Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hasse...

Natuurlijk mag je meepraten. Ik hoop dat er nog meer zijn die komen buurten, want het is natuurlijk wel flink komkommertijd op het moment.

Hoe is het nu met je astma? Ik vind dit vochtige weer meestal ook niet zo fijn! Maar koeler is het in ieder geval wel, gelukkig!!!

Wat zou je willen doen vandaag? Want een was en de afwas klinkt best netjes... tenzij je 20 dingen op je lijstje hebt staan vandaag en nu alleen maar op t forum zit... :-)
ik wil ook graag met jullie mee gaan schrijven. Heb n paar van de eerste berichten gelezen, en dat motiveerde mij echt!

Ik ben de laatste 3 jaar ongeveer zo lui dat ik mijn lieve man wel weg lijkt te werken en dat is echt de bedoeling niet. Hoe graag ik ook vanalles wil doen, ik lijk die bank niet uit te kunnen komen. Maar ik wil veranderen! Ik ga nu even de afwas doen en eten maken en dan zie ik wel weer verder!

groetjes,....
quote:Amygdala schreef op 26 juli 2010 @ 14:33:

Hoi Hasse...

Natuurlijk mag je meepraten. Ik hoop dat er nog meer zijn die komen buurten, want het is natuurlijk wel flink komkommertijd op het moment.

Hoe is het nu met je astma? Ik vind dit vochtige weer meestal ook niet zo fijn! Maar koeler is het in ieder geval wel, gelukkig!!!

Wat zou je willen doen vandaag? Want een was en de afwas klinkt best netjes... tenzij je 20 dingen op je lijstje hebt staan vandaag en nu alleen maar op t forum zit... :-)

Grinnik... Nee, ik ben keurig bezig geweest: was gedraaid, afwas gedaan en de huiskamer 'klamvochtig' (wát een woord!) afgenomen. Verder moet ik nog een aantal puzzels uitzoeken voor een vakantiehuisje van familie. Daar heb ik er nu 1tje van gemaakt en _helaas pindakaas_ daar missen al twee stukkies van... Nu ga ik boodschappen doen en daarna nog koken.

Ik had veel meer op mijn lijstje staan, maar dan moet ik natuurlijk niet eerst de hele ochtend zitten verdoen op het forum

Vanavond voor de tv nog twee wasmanden was opvouwen en dan vind ik dat ik goed bezig ben geweest....

Morgen stofzuigen, wc schoonmaken, was draaien, kattenbakken schoonmaken, (wéér) afwassen, bed verschonen en slaapkamer stoffen en zuigen en (oh gruwel) ramen zemen....

Oh, en de astma gaat weer redelijk, nog wel wat piepen, maar goed... T is niet zo erg meer als vorige week, toen kon ik niet eens de trap op en af zonder half dood neer te zijgen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goed, voor vandaag bedacht:

wasje draaien

afwassen

kamer en keuken zuigen en dweilen

kattenbakken uitsoppen

bed verschonen

slaapkamer stoffen en zuigen en

ramen beneden zemen

Oh ja, en een begin maken aan puzzel nr. 2 (meer dan 1500 stukkies)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goeiemorgen!

Ik ben een beetje verbaasd... de puzzel vast even maken om m daarna mee te kunnen nemen op vakantie om m nog een keer te maken? Maar dan zie je op vakantie toch wel of er stukjes ontbreken?

Wel lekker... puzzelen :-) Succes met die 1500 stukjes!

Klinkt als een mooi lijstje voor vandaag. Ik heb voor vanavond op mn lijstje staan:

- kamertje 1 afronden (gaatjes in de muren dichtsmeren, lichtknopje / stopcontact vervangen),

- strijken

- bureau/studeerkamer opruimen

manlief mag dan vanavond de keuken wat extra aandacht geven en de administratie bijwerken.
quote:Amygdala schreef op 27 juli 2010 @ 10:10:

Goeiemorgen!

Ik ben een beetje verbaasd... de puzzel vast even maken om m daarna mee te kunnen nemen op vakantie om m nog een keer te maken? Maar dan zie je op vakantie toch wel of er stukjes ontbreken?

Wel lekker... puzzelen :-) Succes met die 1500 stukjes!

Klinkt als een mooi lijstje voor vandaag. Ik heb voor vanavond op mn lijstje staan:

- kamertje 1 afronden (gaatjes in de muren dichtsmeren, lichtknopje / stopcontact vervangen),

- strijken

- bureau/studeerkamer opruimen

manlief mag dan vanavond de keuken wat extra aandacht geven en de administratie bijwerken.De puzzels: nee, die zijn tweedehands gekocht voor een vakantiehuisje die familie in bezit heeft. Die verhuren ze in de zomer en zo. Beetje lullig als de huurders uren bezig zijn met een puzzel en er ontbreken stukjes. Aangezien het precieze aantal niet op de doos staat, heb ik beloofd ze te maken om te kijken of ze nog compleet zijn. Zo niet, gaan ze in de kliko... En puzzelen is inderdaad heerlijk! (vandaar dat ik het ook aangeboden heb )
hoi dames,

hier weer een teken van leven. pff waar zal ik beginnen?

- bruiloft plannen verloopt soepeltjes; alles op schema, ben al aan het aftellen tot het zover is (pas oktober dus).

- gezondheid nog niet super, maar met nieuwe medicatie gestart, hopelijk gaat die goed werken... wordt vervolgd dus...

- huishouden; redelijk op orde. Ik heb nu 2 dagen vrij, dus ik ga wel wat dingen doen;

- was bijwerken (een witte en een bonte was draaien), was opvouwen voor de tv is idd een goede combinatie van ontspanning en huishouden tegelijk!

- huiskamer poetsen, stofzuigen en dweilen

- studie: verslagen schrijven

hmm puzzels altijd leuk; heb er hier enorm veel staan, erg leuk om te doen in vrije tijd!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
En Amygdala en miss dubbelfris? Alles gelukt voor vandaag? Ik heb bijna alles gedaan (alhoewel de stofzuiger boven nu echt overleden is (stinken en zo... brrr, dacht dat ie in de fik zou vliegen!), dus op het boodschappenlijstje staat nu ook een nieuwe stofzuiger.... zucht), alleen het ramen zemen heb ik zitten uitstellen... Er zijn ook maar twee klussen die ik háát: strijken en ramen zemen.... Strijken doe ik dus ook niet (tenzij écht heel erg nodig) maar ja,die ramen kan ik helaas niet schoon kijken.... Dus dan maar als eerste morgenochtend...
@ Hasse,

welkom nog (better late than never). Mijn naam is vrij lang, dus afkorten naar MDF mag hoor, doet bijna iedereen hier.

Een stofzuiger die stinkt getsie... Idd tijd voor een nieuwe als ik het zo lees. Hier ooit de stofzuiger van de trap laten vallen (scheelde weinig of ik lag eronder). Daarna een Miele gekocht, zeer tevreden!

@ Amygdala,

Hoe is het met jou? Ik heb de drukte hier wel gemist hoor, vooral ook jouw reacties :-)

Ik moet nog de woonkamer stofzuigen en dweilen, maar dat is een mooie klus voor morgen, vanavond een wat rustige avond gehad, lekker samen met vriend leuke dingen gedaan.

Strijken hoorde ik ergens.... moet ik ook nog misschien morgen dan maar ook doen, film aan en gaan met die strijk.

Fijne avond en welterusten alvast!

groetjes MDF
Ik schrijf even mee Moet ook wel, want heb net mijn hele wasmand (overvolle wasmand) over mn woonkamertje's vloer uitgegooid... Heb de lichte was er nu in zitten. Hoop dat ik nog een gekleurde was erin krijg (ga weekendje weg en wil natuurlijk vanalles nog mee).

Verder staat er een giga afwas die gedaan moet worden, heb ik opbergdozen gekocht, waarvan ik er al 2 vol heb en nog 2 die ik mag vullen. Weet alleen nog niet wat erin moet, zijn zoveel dingen die wel in zo'n doos mogen. Dus ga morgen denk ik even nog een paar dozen kopen. Kan beter minder troep hebben en meer dozen.

Daarnaast mag ik de keuken soppen, de koelkast uitsoppen, dweilen, onder mn bed opruimen, mn kleren uitzoeken... ga zo maar door.... ik heb vakantie en ga vrijdag een weekendje weg, maar voor de rest heb ik alle tijd... waarom doe ik dan niets?

Ohja ik woon hier 4 maanden, dus het hoort niet zo'n troep te zijn al :( zucht
MDF, wat lief!!! En wat leuk jou weer te zien!

Ups en downs zie ik?

Kun je de voorbereidingen van je huwelijk wel goed combineren met je gezondheidsperikelen?

Tja, met mij? Laatst wat vervelende dingen op mijn werk. Dat lijkt inmiddels weer achter de rug. Komt wel goed, maar heeft even tijd nodig.

Ik probeer nu mezelf weer een beetje te vinden. Het huis is helaas niet zo erg netjes. Wel acceptabel hoor, maar ik wil het liever netter. Maar goed, omdat ik dus zo projectmatig bezig ben het hele huis onder handen te nemen, laat ik het maar even zo.

@Spring: logisch dat je met 4 maanden een beetje in de troep zit. Je moet nog even de routines van je nieuwe huis leren. Je komt er wel. Systeem erin houden en zorgen dat je iedere dag net iets meer opruimt dan je troep maakt. Dan kom je er wel!
Goedemorgen dames!

Na een heerlijke nacht (bijna in een keer doorgeslapen, hoera!!!) ga ik maar eens weer met frisse zin beginnen:

Voor vandaag op t lijstje:

Ramen zemen

afwassen

was draaien

badkamer uitsoppen

Verder nog even kijken waar ik aan toe kom (en vast bij de witgoedzaak kijken naar een stofzuiger.....)
goedemiddag!

Ja het is net middag! Eerst even wat eten en dan gaan we vol aan de slag.

Te beginnen in de huiskamer; de zooi is gisteren al geruimd, evenals het stof.. Vandaag stofuigen en dweilen.

Ik heb van die vilten plakkertjes onder de poten van de eetkamerstoelen zitten, maar die schuiven er geregeld af. Wie heeft dat ook en wat doe je eraan?

Als dat gelukt is wil ik mijn studiematerialen uitzoeken, weggooien wat wegkan. Ik bewaar echt teveel rommel en dingen die ik nuttig acht, maar nooit meer bekijk.

@ Spring,

Leuk dat je meeschrijft, Een nieuw huis geeft altijd veel rommel, vooral in het begin als er nog niks een vaste plek heeft gekregen.

@ Amygdala,

leuk om weer wat van je te lezen/horen. Balen dat je wat tegenslagen op je werk had! Hopelijk kun je die snel weer vergeten.

Mijn gezondheid is langzaam op orde aan het komen met nieuwe medicatie. Ik was heel erg moe, kwam in gewicht aan, wat psychische klachten erbij, weinig eetlust, etc etc. Bleek mijn schildklier niet meer optimaal te functioneren. Nu met medicatie voel ik me energieker en weer langzaam aan de oude worden. Gelukkig maar!

Het plannen van onze bruiloft verloopt soepel! En dat is maar goed ook, want het is zo oktober!!

- Ringen zijn besteld

- Uitnodigingen gaan we binnekort proefdruk van zien

- jurk is besteld, binnenkort weer passen

- pak is uitgezocht (ik weet er nog helemaal niks van)

- feest is geregeld

- DJ gaan we binnenkort uitzoeken

Kortom alle regeldingen zijn in gang gezet voor een spetterend feest! En ik heb er megazin in!!! Ben wel erg benieuwd hoe het vrijgezellenfeest gaat worden, heb nl geen idee wanneer of hoe of wat, dus dat is spannend!

Lunchtijd!

Liefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 28 juli 2010 @ 12:03:

Ik heb van die vilten plakkertjes onder de poten van de eetkamerstoelen zitten, maar die schuiven er geregeld af. Wie heeft dat ook en wat doe je eraan?

Bij onze hobbywinkel kun je die viltjes kopen maar dan met een spijkertje eraan. Ipv eronder plakken, sla je die dus met een hamer in de stoelpoot. Misschien is dat een optie?
...
Oh die stoelpootdingen... blijft drama.

Ik heb die dingen met een spijkertje gehad. Helpt wel veel beter dan die plakdingen op zich (als je tenminste houten stoelpoten hebt).

Helaas waren toen die kussentjes na verloop van tijd toch ook verdwenen en gaven die spijkertjes juist krasjes. Tip:

Regelmatig even de stoelen optillen/kantelen om te checken. Je moet toch t stof ook van die poten afhalen, dus eigenlijk zou je ze toch af en toe even met de pootjes van de vloer moeten doen... (wil ik nog weleens vergeten... )

@MDF, Wat leuk dat je de ringen hebt besteld! Spannend allemaal he?

Goed te horen dat het met je gezondheid weer wat beter gaat. Als je weet wat het is, is het vaak toch beter om er wat aan te doen he? Fijn om te horen!!

@Hasse, is het gelukt met je lijstje vandaag? Je was aardig wat van plan geloof ik!

@Spring, nog wat voor elkaar gekregen vandaag?

@Sweety, hoe gaat het met je verandering? Al een beginnetje gemaakt?

Ik moet bekennen dat ik overdag dus gewoon op mn werk zit dus geen bal aan het huishouden doe. Net afspraken gemaakt met manlief dat we de schouders er onder gaan zetten wat allse betreft om te zorgen dat we ons weer wat lekkerder voelen en wat meer energie overhouden. Dus qua eten, maar ook qua huishouden, werk-stress etc. De afgelopen tijd was vervelend, maar moet nu maar eens voorbij zijn!

Dus vanavond even beneden een rondje door het huis voordat mijn bezoek komt en dan vanaf morgen weer sporten, goed eten en positief doen. Zo, tjakka!
Ja! Eindelijk zijn de ramen schoon! Ik wist niet dat je er zó goed doorheen kon kijken! Wow.... Verder heb ik nog was opgevouwen, kattenbakken uitgeschept, afwasje gedaan, twee wassen gedraaid (laatste hangt te drogen) en.... dat was het eigenlijk....

Kwam er achter dat ik mijn trekker kwijt ben (waar láát ik dat soort dingen nu altijd?????) en moest dus even de stad in om een nieuwe te halen. Even ja.... is het mega-uitverkoop, dus ben ook nog 3 uur in de stad geweest (buit: vier nieuwe blousejes, twee nieuwe bh's, een portemonnee voor den man, een paar dweil/mop-dingen, een nieuwe tas en, jáwel: een trekker! Nog geen stofzuiger overigens: dat schijnt een mannen-ding te zijn. Eerst moet er op internet góed gekeken worden wat de mogelijkheden zijn en dan moet er eerst nog gewikt en gewogen worden. Als ik m zijn gang laat gaan, denk ik dat we over een half jaar een nieuwe hebben.... Maar ik laat hem zijn gang niet gaan, natuurlijk... Dan liggen de kattenharen hier tot okselhoogte in de kamer geloof ik....
Hoi!

@ Hasse,

kattenharen tot okselhoogte :puke:

Verder wel goed bezig geweest met shoppen en opruimen!

@ Amygdala,

Ik ben blij dat ik weet wat ik mankeer, maar ik zal nooit een echte slikheks worden (vaktaal voor iemand die veel pillen moet slikken). Ach eigenlijk moet ik er niet zo om zeuren, ik ga niet dood, ik krijg mijn energie weer terug en voel me veel beter. Maar hobby zal het dus niet worden

De benedenverdieping ziet er weer pico bello uit :-) Ben best trots op mezelf! Kost even wat moeite, maar het resultaat mag er zijn. Ik heb zelfs nog meer gedaan dan op het lijstje stond:

- folders/krantjes opgeruimd bij oud papier

- keukenkastjes gesopt

- keukenlade opgeruimd

- kledingkast van vriend (bijna man) opgeruimd

- film uitgezocht voor tijdens het strijken vanavond(gaat prima tegelijk)

- studiezooi uitgezocht

Vanavond strijken voor de tv (heerlijk hoor) en dan verder niks doen.

Fijna avond!

Liefs MDF
Wow! Goed hoor! En veel plezier met strijken vanavond Ik doe het gewoon niet! Als iets echt (eigenlijk) gestreken moet worden, hang ik het in de badkamer als mijn man en ik (na elkaar) gaan douchen (deur goed dicht, en stomen maar!). Werkt heel goed....
Jaaa ik ben vandaag goed bezig geweest!

Heb eerst een aantal dingen opgeschreven die ik gedaan wil hebben voor ik een weekendje weg ga (ga vrijdag weg, maar donderdag al bij een vriend langs 's avonds). Daar heb ik een streep onder gezet, met als doel dat ik niet meer dingen erbij mag bedenken (dat doe ik altijd en dan heb ik uiteindelijk alleen de nieuwe dingen gedaan en niet de belangrijkste).

Heb best wel veel ervan gedaan, maar moet ook nog wel best veel. Heb nog wel een paar extra opbergdozen gekocht, zodat ik echt plek heb voor dingen en het er ook leuk uitziet. Hoewel ik toch nog een paar dingen gedaan heb die niet op het lijstje stonden en er nog wel best grote dingen staan voor morgen. Zoals soppen van de keuken en dweilen. Maar ja van de 32 punten heb ik er al 21 gedaan geloof ik, dus dat komt helemaal goed. (hahaha 32 lijkt veel, maar een was bestaat al uit 3 punten die ik kan afstrepen hahaha net als de afwas uit 4 bestaat hahaha)

Ik heb trouwens niet eens een strijkbout, dus respect voor de stijkers! (hoewel strijken en tv kijken altijd wel een goede combi is).

Ik heb pas een goede stofzuiger gekocht bij de mediamarkt. 83 euro, samsung, zonder zak en een soort van afstandsbediening op de stang, zodat je hem harder, zachter en uit kan zetten (zonder te bukken.... we zullen er lui van worden). Er stonden er toen vet veel!

Morgen weer verder, jullie veel succes!!!!
Oh, doe jij dat ook Springchicken? Ik ook! Staat er op mijn lijstje bijvoorbeeld:

Was draaien

Was ophangen

Was opruimen

Lijkt heel wat, maar dat valt dan eigenlijk wel mee *grijns*

Voor vandaag staat als grote klus op mijn lijstje: Kledingkasten opruimen en verder de normale klussen: afwassen, kattenbakken, kippen en konijnen van de buren eten geven, kamer stofzuigen en wc schoonmaken. Oh ja en boodschappen doen op de markt!
@Hasse88 hahaha jaaa precies die 3! Het is oneerlijk om te denken dat de was alleen wasdraaien is de rest is veel meer werk hahaha Het lijkt zo veel werk, maar het streept ook lekker weg.

Mijn taken voor vandaag :

Was 3 opruimen

Tafels afnemen

Kast in de woonkamer afnemen

Keukenkastjes afnemen

Keukenkastje opruimen

Keukenplanken opruimen

Keukenplanken afnemen

"hele" huis stofzuigen

"hele" huis dweilen

"hele" huis afnemen

THATS IT Nou ja gelukkig heb ik de hele dag nog hiervoor

Heb stiekem ook allemaal nieuwe dingen op mijn to-do lijst bedacht, maar ik mag daar niet mee beginnen van mezelf... gisteravond na Ajax was ik nog niet zo heel moe, dus heb ik stiekem nog wat dingen gedaan die niet op mijn lijstje konden, maar ja na 10en is het ook best wel aso om te gaan stofzuigen, dus was dit een goede oplossing.

Fijne schoonmaakdag dames!
Ik wil even gauw updaten nu ik aan mijn welverdiende pauze met chocolade zit Ik heb gister in bed nog eens gelezen in een boek wat ik bij de AH heb gekocht : de huishoudcoach ofzo hahaha Het geeft allemaal tips en advies hoe je het moet aanpakken enzo. Maar ja ik hou me daar toch niet aan, maar heb wel even wat kleine tips gebruikt vanmorgen.

Ik heb inmiddels 8 van mijn 10 klusjes voor vandaag al gedaan!! Moet alleen nog de grotere vervelende klusjes... dweilen en de kastjes in de keuken soppen (alleen de buitenkant).

Het voelt wel heel lekker nu ik een paar dingen echt opgeruimd heb, op een plek waar ze mogen blijven. En hoe dingen glimmen nu er geen laag stof meer op zit hahaha

Ik ga zo even naar de Hema om een lijst te kopen voor een poster die ik al jaren heb en hier opgehangen wou hebben, maar dat heb ik nog steeds niet gedaan! Dus daar kan ik nu lekker achteraan!

Daarna ga ik verder met soppen en dweilen. Blijf vanavond bij die vriend, waar ik heen ga, slapen en ik vlieg morgen om 6 uur. Dus ik heb morgen niet heel erg veel tijd, maar misschien laat ik het dweilen wel over voor morgen. Maar ja volgens mij lukt het ook nog om vandaag alles af te hebben.

Hoe lukt het bij jullie, of zijn jullie aan het werk? (Ik ben leerkracht, dus heb nu nog 3 weken vakantie. Kan nog wat klusjes afmaken deze vakantie! *zucht kan straks een hele nieuwe lijst maken*) fijne middag!
Ik ben aan het werk. Gisteravond weinig gedaan, want ik had bezoek. Vanavond doe ik ook niet veel, want ik moet weg.

Maar ik ben ondertussen druk met lijstjes en voorbereidingen om vanaf komende week weer alles netjes volgens het boekje te doen.

Ik ben nu even aan het wachten tot het droog wordt/blijft en ik even met pauze naar buiten kan gaan. Wil even een boodschapje doen in de stad.

Misschien neem ik wel lekker vrij vanmiddag. Zal ik t hele huis ns gaan opruimen. Da's ook wel een goed idee!
T schiet hier ook lekker op, alleen de markt schoot niet op: en de groentenboer en de bloemenkraam waren er niet.... Nou ja, krijg vanaaf een neefje over de vloer (die is net weer terug na een half jaar stage op de grote vaart) en die gaat me helpen met wat kratjes bier naar huis slepen....

Verder zijn de dieren in mijn én buurhuis verzorgd, is de afwas gedaan en glimmen mijn kledingkasten van genoegen... Alle hangkleding hangt weer netjes op kleur (we hebben glas-in-lood deurtjes, waardoor je kan zien wat er in hangt, dus dat vind ik mooier), ondergoed en t-shirts zijn weer uitgezocht en netjes op nieuwe stapeltjes gelegd (ken je dat? --> manlief wil het ónderste t-shirt van de stapel en rukt die dan in één beweging uit de kast.... zucht...).

T is pas 3 uur, dus ik denk dat ik buiten het stofzuigen en wc schoonmaken toch nog effe de dweil door de benedenverdieping trek... Toch frisser voor t bezoek vanaaf. Maar eerst even lekker (en gezond!) een vers sapje van de AH met lekker (en ongezond!) een paar choco-koekjes
Nou ik heb de kastjes afgesopt en moet alleen nog dweilen, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten!

Heb een nieuwe wissellijst gekocht, poster ingedaan, opgehangen, nog meer dingen opgehangen. Ben nu in een boek aan het lezen... (ben aangenomen op een school voor 2 dagen, naast iemand die meer ervaring heeft, maar juist niet in deze groep, waar ik juist veel ervaring in heb.... en nu wil ik de indruk wekken dat ik echt verstand van zaken heb hahaha dus lees me suf) en dan lees ik wat, schrijf dat op, heb nu net zelfs een powerpoint gemaakt voor het zelfstandig werken, voor iets wat pas over een maand nodig is hahaha zucht... hoezo schoonmaak-ontwijkend-gedrag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven