Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
Foldertjes vind ik altijd erg leuk om te lezen...sorteer ze ook zodat ik altijd met een leuk foldertje eindig....
Uhuh, jij snapt m precies

De leukste als laatst!

Toen ik nog thuis woonde hadden mn vader en ik altijd strijd wie als eerst de folders te pakken had.
koffie, zwart graag...
Hoi meiden,

Afgezien van onze folder talk wordt er naar mijn idee nog maar weinig gepoetst. Hebben jullie net als ik last van de warmte en dus geen zin meer? Of blinkt alles?

Hier doen we wel veel dingen even vlug tussendoor, maar de tuin ziet er niet uit!! Hopelijk binnenkort tijd om die goed te doen, want het is gewoon schandalig eigenlijk

Nu weer werken tot en met maandag, dan 1,5 dag vrij om bij te komen en misschien de tuin te doen? Of al mijn studieverslagen te schrijven. Dus ik geef mezelf een schop en ga weer aan de studie voor nu.

Ik wil ook graag op een terasje neerploffen!!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hier is het weer drie dagen veschrikkelijk druk geweest met werk. 's Avonds ben ik al blij als ik heb gekookt, kinderen in bed heb en dan de afwas wegwerk, daarna stort ik in. Maar nu moet er twee dagen gepoets en opgeruimd worden.

Vandaag was mijn moeder hier. Ik heb van huis uit nooit wat meegekregen op huishoudelijk gebied, mijn moeder is een hamsteraar die haar huis volbouwt met spullen en echt alleen de basis schoonmaakwerkzaamheden doet. Nog nooit een tafel gezien daar waarvan je het blad fatsoenlijk kon zien, aanrecht altijd propvol, dat soort werk. Mijn zus helpt mijn moeder in de huishouding. Nu stelde mijn moeder voor dat zij en zus een bij mij komen en mijn badkamer gingen poetsen. Eh...??? Ik weet dat mijn huis aan een grote beurt toe is, maar zien wat er in mijn huis nodig is en het als huishoudelijk falende voorstellen, dat gaf mij dan weer een vreselijk onbekwaam gevoel. Ik weet dat ik geen superpoets ben. Maar ik krijg het wel weer op orde en mijn huis is tig keer netter en schoner! Voor mij wel DE motivatie om er de komende dagen flink tegen aan te gaan weer! (Ik ben trouwens blij dat ze het zei, want ze had er eerst over gedacht om het gewoon stiekem als verrassing te doen. Voor de duidelijkheid: ik vind de hulp overbodig en zou het heel vervelend hebben gevonden!)

Gisteren de keuken gedaan, beddengoed van de kinderen eraf en in de was. Vandaag ook al weer twee wassen buiten laten wapperen. Zometeen begin ik met strijken. want ik kom wel om in de schone was!
...
Nee, bij ons werd idd weinig gepoetst de afgelopen tijd. Even druk met werk, studie, nieuwe huis etc. Niet fijn... wel wat stress en irritaties. We hebben even afspraken gemaakt om op een andere manier met onze werkstress om te gaan en weer even ons ritme op te pakken.

Als we volgend jaar in het nieuwe huis wonen en kindjes willen, moeten we t samen toch een beetje voor elkaar krijgen.

Maar goed... keurig weer iedere avond een rondje door het huis. Ik ga dus nu ook langzaamaan het huis door om klusjes te doen ter voorbereiding op de verhuizing. Dan wordt t vanzelf steeds netter.

Ik doe dus inderdaad nu alleen de basis-huishoudelijke taken en daarnaast dus de lange-termijndingen.

Vlammetje, wat apart. Ik kan me voorstellen dat je je daar ongemakkelijk bij voelt. Succes. Ik kan me voorstellen dat het je eer te na is om het dan door hen te laten doen. Zet m op!!!
Ja, apart he? Voelde ook heel raar, aangezien wij al jaren de dochters zijn die moeders huis aanpakken omdat het dichtgroeit.

Neemt niet weg dat ik niemand boven wil hebben ivm met de achterstallige was die echt overal ligt... Maar ik ben daar dus nu druk mee en morgen wil ik die klus afronden. Alle was gestreken en in de kasten. Heb net al weer een was handdoeken gedraaid en die hangen buiten en ik heb al één wasmand weggestreken en boven wat kleding opgeruimd. Vrijdag wil ik dan even flink poetsen en dan is het huis eigenlijk weer vrij netjes overal.
...
@Vlammetje.

Wel apart als je moeder zo aan het hamsteren is dat juist zij en je zus aanbieden om je badkamer te gaan poetsen. Ik snap dan ook je reactie heel goed hoor!

En ik lees ook al dat je wer goed bezig bent met de was weg te werken. Hier is die missie ook geslaagd. Momenteel draait de wasmachine met de helft van het dekbed, de andere helft ligt er nu net fris op.

