Een scooter kopen?

16-09-2014 08:59 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om een scooter te kopen. Nu fiets ik altijd, maar ik woon in het buitenland en ik moet op de terugweg altijd bergop fietsen. Een scooter lijkt me een goed alternatief voor een auto, maar ik vraag me wel af of het echt handig is en wat de kosten ongeveer zijn. Fietsen is wel gezond, maar die heuvels zijn niet zo relaxt...
Hij is uit 2004, dus 10 jaar oud. Ik ben me er wel bewust van dat het misschien een miskoop was, maar dat risico hou je bij 2 dehands scooters/auto's. Je weet toch nooit zeker of de eigenaren de waarheid spreken. Maar deze verkoper was erg aardig en betrouwbaar, dus ik denk dat het wel goed zit. Heb er vanmorgen al mee rondgereden, echt te gek! Wel even wennen dat ik door iedereen ingehaald wordt, ik mag natuurlijk maar 45 km/h.....
Lekker he! Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb zelf een kymco people uit 2006 met dik 22000 op de teller en nog steeds elke dag starten en lopen... Gekocht voor een prikkie en dat maakt het nog leuker, iedereen raadde me af om dat "barrel" (want ja zoveel kapschade was niet best) te kopen maar ben blij dat ik eigenwijs ben geweest
Het bevalt nu al ontzettend goed! Te goed eigenlijk; ik geloof dat ik me echt niet meer in het zweet ga werken op de fiets. Raar is dat: in de sportschool of als ik aan het hardlopen ben vind ik het heerlijk om te bewegen, maar op de een of andere manier vind ik fietsen naar mijn werk best vervelend, vooral dus vanwege de heuvels dus die ik altijd over moet. Ik kom altijd bezweet aan, niet fijn. Als deze scooter bevalt en hij valt op een gegeven moment uit elkaar dan ga ik denk ik wel voor een nieuwer model, maar eerst maar even dit aankijken.

doperwt, hoeveel stond er op de teller toen jij hem kocht?
Het bevalt nu al ontzettend goed! Te goed eigenlijk; ik geloof dat ik me echt niet meer in het zweet ga werken op de fiets. Raar is dat: in de sportschool of als ik aan het hardlopen ben vind ik het heerlijk om te bewegen, maar op de een of andere manier vind ik fietsen naar mijn werk best vervelend, vooral dus vanwege de heuvels dus die ik altijd over moet. Ik kom altijd bezweet aan, niet fijn. Als deze scooter bevalt en hij valt op een gegeven moment uit elkaar dan ga ik denk ik wel voor een nieuwer model, maar eerst maar even dit aankijken.

doperwt, hoeveel stond er op de teller toen jij hem kocht?
Haha, laat maar, iets met mosterd.

Veel plezier..
Is het eigenlijk aso om een rij autos voorbij te rijden bij een verkeerslicht?
quote:hettieverzettie schreef op 29 september 2014 @ 15:20:

Is het eigenlijk aso om een rij autos voorbij te rijden bij een verkeerslicht?Ik zou het niet doen. Niet iedereen kijkt goed in de spiegels.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik stond gisteren in een file en ben heel voorzichtig en langzaam de auto's voorbij gereden. Maar ik deed het alleen omdat er genoeg plek was. Voor zover ik weet is het ook gewoon

toegestaan.

Maar... ik ben deze week dus ook nog gewoon een paar keer op de fiets naar mijn werk gegaan. Ik vind het verkeer, files en de drukte niet zo aangenaam en ga op drukke tijden dus gewoon met de fiets. Ik heb besloten dat ik de scooter voor erbij heb, dus voor ritjes 's avonds en de wat verdere tripjes. Ik ben er zo ongelooflijk blij mee en ik vind het heerlijk om op dat ding rond te crossen. Ik denk dat ik op de langere termijn zelfs misschien wel een nieuwe scooter koop, hoewel deze tot nu toe erg goed bevalt. Het was een goede koop voor die 400 euro!
Ik ga gewoon achteraan staan met mijn scooter. Ik moet me gedragen als auto in principe, dus in zo'n geval doe ik dat ook

Drukte enzo vind ik geen probleem, goed opletten en je netjes aan de regels houden.
Ja, ik denk dus ook de hele tijd: ik ben een auto Vooral met parkeren enzo handig om in het achterhoofd te houden.

Vandaag toch maar weer op de fiets geweest, het voelt zo lui om altijd op de scooter te gaan!
Ik doe dat dus idd ook, me echt gedragen als een auto. Midden op de weg rijden, inhalen echt met knipperlicht aan en van baan wisselen ipv half op de ene baan te blijven hangen, niet wisselen tussen weg en fietspad waar dat niet mag enz. Gewoon echt al auto rijden dus dat is het veiligst naar mijn idee, omdat je dan ook niet op plekken rijd waar men je niet verwacht.

En dat lui worden ken ik haha! Ik heb dan nog het geluk dat dochter nog te klein is om mee te kunnen op de scooter. Ik moet dus soms wel met de fiets, al heeft dan de auto wel mijn voorkeur nog
Ik rij ook midden op de weg. Het valt me dan wel op dat mensen de raarste capriolen uithalen om me in te halen. Vooral op 70 wegen. Daar ben ik natuurlijk echt een slak! Voel me daar ook niet zo op mijn gemak, maar ik mag er wel rijden.

Ja, het is verleidelijk om altijd de scooter te pakken, maar met dit mooie weer is fietsen ook wel fijn
Hier mag je volgens mij op een 70-weg idd niet rijden. Ben er wel ooit per ongeluk op beland, maar dat is niet prettig nee.
Nee, het is niet fijn. Maar hier mogen scooters dus niet op het fietspad, dus moet je soms wel over die 70 wegen. 80 wegen zijn dan natuurlijk weer niet toegestaan. Ik vind het raar geregeld en heb af en toe de neiging om lekker het fietspad op te gaan. Ik snap nu pas waarom dat in Nederland wel kan.
Ik vind een scooter persoonlijk handig, mits je veel in je eentje relatief lange stukken onderweg bent. De kosten zijn erg laag. Gemiddeld 1 op 30 (en vaak nog wel meer), nauwelijks onderhoud (enkel een beurt op z'n tijd, maar die bedragen zijn ook een stuk lager dan bij een auto natuurlijk) en de verzekering hangt van leeftijd en schadevrije jaren af.
Ik vind het ideaal en ben er superblij mee! Maar dus wel in combinatie met fietsen. Als ik altijd met de scooter zou moeten en iedere dag in de file zou staan zou ik niet blij zijn. Overigens zie ik andere scooteraars gewoon overal tussendoor piepen, die zijn nog sneller op hun werk of thuis.
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 september 2014 @ 09:22:

Ik heb een legcover en van die neopreen handschoenen die ik aan mijn stuur vast maak. Kou is daarmee heel goed te doen die handschoenen zijn een verademing, had alles al geprobeerd. Wanten van tinsulate, skihandschoenen met dunne handschoenen erin, motorhandschoenen van leer, uggs handschoenen. Hielp allemaal niks, ik bleef koude vingers houden. Nu met die dingen, nergens last van! Als het echt koud is, doe ik er een paar dunne fleece handschoenen in aan, maar ik heb nooit meer koude vingers. En die legcover is echt ideaal! Heel fijn ook bij regen, zit lekker droog kost wel wat, ik was 200 euro kwijt voor de set ongeveer. Heb het in parijs gekocht, daar zie je iedereen ermee rijden! Is van het merk tucano urbano.nu het kouder begint te worden merk ik dat het op de scooter echt een stuk frisser is dan op de fiets! Niet erg, maar ik ben nu ook aan het zoeken naar zo'n dekentje. Op amazon al een goedkope gevonden, nu zoek ik ook nog handschoenen. Wat is het voordeel van die neopreendingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven