Heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. Heb alles afgezocht maar het enige wat ik kan bedenken zijn bestaande, zo goedkoop mogelijke, kussens kopen en die vulling gebruiken? Maar kom dan alsnog op bijna 20 euro uit, best veel, of niet? Waar hebben jullie de poef mee gevuld? Want mn breiwerk is nu af, maar de vulling vind ik lastiger...
donderdag 14 januari 2010 om 22:24
quote:Snowpatrol schreef op 14 januari 2010 @ 19:04:
Hoi dames!
Aangezien ik al meer dan een week ziek thuis zit en me dood verveel dacht ik ook maar eens te gaan breien/haken?
Maar heb net ff snel een rondje stad gemaakt en de breinaald/haaknaald lijkt wel uitgestorven.
Waar hebben jullie je naalden gekocht?zeeman
Hoi dames!
Aangezien ik al meer dan een week ziek thuis zit en me dood verveel dacht ik ook maar eens te gaan breien/haken?
Maar heb net ff snel een rondje stad gemaakt en de breinaald/haaknaald lijkt wel uitgestorven.
Waar hebben jullie je naalden gekocht?zeeman
vrijdag 15 januari 2010 om 12:38
www.hobbydoos.nl heeft ze ook.
Ik heb geen plek voor een poef, maar ik volg jullie wel! Toch eens even om me heen vragen of iemand er behoefte aan heeft....
Ik heb geen plek voor een poef, maar ik volg jullie wel! Toch eens even om me heen vragen of iemand er behoefte aan heeft....
zaterdag 16 januari 2010 om 17:38
zaterdag 16 januari 2010 om 18:23
Oh wat leuk om te zien dat nog meer mensen zijn gaan breien!
Voor de vulling heb ik schuimrubber vlokken gebruikt. Ze verkopen dat in kussenwinkels. Ik ken er een paar in de regio Den Haag dus wie daar adressen van wil, stuur me dan even een pb of mail me via mijn blog www.annemariesbreiblog.blogspot.com
Bestellingen bij hobbydoos.nl gaan vrij snel trouwens!
Succes allemaal en ik ben benieuwd naar de resultaten.
Voor de vulling heb ik schuimrubber vlokken gebruikt. Ze verkopen dat in kussenwinkels. Ik ken er een paar in de regio Den Haag dus wie daar adressen van wil, stuur me dan even een pb of mail me via mijn blog www.annemariesbreiblog.blogspot.com
Bestellingen bij hobbydoos.nl gaan vrij snel trouwens!
Succes allemaal en ik ben benieuwd naar de resultaten.
zondag 17 januari 2010 om 17:06
@ vergeetmijniet: is die vulling duur?
Deze week hebben ze bij Lidl kussens (vulling) 2 stuks voor 3 euro, misschien een tip..?
Ik heb bij kwnatum een zitzak in de aanbieding gekocht, 15 euro was ie, en precies de goede maat. Ik doe gewoon de zitzak met hoes en al in mn breiwerk, want de hoes is de kleur van het breiwerk, en dan trek ik het samen. Moet nog even een paar cm door breien en dan is ie af!
Deze week hebben ze bij Lidl kussens (vulling) 2 stuks voor 3 euro, misschien een tip..?
Ik heb bij kwnatum een zitzak in de aanbieding gekocht, 15 euro was ie, en precies de goede maat. Ik doe gewoon de zitzak met hoes en al in mn breiwerk, want de hoes is de kleur van het breiwerk, en dan trek ik het samen. Moet nog even een paar cm door breien en dan is ie af!
zondag 17 januari 2010 om 17:08
Nog een tip voor vulling: Ikea heeft 1 persoonsdekbedden voor 3 euro. De vulling van het dekbed of het dekbed zelf kun je prima als vulling gebruiken! Ook handig voor bakfietskussens:)
Ben benieuwd naar het resultaat van de gebreide poefs, plaatsen jullie foto's?
(Zie net in de beschirjving staan dat zij er ook '2 duves' in doen: 2 dekbedden dus Enne ik ga er ook aan beginnen denk ik, leuk zijn ze zeg!)
Ben benieuwd naar het resultaat van de gebreide poefs, plaatsen jullie foto's?
(Zie net in de beschirjving staan dat zij er ook '2 duves' in doen: 2 dekbedden dus Enne ik ga er ook aan beginnen denk ik, leuk zijn ze zeg!)