Overigens zal ik blij zijn als het maandag is!! Dan gaat iedereen weer terug aan zijn werk, kan ik gaan slapen (heb nachtidenst dit weekend).

@ Amygdala,

Lekker om toch iedere avond even een klusje te doen of even iets op te ruimen. Zo probeer ik het nu ook te doen, omdat ik het nu deze week en volgende week gewoon erg druk heb met werken. Nu is het aftellen tot aan de schoolvakantie.... Mijn vakantie is pas eind september (en dan bijna 4 weken!!).

Nu weer terug naar de studie dus!

LIefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 24 juni 2010 @ 09:41:

@Vlammetje.

Wel apart als je moeder zo aan het hamsteren is dat juist zij en je zus aanbieden om je badkamer te gaan poetsen. Ik snap dan ook je reactie heel goed hoor!

Mijn zus had hier niets mee te doen hoor, die weet het niet eens. Mijn moeder had het in haar uppie bedacht. Dat ik zus een weekje mocht 'lenen' zeg maar. Maar daar heb ik geen behoefte aan. Als ik haar vraag, komt ze meteen, maar ik wil het gewoon zelf doen, dan maar in mijn tempo en op mijn manier. Dat is me mijn eer te na, want ik kan prima poetsen en opruimen, ben alleen erg makkelijk.

Heb vanmorgen al even gestreken. Moet zo nog een boodschap en dan ga ik weer door, nieuwe was hangt al weer te wapperen!
...
Mijn zus maakt bij andere mensen schoon terwijl haar huis te vies is om aan te pakken. En dan heeft ze als excuus dat haar gezin uit 4 personen bestaat en mijn man en ik maar met zijn tweeen zijn.

Ok, dat is bij een aantal dingen zeker waar, maar niet voor alles.

Stof valt er bij ons net zoveel en de afzuigkap wordt bij ons net zo vies als bij haar.

Hier hangt ook lekker de was buiten.

Ik ben van de week naar de Ikea geweest en daar weer een stel plastic bakken gekocht. Alle losse flessen (bv lampen-olie ed) uit de schuur schoongemaakt en daar ingedaan. Is veel makkelijker.

Ik ben dol op opbergen in allerlei dozen. Ikea heeft veel verschillende maten, niet duur en alles ruimt zo lekker op. Nee, ik heb geen aandelen.....
Goedemorgen,

*up*

Ja, voor mij is het gevoelsmaatig ochten, ben net begonnen met werken.... nachtdienst

Wbt huishouden vrijdag samen met vriend halve huis gepoetst en opgeruimd, was bij gewerkt.

Morgen vrije dag dan lekker voetbal kijken!!!

Liefs MDF
up

ALWEER
MDF, het is hier rustig he? Alsof er in de zomer niet gepoetst hoeft te worden! Hier wel hoor, juist nu ik vakantie heb, ben ik voornemens om het huis eens goed aan te pakken! Ik heb de afgelopen dagen veel was weggewerkt, het gras gemaaid, de ramen gelapt en de zandbak leeggeschept. jammer, maar er is een kat die er dagelijks in poept en plast, dus ik wil mijn kinderen er niet meer in hebben. (Heb wel een deksel, maar zelfs in een uurtje 's middags ligt er al weer wat in!)

vandaag ga ik rustig verder. Heb lang vakantie en het is me veel te warm om te haasten.

Fijne zondag!
...
Gisteravond nog even opgeruimd beneden en de atofzuiger erdoor gehaald. Vanmorgen was ik om 7 uur wakker en de kinderen niet, dus meteen een sopje gemaakt en de vloer gedweild!
...
Het is hier idd erg rustig vlammetje.

Ik ga vandaag de was doen, boodschappen en vanavond koken en afwassen. Meer zit er vandaag gewoon niet in. Ik ben even helemaal leeg. Zelfs in de letterlijke betekenins. Nooit geweten vriendjes te worden met de wcpot en een puzzelboekje.

En eigenlijk moet ik studeren. Maar de motivatie is er niet meer. Ik ben toe aan vakantie. De school sluit over 1,5 week, maar lijkt nog een eeuwigheid te duren.

Werken gaat gewoon door, vakantie is er pas eind september voor mij, duurt nog te lang naar mijn zin....

Wat klaag ik? Er zijn altijd mensen die het slechter dan ik hebben, dus heb die was in de machine en studeren....

Tot laters!

Liefs MDF
He sorry meiden... was even druk met allerlei andere dingen. Klopt op zich wel, van dat poetsen. Veel te weinig. Maar dat komt vooral omdat ik een kamer leeggetrokken heb en nu alles overal in de weg staat :-)

Maar goed, even in een breder perspectief plaatsen... straks kan ik de boel weer netjes opruimen en schoonmaken.

Hoe komt het dat jij je zo voelt MDF? Klinkt niet fijn? 'Gewoon' een griepje of wat anders?

Vlammetje, goed bezig! Handig om even 's morgens vroeg aan de slag te gaan.

En hoe is t met de rest?
Ik moet eigenlijk vandaag de wc en badkamer doen maar ben ziek dus de motivatie is niet zo hoog. Zal wel even gaan stoffen en daarna nog een keer stofzuigen en heb al een wasje gedraaid.

Maar hou sowieso niet van het huishouden, af en toe heb ik een enorme opruimbui en dan is alles netjes ineens. Maar dat komt bijna nooit voor. Vriend klaagt af en toe wel eens dat het een rommel is, maar ja boeiend. Hij kan het ook zelf opruimen. Maar dat hoeft hij dan niet te doen vind hij want hij werkt fulltime en ik parttime.
Toch maar even de wc gedaan en de badkamer, en even gestofd en nu even uitrusten op viva forum haha.

Of misschien even op bed liggen.
He Rogue, hoe is t nu met je? Weer opgeknapt?

Bij mij ligt het leven even stil hoor. Laatst even een vervelende periode op mn werk (nog niet helemaal klaar), dus ik vul mn avonden vooral met films kijken. Vaak toch te heet om wat te doen, ik slaap ook minder met die hitte.

MDF, is het goed gegaan met die laatste loodjes? Nu vakantie?

En hoe is het met de rest?

Van het weekend wordt het weer normaal weer geloof ik. Ik ga dus verder met mn klusjes:

- kozijnen kastdeur schilderen

- kozijnen keukendeur schilderen

- gaatjes dichtsmeren in voormalig rommelkamertje

En dan binnenkort door naar de volgende kamer om daar de rommel weg te werken. Lekker veel weggooien voor de verhuizing. Ik ga lekker rustig aan doen. Hoe minder troep hoe beter!!!
Ik ga met hele kleine stapjes mijn huis te lijf. Ik heb de badkamer redelijk op orde nu, mijn boekenkasten zien er weer heel netjes uit, zonder al die pruttels en rommeltjes! vanmiddag zo'n 75 paar sokken bij elkaar gezocht en in de kasten gedaan. Verder is het inderdaad te warm om lang achter elkaar bezig te zijn. Ik richt me dus maar op de normale klussen, zodat het huis er toonbaar uitziet.
...
Ben ik ook weer eens

Nog weinig gepoetst. Ben al blij als ik soms een was in de wasmachine kan gooien of een doekje over de wc kan halen.

Ben nog een enorme dweil en moet lichamelijk flink herstellen.

Maar juist dan ben je extra blij als je huis aan kant is omdat je even goed opgeruimd hebt en dat man in de afgelopen weken echt zn best heeft gedaan.

Zodra ik weer op de been ben, komen er weer projecten aan zoals kledingkast opruimen.uitzoeken. Speelgoedkist opruimen.uitzoekn etc.

Vlammetje, wat een opmerking van moeder. Ik zou er ook niet blij van worden.
koffie, zwart graag...
Ohhhhh jongens ik heb een schop onder mn hol nodig!!!

Ga nu het dekbed uit de wasmachine halen!
Oei, die post was van gisteren Sorry Audrey, was een weekendje weg.

Mag ik je vandaag nog schoppen???

Ik ben vandaag ook even flink schoon schip aan het maken op mn werk. Vanavond thuis nog even lekker verder. Heerlijk alles opruimen!

Ik ben nu met een zo grote schoonmaak bezig dat het bijna leuk begint te worden. Het hele huis, kamer voor kamer. Ik krijg echt alles in mn handen wat we uberhaupt hebben. Mooi uitzoeken, lachen om gekke dingen, veel weggooien. Heerlijk!

En de rest? Waar is iedereen? Allemaal op vakantie, of gewoon lui?

Nummer, hoe is t met jou????
Ik ben gewoon lui . Ben al dagen aan het uitstellen wat ik al weken wil doen zeg maar... Ik moet nu toch echt wat aan gaan pakken en de boel op orde brengen. Eerst zo een beetje trampolinespringen, aankleden en dan maar eens een stukje huis aanpakken.
...
Het is nu lekker poetsweer...

Lekker even afgekoeld, de tuin krijgt gratis water en je kunt even twee weken weer doen wat je al weken lang niet hebt willen doen met die warmte.

En daarna wordt het weer lekker weer. Reden te meer om de tijd nu goed te gebruiken!
Hoi hoi, mag ik ook meepraten?

Ik heb de afgelopen tijd door de hitte (en mijn astma) véél te weinig gedaan in huis, het word hoog tijd voor wat grote klussen....

Voor vandaag (en ik heb nog geen bliksem uitgevoerd, behalve de was uitzoeken) heb ik véél op mn lijstje staan... eens kijken hoe ver ik kom....

Ga maar beginnen met de was en de afwas, daarna zie ik even verder....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven